• جمعه / ۲۸ شهریور ۱۳۹۳ / ۰۹:۲۸
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 93062816434

باید و نبایدهای وام 80 میلیون تومانی مسکن

باید و نبایدهای وام 80 میلیون تومانی مسکن

پرداخت وام 80 میلیون تومانی می‌تواند در کوتاه مدت بار روانی در بازار مسکن ایجاد کند و موجب تورم شود.

پرداخت وام 80 میلیون تومانی می‌تواند در کوتاه مدت بار روانی در بازار مسکن ایجاد کند و موجب تورم شود.

هادی نظرپور - عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان استان تهران - در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره وام 80 میلیون تومانی خرید خانه اظهار کرد: اگر قرار باشد این وام از اعتبارات دولتی تامین شود که میزان بهره آن بسیار بالا است و میزان بازپرداختش برای اقشار جامعه سنگین است.

وی افزود: افراد کمی به سمت گرفتن این وام خواهند آمد و تقاضای زیادی در این میان نخواهد بود.

عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان استان تهران با اشاره به این‌که در حال حاضر میزان سود وام مسکن 14 درصد است افزود: با توجه به این شرایط افراد اشتیاق برای گرفتن وام ندارند.

نظرپور در ادامه تاکید کرد: بدین ترتیب پرداخت این قبیل وام‌ها اثری روی بازار نخواهد داشت چرا که شرایط بازپرداخت آن‌ها نیز بسیار سخت و پیچیده است.

وی با بیان این‌که افراد کمتری موفق می‌شوند با توجه به شرایط سخت این میزان وام را دریافت کنند تصریح کرد: بار روانی به بازار در مقطعی وارد می‌شود که در آغاز ممکن است بازار مسکن را تکان دهد و تورم ایجاد کند.

عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان استان تهران خاطرنشان کرد: اما این تاثیر در دراز مدت نخواهد بود و با توجه به این که میزان درصد بهره آن بالا است فقط در مقطعی هیاهویی در بازار ایجاد می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۶-۲۸ ۱۱:۲۷

اصل اول اقتصاد عرضه و تقاضا است ، نه مقدار وام ، وقتي دستمزدها به شدت پايين مانده ، وقتي قيمتها به شدت ناعادلانه بالا رفته ، وقتي مازاد بر نياز ميليونها واحد مسکوني در شهرهاو حاشيه آنها ساخته شده ، طبيعي است که بازار مسکن همچنان در رکود و صد البته به سمت سقوط پيش برود

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۰۰:۱۰

جالب اينجاست صنعت خودرو طي اين چندساله چندين برابر افزايش قيمت داشته با اين حال هزاران ميليارد به آن وام داده شده و هيچ مشکلي نيست ولي قيمت مسکن حباب داره. چطور مسئولين متوجه نيستند که فقط در اين يک ساله بين سي تا چهل درصد افزايش قيمت مصالح و لوازم در صنعت ساختمان داشته ايم حال اينکه قيمت آن دو سال است در رکود بسر مي برد؟ اگرتورم در کليه بخشها و صنعتها را در نظر بگيريم صنعت ساختمان و قيمت آن پنجاه درصداز اين تورم عقب مانده که دو راه بيشتر نيست: در ديگر بخشها تورم به صورت واقعي اصلاح شود. قيمت ساختمان به قيمت واقعي برسد

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۷:۴۸

متاسفانه مسئولين به تورم در کليه بخشها هيچگونه توجهي ندارند و فقط تورم در بخش مسکن را مطرح مي کنند. آيا فکر مي کنيد نخريدن آپارتمان مربوط به گراني آن است؟ خيرمربوط به تبليغات اشتباه و رکود در بخش مسکن مي باشد در صورتي که قيمت مسکن بالاتر هم برود و از رکود خارج شود مردم همگي رو به خريد مي‌آورند. قشرضعيف هم متوجه شده اند که مقدار پولي که دارند را اگر نخود و لوبيا هم بخرند بهتر است از مسکن و متاسفانه رکود مسکن بيکاري، فساد، پولهاي سرگردان و در نهايت مرگ جامعه است و با رکود نمي توان خوشحال بود که تورم در مسکن نداريم و آن را کنترل کرديم چون با اين شعار به مرگ تدريجي جامعه مي رسيم