• جمعه / ۲۸ شهریور ۱۳۹۳ / ۰۸:۴۲
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 93062816399
  • خبرنگار : 71424

مدیر کل آموزش پیش‌دبستانی آموزش‌وپرورش خبر داد

اجرای آزمایشی سنجش سلامت نوآموزان از 6 سالگی

اجرای آزمایشی سنجش سلامت نوآموزان از 6 سالگی

مدیرکل آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به پیشنهاد این اداره مبنی بر سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی (شش ساله‌ها) گفت: این پیشنهاد امسال به شکل آزمایشی در چند استان کشور اجرا می‌شود تا حداقل یک سال قبل از دبستان به عنوان دوره تخصصی بهبود اختلالات یادگیری، رفتاری و غیره محسوب شود.

مدیرکل آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به پیشنهاد این اداره مبنی بر سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی (شش ساله‌ها) گفت: این پیشنهاد امسال به شکل آزمایشی در چند استان کشور اجرا می‌شود تا حداقل یک سال قبل از دبستان به عنوان دوره تخصصی بهبود اختلالات یادگیری، رفتاری و غیره محسوب شود.

دکتر رخساره فضلی در گفت‌وگو با خبرنگار«آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه حضور کودکان در دوره پیش دبستانی فرصت مناسبی برای شناسایی و درمان اختلالات یادگیری، رفتاری و هیجانی است اظهار کرد:‌ البته این امر باید با برنامه‌ریزی و مداخلات موثر تربیتی همراه باشد.

وی افزود: در حالی که اگر زمان بگذرد و خانواده یا اولیای مدرسه با تاخیر متوجه این اختلالات شوند، هم تصور کودک نسبت به خودش خدشه‌دار می‌شود و هم خانواده دل نگرانی پیدا می‌کند. از طرفی وقتی به مادر گفته می‌شود فرزندت را به مرکز درمان اختلالات یادگیری ببر، از این که انگ یا برچسب به کودکش بخورد آزرده می‌شود.

مدیرکل آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه چنان چه از دوره پیش دبستانی به عنوان فرصتی ملی برای تشخیص و درمان اختلالات مختلف و جبران محدودیت‌های یادگیری بهره‌برداری تربیتی کنیم سرمایه گذاری پربازدهی خواهد بود گفت: به همین دلیل پیشنهاد کرده‌ایم سنجش سلامت نوآموزان برای ورود به دبستان یک سال زودتر انجام شود.

فضلی ادامه داد:‌ این پیشنهاد امسال به شکل آزمایشی در چند استان کشور انجام می‌شود تا حداقل یک سال قبل از دبستان به عنوان دوره تخصصی بهبود اختلالات یادگیری، رفتاری و... محسوب شود.

وی با بیان اینکه نحوه اجرای این طرح آزمایشی در حال بررسی است گفت: بر اساس این طرح، سنجش سلامت برای پنج ساله تمام انجام می‌شود. چنان چه نتایج حاصله مورد تایید باشد اجرای فراگیر این طرح را مجدانه پیگیری خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش افزود: البته باتوجه به حساسیت موضوع و سن کودکان لازم است بدون قضاوت و برچسب زدن به کودکان برای مداخلات مؤثر تربیتی، آموزشی، رفتاری و هیجانی در این دوران برنامه ریزی‌هایی صورت پذیرد، به این منظور هماهنگی اولیه با حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش بخصوص سازمان آموزش و پرورش استثنایی در حال انجام است و امیدواریم اثرگذاری این اقدام در آینده قابل توجه باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۶-۲۸ ۱۱:۱۷

مشکل بچه هاي متولد نيمه دومي را هم حل کنيد که دانش آموز متولد مهر و آبان بايد يک سال ديرتر به مدرسه برود.