• چهارشنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۳ / ۰۰:۱۰
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 93062615359

به همت محققان سازمان فضایی صورت می‌گیرد

ساخت «پیل سوختی» پنج کیلو وات با صفحات دوقطبی فلزی در کشور

ساخت «پیل سوختی» پنج کیلو وات با صفحات دوقطبی فلزی در کشور

طرح ساخت سیستم پیل سوختی فشرده با توان کل پنج کیلو وات با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پژوهشکده مواد و انرژی سازمان فضایی ایران در حال اجراست.

طرح ساخت سیستم پیل سوختی فشرده با توان کل پنج کیلو وات با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پژوهشکده مواد و انرژی سازمان فضایی ایران در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهندس مظاهر ضیایی، رییس پژوهشکده و عضو کمیته راهبری پیل سوختی با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد: در راستای اجرای این پروژه فعالیت تحقیق و توسعه‌یی گسترده‌ای را بر روی صفحات دو قطبی فلزی آغاز کرده‌ایم که قطعا رویکرد جهان در بخش حمل و نقل و سایر حوزه‌ها استفاده از صفحات دو قطبی فلزی است.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که این پژوهشکده همواره به دنبال تجاری سازی و کسب درآمد از تحقیقات است، فعالیت خود را بر توسعه اجزا متمرکز کرده و توانسته صفحات دو قطبی پلیمری را به صورت کاملا بومی از طراحی و ساخت توسعه دهد و حتی در سامانه پیل سوختی 10 کیلو وات نیز از همین صفحات استفاده کرده‌ایم. از طرف دیگر به سفارش دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی دستگاه‌های تست، حسگرهای هیدروژن و به صورت موردی مجموعه غشاء الکترود (MEA) و تک سل در پژوهشکده ساخته شده و به فروش رسیده است.

ضیایی با اشاره به هزینه‌های بالای تحقیق و توسعه فناوری در حوزه پیل سوختی اظهار داشت: ما تنها در صورتی می‌توانیم مستقلا در توسعه پیل سوختی سرمایه‌گذاری کنیم که بازار منتظر آن باشد و وقتی نیروی محرکه بازار وجود داشته باشد نیازی به حمایت مالی بالا نیست. تحقیق و توسعه بر روی سیستم‌های پیل سوختی بسیار هزینه‌بر است و برای بومی‌سازی کاملی آن باید در حدود 35 تا 40 فناوری توسعه یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha