• چهارشنبه / ۱۹ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۷:۲۴
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 93061911978
  • منبع : جمعیت هلال احمر

طرح ملی سحر جمعیت هلال احمر آغاز شد

طرح ملی سحر جمعیت هلال احمر آغاز شد

رئیس سازمان جوانان هلال احمر گفت:‌ 800 نفر از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های روانشناسی در قالب طرح سحر امدادرسانی روانی اجتماعی را بعد از بلایا و حوادث عهده‌دار می‌شوند.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر گفت:‌ 800 نفر از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های روانشناسی در قالب طرح سحر امدادرسانی روانی اجتماعی را بعد از بلایا و حوادث عهده‌دار می‌شوند.

به گزارش سرویس اجتماعی ایسنا، وحید قبادی دانا امروز در نشست با اصحاب رسانه در اردبیل با اشاره به افتتاح طرح ملی سحر اظهارداشت: این طرح ملی که مخفف « سازماندهی حمایت روانی اجتماعی بعد از حوادث و بلایا» است با همکاری جمعیت هلال احمر و مراکز علمی و دانشگاهی انجام می‌شود تا با همکاری و مشارکت روانشناسان و مددکاران اجتماعی بتوانیم آسیب‌های روحی و روانی بعد از حوادث را به حداقل برسانیم.

وی افزود: ما قبل از این حلقه‌های مفقوده‌ای را در این حوزه به ویژه امدادرسانی روحی روانی به آسیب‌دیدگان حوادث و بلایا نظیر سیل، زلزله و حادثه‌های دست‌ساز انسان شاهد بودیم که با اجرای طرح سحر و مشارکت بالای دانشکده‌ها و دانشگاه‌های روانشناسی امیدواریم بخش عظیمی از این آسیب‌ها برطرف شود.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر با تاکید بر اینکه 26 نفر در قالب تیم سحر در استان‌ها که 13 نفر از آنها خانم و 13 نفر آقا هستند سازماندهی می‌شوند‏، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان امسال 800 نفر در قالب این تیم‌ها در کشور سازماندهی شوند.

میزبانی 10 استان تا آخر سال

وی به برگزاری اولین دوره آموزش مقدماتی حمایت‌های اجتماعی و روانی اشاره کرد و گفت: اولین دوره به میزبانی اردبیل و با حضور تیم‌های سحر از استان‌های آذربایجان شرقی و غربی برپا شده که بعد از کارگاه‌های مقدماتی که تا آخر سال به میزبانی 10 استان کشور برگزار می‌شود تا تیم‌های 31 استان کشور از آموزش‌های لازم بهره‌مند شوند، دوره مقدماتی سه روزه با همکاری و مشارکت علمی سازمان نظام روانشناسی و انجمن علمی مددکاری اجتماعی کشور و همچنین موسسه آموزشی هلال برگزار می‌شود.

قبادی دانا با اشاره به همکاری‌های علمی در اجرای این طرح ادامه داد: پشتوانه حقیقی این طرح استفاده از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی خواهد بود که ما با همکاری دانشگاه‌های داخلی و همچنین تفاهم‌نامه‌ای که روز شنبه آینده در محل سازمان جوانان بین هلال احمر ایران و دانشگاه روانشناسی لایپ‌زیک آلمان به امضا می‌رسد تلاش خواهیم کرد تا از ظرفیت علمی این دانشگاه بین‌المللی استفاده کنیم.

وی از همکاری کمیسیون اجتماعی دولت در تدوین دوره‌های آموزشی قدردانی کرد و اضافه کرد: ما سعی داریم در تدوین دوره‌های آموزشی از همفکری و تعامل خوب فدراسیون جهانی صلیب سرخ در دانمارک به عنوان مرکز روان اجتماعی بعد از حوادث نیز استفاده کنیم.

بهره مندی از اساتید مجرب در اجرایی کردن عملیات

رئیس سازمان جوانان هلال احمراذعان داشت: ما در طول سال ضمن حفظ آمادگی اعضای این تیم برای آنها دوره‌های آموزشی و بازآموزی و همچنین مانورهای عملیاتی در نظر گرفته‌ایم تا میزان آمادگی آنها را در کاهش و کنترل استرس و آسیب‌های روانی بعد از حوادث و بحران‌ها و برخی تهدیدهای بعد از وقوع حوادث را مورد رصد قرار دهیم.

وی با بیان اینکه طرح ملی سحر برای اولین بار در کشور اجرا می‌شود،ادامه داد: ما از ظرفیت خوب شورای عالی جمعیت هلال احمر و افراد با تجربه همچون وزیر امور خارجه، بهداشت و درمان، وزیر کشور و جمعی از نمایندگان مجلس استفاده می‌کنیم تا خلاهای اجتماعی در این حوزه و حلقه مفقوده به وجود آمده در امدادرسانی روانی اجتماعی بعد از حوادث را به عنوان یک خلا برطرف کنیم.

قبادی دانا با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی ما به دوره مقدماتی محدود نمی‌شود بلکه دوره‌های تکمیلی و پیشرفته نیز به همراه مانورهای عملیاتی برای اعضای طرح سحر پیش‌بینی شده است،گفت: سعی می‌شود با استفاده از تجربیات گذشته در قالب کارگاه‌های تخصصی انتقال مهارت در غلبه بر آسیب‌های روان اجتماعی مدنظر باشد که البته در این زمینه ما به دانش تئوری اکتفا نمی‌کنیم.

فعالیت های داوطبانه محور، اساس کار در جمعیت هلال احمر است

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در شورای اداری جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت : فعالیت های داوطلبانه محور، اساس کار در جمعیت هلال احمر کشور است , باید انرژی خود را برای جذب افرادی که داوطلبانه کار می کنند، بگذاریم.

وی گفت: باید انرژی خود را برای جذب افرادی که داوطلبانه کار می کنند، بگذاریم.

وی با بیان اینکه نیروهای فعال جوان در قالب کانون ها فعالیت می کنند، اضافه کرد: باید به جوانان و دانشجویان انگیزه داد که در این صورت می توانند فوق العاده ظاهر شوند و اگر جوانان پای کار بیایند، کمبود نیرو رفع می شود، و این مهم با استعداد یابی و هدایت جوانان فعالیت جمعیت هلال احمر دوچندان می شود.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشوربا اشاره به اینکه در بیشتر استان ها ۸۰ درصد اعضا زیر ۲۹ سال سن دارند و در برخی از استان ها، حتی حدود ۹۰ درصد اعضا جوان هستند، افزود: استخدام حجمی نیروها بر خلاف نظر فدراسیون جهانی است و نباید جمعیت هلال احمر یک دستگاه عریض و طویل باشد بلکه باید کارها را به صورت داوطلبانه پیش برد.

وی با اشاره به فعالیت های ورزشی جمعیت هلال احمر یادآور شد: دو سالن ورزشی در شهرستان های بیله سوار و گرمی ساخته می شود تا فعالیت های ورزشی در این شهرستان ها افزایش یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha