• سه‌شنبه / ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۲:۲۵
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 93061810981
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

چگونگی تسهیل ادامه خدمت غیردولتی مربیان پیش دبستانی

توضیحات معاون وزیر آموزش و پرورش در خصوص استخدام مربیان پیش دبستانی

توضیحات معاون وزیر آموزش و پرورش در خصوص استخدام مربیان پیش دبستانی

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با هدف تسریع در فرآیند فعالیت غیردولتی مربیان پیش دبستانی جلسه 4 ساعته را با نمایندگان منتخب استانی مربیان پیش دبستانی برگزار کرد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با هدف تسریع در فرآیند فعالیت غیردولتی مربیان پیش دبستانی جلسه 4 ساعته را با نمایندگان منتخب استانی مربیان پیش دبستانی برگزار کرد.

به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا، سید محمد بطحایی در این دیدار 4 ساعته که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، با بیان این‌که تمام اقدامات آموزش و پرورش در خصوص چگونگی جذب و فرآیند استخدام در حیطه قوانین مجلس، دولت و اسناد بالادستی است، گفت: آموزش و پرورش از حیث منابع مالی و انسانی وضعیت خوبی ندارد و معلم مازاد دارد.

وی هدف گذاری کلان آموزش و پرورش در آینده نزدیک را بهسازی منابع انسانی عنوان کرد و افزود: در تلاش هستیم تا با ساماندهی نیروی انسانی بتوانیم بهره وری را تاحد ممکن افزایش دهیم.

بطحایی با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص نیروهای پیش دبستانی، تاکید کرد: در مصوبه مجلس تاکید شده است که برگزاری آزمون منوط به نیاز واقعی آموزش و پرورش براساس جنسیت، مدرک و رشته تحصیلی است که مجوز برگزاری آزمون در گروی تخصیص ردیف استخدامی دولتی است.

توزیع نامتوازن نیروی انسانی در مناطق مختلف آموزشی کشور

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش به توزیع نامتوازن نیروی انسانی در مناطق مختلف آموزشی کشور اشاره کرد و ادامه داد: معاونت نظارت و راهبردی ریاست محترم جمهوری براساس شاخص های علمی و شرایط کلی جامعه مجوز استخدام صادر می کند و به همین دلیل برگزاری آزمون بدون اختصاص ردیف استخدام موضوعیت نخواهد داشت.

بطحایی با بیان این که آموزش و پرورش از معاونت نظارت وراهبردی ریاست جمهوری تقاضا کرده است که مجوز استخدام برای سالهای آینده آموزش و پرورش را اکنون در اختیار این وزارتخانه قرار دهد، خاطرنشان کرد: این امر باتوجه به عدم نیاز آموزش و پرورش و شرایط فعلی کشور به هیچ مورد موافقت قرار نگرفته است.

وی پایه حقوقی مناسب و بیمه خدمات درمانی را حق مسلم مربیان پیش دبستانی خواند و تاکید کرد: آموزش و پرورش با تمام توان با نهادهای دولتی و تصمیم گیردر این زمینه وارد مذاکره می شود تا بتواند محمل قانونی برای ساماندهی این موضوع پیدا کند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به رویکرد توسعه کمی و کیفی دوره پیش دبستانی، گفت: این دوره سنگ بنای تربیت و شکوفایی استعداد نوآموزان کشور است که ثمرات آن در مقاطع تحصیلی بالا دیده می شود.

اقدامات آموزش و پرورش برای حمایت از مربیان پیش دبستانی

بطحایی در خصوص شرایطی که آموزش و پرورش در جهت تسریع فرآیند فعالیت غیردولتی مربیان پیش دبستانی می‌تواند ایجاد کند، تاکید کرد: اعطای مجوز تاسیس مدارس پیش دبستانی به صورت شرکت تعاونی و فردی، اجاره فضاهای آموزشی غیردولتی، اعطای کمک های دولتی، امکان گذراندن دوره‌های آموزشی تخصصی مرتبط در دانشگاه فرهنگیان، ساماندهی نیروی انسانی در دوره پیش دبستانی و اولویت به کارگیری نیروی انسانی در دوره پیش دبستانی به شیوه غیردولتی مانند سال‌های قبل را بخشی از اقدامات آموزش و پرورش برای حمایت از این گروه است.

گفتنی است؛ در این دیدار سید محمد بطحایی به مدت 4 ساعت با منتخبین و نمایندگان استانی مربیان پیش دبستانی در خصوص چگونگی فرآیند تسهیل ادامه خدمت غیردولتی مربیان پیش دبستانی گفتگو کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha