• سه‌شنبه / ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۱:۱۶
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 93061810877
  • خبرنگار : 71518

غائله کارت‌های پایان خدمت جعلی و 90

غائله کارت‌های پایان خدمت جعلی و 90

در برنامه 90 شب گذشته موضوع کارت معافیت جعلی برخی از بازیکنان فوتبال مورد بررسی قرار گرفت.

در برنامه 90 شب گذشته موضوع کارت معافیت جعلی برخی از بازیکنان فوتبال مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، برنامه 90 این هفته شب گذشته از ساعت 22:50 روی آنتن شبکه 3 رفت. موضوع اصلی‌ای که در این برنامه به آن پرداخته شد بحث کارت معافیت جعلی تعدادی از فوتبالیست‌ها بود.

سوال پیامکی برنامه:

سوال نظرسنجی برنامه به بهترین بازیکن ماه لیگ اختصاص داشت. بینندگان باید از بین امید ابراهیمی، لوسیانو ادینیو، مهدی شریفی، اکبر صادقی و سروش رفیعی، بازیکن برتر ماه را انتخاب می‌کردند که در نهایت با 50 درصد آرا، امید ابراهیمی بهترین بازیکن ماه شد.

مهمان این هفته برنامه:

اکبر صادقی بازیکن پدیده مشهد مهمان این هفته برنامه 90 بود. او در صحبت‌هایی با تمجید از رضا عنایتی گفت: او یکی از بهترین بازیکنان تیم ماست که وقتی در زمین حضور دارد وزنه سنگینی برای تیم حریف محسوب می‌شود.

صادقی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به حضورش در تیم ملی گفت: نتوانستم حقم را در تیم ملی بگیرم. شاید مقصر خودم بودم که عملکردم ضعیف بود.

واکنش رییس سازمان نظام وظیفه به کارت‌های پایان خدمت جعلی

در بخش دیگری از برنامه سردار حمید صدرالسادات رییس سازمان نظام وظیفه ناجا روی خط آمد تا درباره کارت معافیت جعلی بعضی از بازیکنان فوتبال توضیحاتی ارائه دهد. او در ابتدا گفت: سازمان نظام وظیفه بر اساس مدارکی که مشمولان خدمت سربازی به این سازمان ارائه می‌دهند یا آن‌ها را معاف از خدمت می‌کند یا آن‌ها را به خدمت سربازی فرا می‌خواند. فرض ما بر این است که تمام مدارکی که ارائه شده صحت دارد اما ما بر اساس اخبار و اطلاعاتی که به دست‌مان رسیده است تعدادی از کارت‌های معافیت خدمت را مورد بررسی قرار دادیم.

وی افزود: از نظر سازمان نظام وظیفه در اصالت این کارت‌ها خدشه وارد شده و تا بررسی نهایی انجام نشود نمی‌توانیم نظر نهایی را درباره جعلی بودن آن‌ها اعلام کنیم.

صدرالسادات ادامه داد: همان طور که در آخرین اطلاعیه ما اعلام شد 20 کارت معافیت تایید شده و 13 کارت معافیت به دلیل مشکلاتی که داشتند ابطال شده است. با کسانی که کارت معافیت‌شان ابطال شده بر اساس ضوابط قانونی برخورد خواهیم کرد.

رییس سازمان نظام وظیفه ناجا همچنین تاکید کرد: برای بررسی کارت‌های معافیت از خدمت زمان زیادی نیاز است. اینکه معیارهایی که شورای پزشکی بر اساس آن فردی را معاف از خدمت می‌کند با معیارهایی که جامعه در نظر دارد متفاوت است اما در تمام موارد شورای پزشکی است که نظر نهایی را درباره معافیت فردی از خدمت سربازی ارائه می‌کند.

در این لحظه عادل فردوسی‌پور به شدت اصرار داشت که شاید افرادی در شورای پزشکی حضور داشته باشند که بخواهند با دریافت مبالغی به فردی حکم معافیت از خدمت بدهند.

صدرالسادات پاسخ داد: ما با کسانی که چنین تخلفی انجام داده باشند مطمئنا برخورد می‌کنیم اما تا زمانی که تخلفی محرز نشود، فرض را بر این می‌گیریم که تمام مدارک ارائه شده صحت دارد و همین طور افراد سالم کار می‌کنند. برای ما فرقی نمی‌کند کسی که برای معافیت از خدمت اقدام کرده چه منصب اجتماعی دارد. ما بر اساس قانون عمل می‌کنیم.

در بخش دیگری از برنامه دکتر بحرانی پزشک سازمان نظام وظیفه روی خط برنامه آمد و درباره موادی که می‌توانند بر اساس آن از خدمت معاف شوند توضیح داد. او گفت وقتی فردی برای معافیت پزشکی اقدام می‌کند پزشکان سازمان نظام وظیفه او را بر اساس مشکلی که دارد به متخصص مربوطه معرفی می‌کنند. این متخصص مربوطه است که نامه‌ای برای سازمان نظام وظیفه ارسال می‌کند و شورای پزشکی بر اساس آن رای نهایی را صادر می‌کند.

حاج آقا آستانه، پزشک خانگی که همه را مداوا می‌کند!

از بین بازیکنانی که کارت معافیت آن‌ها باطل شده بود حامد زمانی روی خط برنامه آمد و گفت: بیماری‌ای که من به خاطر آن معاف شدم دیسک کمر است. من زمانی که بازیکن پاس بودم، برای معافیتم اقدام کردم. اگر می‌خواستم به صورت جعلی این کار را انجام دهم به راحتی می‌توانستم دوران سربازی‌ام را در تیم پاس بگذرانم و مشکلی برایم به وجود نیاید اما من مشکل دیسک کمر دارم و بعد از اینکه معاف شدم پیش شخصی به اسم حاج آقا آستانه که پزشکی خانگی است، رفتم. الان هم وضعیتم تقریبا خوب است اما کماکان مشکل دارم.

محمدحسین مهرآزما بازیکن دیگری بود که کارت معافیتش باطل شده بود. او هم در این باره گفت: من به خاطر پرانتزی بودن پاهایم از سربازی معاف شدم. کارت معافیت من مربوط به 8 سال قبل است. در آن زمان به صورت عادی برای معافیتم اقدام کردم و شورای پزشکی رای به معافیت من داد. نمی‌دانم چطور بعد از 8 سال کارت من را باطل کرده‌اند.

پنهان کردن یا نکردن خالکوبی، مسئله این است

بخش انتهایی برنامه شب گذشته اختصاص داشت به موضوع خالکوبی که بعضی از بازیکنان روی بدن خود انجام می‌دهند. عادل فردوسی‌پور معتقد بود وقتی بازیکنان خارجی این کار را در گذشته انجام داده‌اند و حالا در لیگ ایران بازی می‌کنند نباید آن‌ها را تحت فشار قرار دهیم تا در بازی‌های رسمی دست و بدن خود را به خاطر دیده نشدن خالکوبی بپوشانند.

علی‌اکبر محمدزاده رییس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال روی خط برنامه آمد و گفت: از نظر آیین‌نامه اخلاقی فدراسیون فوتبال، هر گونه آرایش و تغییر ظاهری غیر متعارف فوتبالیست‌ها، جرم است و ما با بازیکنانی که روی بدن خود خالکوبی انجام می‌دهند و آن را نمایان می‌کنند برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۶-۱۸ ۱۳:۵۰

مگه همين مسئولين محترم نظام وظيفه نبودند که جواب تندي به مديرعامل فولاد خوزستان دادند پس چي شد چرا اسامي بازيکنان فولاد که مشکل کارت پايان خدمت داشتند اعلام نشد؟ديروز خودم توي خبرگزاري ها خوندم که جمشيديان،حمودي، ماهيني، حلافي، بختياررحماني، انصاريفر و خيلي هاي ديگه توي ليگ برتر مشکل کارت معافيت سربازي دارند چرا فقط سينا عشوري اعلام شده؟ از خبرگزاري ايسنا تقاضا دارم اخبار شفاف تري ارائه بده تا خدايي نکرده اصل مساله فراموش نشه.