• یکشنبه / ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۲:۱۷
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 93061609511
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

دوره‌های پیش دبستانی تنها با مجوز وزارت آموزش و پرورش برگزار شود

دوره‌های پیش دبستانی تنها با مجوز وزارت آموزش و پرورش برگزار شود

ایسنا/اردبیل مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: ارگان‌هایی مانند بهزیستی که در ارتباط با دوره‌های پیش دبستانی و مهد کودک‌هاست، مغایر با اهداف آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند چراکه صدور مجوز برای تعلیم و آموزش کودکان بالای چهار سال بر عهده وزارت آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: ارگان‌هایی مانند بهزیستی که در ارتباط با دوره‌های پیش دبستانی و مهد کودک‌هاست، مغایر با اهداف آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند چراکه صدور مجوز برای تعلیم و آموزش کودکان بالای چهار سال بر عهده وزارت آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در اردبیل، صابر سپهری، در شورای آموزش و پرورش استان، شعار سال تحصیلی جدید را «ارتقای مدیریت آموزشگاهی، با عزم جهادی و توسعه همه جانبه مشارکت ها» عنوان کرد و گفت: هدف از طراحی شوراها جلب مشارکت عمومی، رفع برخی تنگناهای موجود در آموزش و پرورش است.

وی با تاکید بر ایجاد آمادگی نوآموزان جهت توسعه کمی و کیفی دوره پیش دبستانی، تصریح کرد: ارگان‌هایی مانند بهزیستی که در ارتباط با دوره‌های پیش دبستانی و مهد کودک‌ها است، مغایر با اهداف آموزش و پرورش فعالیت می کنند این در حالی است که تنها مرجع صدور مجوز برای تعلیم و آموزش کودکان وزارت آموزش و پرورش بوده و مجریان دستگاه‌های مرتبط موظفند قبل از ارائه دوره‌های پیش دبستانی با آموزش و پرورش استان هماهنگ شوند.

سپهری یکی از فعالیت‌های مهم در آستانه بازگشایی مدارس را پروژه مهر عنوان کرد و افزود: به همین منظور پنج کمیته در آموزش و پرورش استان تشکیل شده تا با فراهم کردن بستر آمادگی دانش آموزان و مدارس، جشن باشکوه بازگشایی مدارس " زنگ 1 مهر" را برگزار کنیم.

وی با تاکید بر ایمن سازی سرویس‌های مدارس گفت: برخی از سرویس‌های مدارس خارج از استاندارد ناوگان بوده بنابراین استفاده از خودروهای ویژه ون ضرورت دارد که در شورای ترافیک استان مطرح می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل طرح سنجش سلامت را یادآور شد و اظهارکرد: در این طرح که از 31 خرداد ماه آغاز شده، سلامت دانش آموزان استان سنجیده و موارد مشکوک و آسیب پذیر شناسایی و به پزشک ارجاع می شود.

ورودی پایه اول دبستان 2 هزار نفر افزایش یافته است

در ادامه "طوس احمدی حصار" معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان با بیان اینکه تعداد رتبه‌های زیر 100 کنکور سراسری 25 درصد رشد یافته است، اظهارکرد: امسال برای اولین بار 10 نفر از دانش آموزان استان در امتحانات نهایی سال سوم متوسطه نمره کتبی 20 را کسب کرده‌اند.

وی بیان کرد: در سال تحصیلی جدید ورودی پایه اول دبستان 2 هزار نفر افزایش یافته و به 20 هزار رسیده است.

در خاتمه "جواد قرآن نویس" رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اردبیل با اظهار امیدواری از افزایش حضور خیرین در ساخت مدارس، از بهره برداری از چند مدرسه جدید در آستانه شروع سال تحصیلی در نقاط مختلف استان خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha