• شنبه / ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ / ۰۹:۰۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 93061508517
  • خبرنگار : 71516

آماده باش ارتش لبنان در عرسال همزمان با میانجی‌گری قطر برای آزادی نظامیان لبنانی

آماده باش ارتش لبنان در عرسال همزمان با میانجی‌گری قطر برای آزادی نظامیان لبنانی

همزمان با آغاز میانجی‌گری قطر برای مذاکره با جبهه النصرة و داعش جهت آزادی نظامیان ربوده شده لبنانی در عرسال ارتش این کشور به تقویت پایگاه‌های خود در مرزهای لبنان و سوریه پرداخت.

همزمان با آغاز میانجی‌گری قطر برای مذاکره با جبهه النصرة و داعش جهت آزادی نظامیان ربوده شده لبنانی در عرسال ارتش این کشور به تقویت پایگاه‌های خود در مرزهای لبنان و سوریه پرداخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، منابع لبنانی اعلام کردند: هیات قطری مذاکرات خود با گروه جبهه النصره و "دولت اسلامی" (داعش) را برای آزادی نظامیان ربوده شده لبنانی در شهرک عرسال واقع در مرز سوریه آغاز کرده است و دولت لبنان به ارتش این کشور اعلام کرد که مسیرهای امدادرسانی به افراد مسلح در شهرک مذکور را ببندند.

در پی اعلام تمایل دولت لبنان برای مذاکره با تروریست‌ها از طریق شبکه‌های بین‌المللی قطر وارد لبنان شد.

منابع میدانی در بقاع در شرق لبنان به روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط گفتند: هیات قطری از شهرک عرسال در شرق لبنان به تپه‌های مرزی وارد شده است.

این منابع احتمال دادند که این هیات وارد شهرک قلمون در سوریه شده باشد تا با ربایندگان دیدار کند.

یک سوری از سوی قطری‌ها با ابومالک التلی، سرکرده جبهه النصره ملاقات و مساله نظامیان لبنانی را بررسی کرده است.

به گزارش منابع، ارتش پایگاه‌های خود را در مرز لبنان و سوریه جهت مقابله با گروه‌های مسلح النصره و داعش تقویت کرده است.

دولت لبنان از قطر خواسته بود تا برای آزادی حدود 30 تن از نظامیان ربوده شده لبنانی که بیشتر توسط جبهه النصره و داعش در شهرک عرسال ربوده شده بودند، میانجی‌گری کند.

منابع اعلام کردند که دولت به هیات مذاکره کننده قطری ابلاغ کرده که در صورتی که وضعیت نظامیان ادامه پیدا کند برخی اردوگاه‌های آوارگان احتمالا از بین خواهند رفت.

از سوی دیگر، گروه جبهه النصره یک نوار ویدیویی را منتشر کرد که در آن 18 تن از اعضای ارتش لبنان دیده می‌شوند.

این نظامیان در این نوار ویدیویی اعلام کردند که اگر حزب الله لبنان از جنگ در سوریه دست برندارد و از آن عقب نشینی نکند بهای آن را خواهد پرداخت.

نظامیان مذکور در این نوار ویدئویی اعلام کردند: اگر حزب الله به سیاست خود در سوریه و لبنان ادامه دهد مسئولیت کشته شدن آن ها برعهده حزب الله است.

افراد مسلح سوری اوت گذشته به برخی مراکز ارتش لبنان و نیروهای امنیتی در شهرک عرسال واقع در شرق لبنان یورش برده و دست کم 20 نظامی را کشته و چند تن دیگر را زخمی کردند و همچنین حدود بیش از 30 تن را ربودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha