• چهارشنبه / ۵ شهریور ۱۳۹۳ / ۰۹:۱۷
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 93060502909
  • خبرنگار : 71457

خبر به‌ روز رسانی شده است؛

استقبال‌ گسترده از آتش‌بس در غزه

استقبال‌ گسترده از آتش‌بس در غزه

سازمان ملل، آمریکا، اتحادیه عرب، اتحادیه اروپا، فرانسه، ایتالیا، قطر، آلمان و سودان از توافق آتش‌بس در غزه استقبال و اظهار امیدواری کردند که این توافق همیشگی باشد و شرایط را برای حل و فصل سیاسی میان فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی در مدت زمان طولانی هموار سازد.

سازمان ملل، آمریکا، اتحادیه عرب، اتحادیه اروپا، فرانسه، ایتالیا، قطر، آلمان و سودان از توافق آتش‌بس در غزه استقبال و اظهار امیدواری کردند که این توافق همیشگی باشد و شرایط را برای حل و فصل سیاسی میان فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی در مدت زمان طولانی هموار سازد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل با درخواست از طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی برای آنکه به مسئولیت‌های خود عمل کنند، اعلام کرد که هرگونه نقض آتش‌بس اقدامی غیرمسئولانه خواهد بود.

استفان دوجاریک، سخنگوی بان کی مون اظهار امیدواری کرد که این آتش‌بس مقدمه‌ای برای یک روند سیاسی باشد، چرا که تنها این امر راهی برای برقراری صلح همیشگی است.

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد که توقف درگیری‌ها کافی نیست و باید دلایل اصلی درگیری‌های فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها حل و فصل شود.

وی تاکید کرد که سازمان ملل آماده است در حل و فصل این دلایل و تلاش برای دست‌یابی به راه‌حلی مبتنی بر تشکیل دو کشور به ایفای نقش بپردازد.

وی همچنین خواهان این شد که یک دولت فلسطینی یکپارچه و قانونی که تعهدات سازمان آزادی بخش فلسطین را به رسمیت می‌شناسد، در غزه تشکیل شود و محاصره غزه نیز پایان یابد.

دبیر کل سازمان ملل همچنین عنوان کرد که "نگرانی‌های امنیتی قانونی اسرائیل" نیز در مد نظر قرار می‌گیرد.

پیشتر فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها با میانجی‌گری مصر به توافق آتش بس دست یافتند که این توافق به تجاوزهای رژیم صهیونیستی به نوار غزه که بیش از 50 روز به طول انجامید پایان داد.

در همین حال جان کری، وزیر خارجه آمریکا از این توافق استقبال و اظهار امیدواری کرد که این توافق تثبیت شده و اجازه فکر کردن به حل و فصل موضوع برای همیشه را بدهد.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که واشنگتن از این توافق کاملا حمایت می‌کند و از تمامی طرف‌ها می‌خواهد تا به بندهای آن نیز پایبند باشند.

کری با استقبال از میانجی‌گری مصر و همکاری گسترده میان واشنگتن و قاهره و تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد: ما با چشمان باز به مرحله بعدی نزدیک می‌شویم و خواهان راه حلی طولانی مدت برای غزه هستیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا خواهان این شد که "میان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و دیگر سازمان‌های تروریستی" با ساکنان غیرنظامی غزه تفاوت قائل شد.

همزمان، فرانسه و اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای مشترک از آتش‌بس در غزه استقبال کردند.

دو طرف در بیانیه‌ مشترکی که از سوی کاترین اشتون، مسوول سیاست خارجه اتحادیه اروپا صادر شد، اعلام کردند که شروط این توافق باید رعایت شود.

اتحادیه اروپا همچنین از تلاش‌های مصر و دیگر طرف‌هایی که در دست‌یابی به آتش‌بس نقش داشتند، قدردانی کرد.

در همین حال، ایتالیا از توافق آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های فلسطینی در غزه استقبال کرد.

وزارت‌خارجه ایتالیا در بیانیه‌ای تاکید کرد که باید مذاکرات میان طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی هرچه سریعتر آغاز شود تا دو طرف به راه‌حل همیشگی دست یابند.

فدریکا موگرینی، وزیر خارجه ایتالیا عنوان کرد: این توافق راه را در مقابل مذاکرات سیاسی دیگری بازمی‌کند که به حل و فصل سیاسی درگیری‌ها در خاورمیانه می‌انجامد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از هفت هفته‌ای که ما در طول آن بسیار ناامید شدیم، من امیدوار هستم این توافق پیشرفت‌های بسیاری را در روند مذاکرات میان طرفین به نحوی که برای تمامی طرف‌ها رضایت‌بخش باشد، محقق سازد.

در همین راستا، نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب با استقبال از این توافق آتش‌بس که به حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه پایان داد، از تلاش‌های قاهره که به دست‌یابی به این توافق انجامید، قدردانی کرد.

العربی از طرف‌های ذیربط خواست تا با تمام توان برای تثبیت آتش‌بس عمل کنند و به اجرای بندهای این توافق پایبند باشند و در پایان دادن به محاصره رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه تسریع بخشند تا از این طریق امکان ارسال کمک‌های بشردوستانه به ساکنان نوار غزه بوجود آید و روند بازسازی نوار غزه آغاز شود.

همزمان، فرانک والتر اشتاینمایر،‌ وزیر خارجه آلمان اظهار امیدواری کرد که این آتش‌بس پابرجا بماند.

وی عنوان داشت: پایدار ماندن این آتش‌بس برای بسیاری که از 50 روز قبل از خشونت‌ها رنج دیده‌اند، مهم است.

قطر نیز از توافق آتش‌بس استقبال و تاکید کرد که آماده است در بازسازی نوار غزه مشارکت داشته باشد. دوحه در بیانیه‌ای اظهار امیدواری کرد که این آتش‌بس گامی برای پایان رنج‌های مردم فلسطین در نوار غزه و تحقق خواسته‌های عادلانه آن‌ها باشد.

از سوی دیگر، سودان از این توافق آتش‌بس در غزه استقبال و از تمامی طرف‌های ذی‌ربط خواست تا به آن پایبند باشند.

یوسف کردفانی، سخنگوی رسمی وزارت خارجه سودان در سخنانی اعلام کرد که برقراری این توافق یک پیروزی جدیدی برای ملت پایدار فلسطین است و این امر از مساله فلسطین و تشکیل کشور مستقل برای فلسطینی‌ها به پایتختی قدس حمایت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد که سودان خواهان آغاز عملیات بازسازی غزه است که از این طریق رنج‌های مردم فلسطین کاهش یابد.

در همین حال، در پی برقراری آتش‌بس، صدای تکبیر مردم نوار غزه در مساجد طنین‌انداز شد. به دنبال پیروزی مقاومت پس از 51 روز جنگ قهرمانانه، مردم غزه همچنین در کوچه و خیابان‌ها به جشن و پایکوبی پرداختند.

هزاران فلسطینی در غزه به خیابان‌ها آمده و پیروزی در این جنگ را جشن گرفتند. آن‌ها با پخش شیرینی و جشن و پایکوبی، برای ابراز شادی و خوشحالی خود تیرهای هوایی شلیک کردند. همچنین مردم فلسطین در رام‌الله واقع در کرانه باختری نیز به خیابان‌ها آمده تا در جشن مردم و مقاومت غزه بر رژیم صهیونیستی شریک باشند.

هم‌زمان اسماعیل هنیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در واکنش به این توافق آتش‌بس گفت: مردم پایداری کردند و مقاومت پیروز شد، ما خدا را سپاس می‌گوییم.

شادی مردم غزه از پیروزی مقاومت

شادی مردم غزه از پیروزی مقاومت

شادی مردم غزه از پیروزی مقاومت

شادی مردم غزه از پیروزی مقاومت

شادی مردم غزه از پیروزی مقاومت

شادی مردم غزه از پیروزی مقاومت

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha