• سه‌شنبه / ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ / ۰۹:۰۷
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 93052814406
  • منبع : فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی

حضور بازرسان ویژه در پلیس راهور،آگاهی و اماکن

حضور بازرسان ویژه در پلیس راهور،آگاهی و اماکن

رییس پلیس پایتخت با اشاره به فعالیت سه ماهه فوریت های 197، گفت: در روزهای اول این طرح، روزانه 70 الی 74 شکایت مردمی وجود داشت که اکنون این میزان به یک دهم رسیده که نشانگر موفقیت آمیز بودن طرح مذکور می باشد.

رییس پلیس پایتخت با اشاره به فعالیت سه ماهه فوریت های 197، گفت: در روزهای اول این طرح، روزانه 70 الی 74 شکایت مردمی وجود داشت که اکنون این میزان به یک دهم رسیده که نشانگر موفقیت آمیز بودن طرح مذکور می باشد.

به گزارش سرویس«انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سردارحسین ساجدی نیا در مورد فعالیت مرکز فوریت‌های 197 (رسیدگی ویژه به شکایات مردمی)، اظهارداشت: ارائه خدمات مناسب به شهروندان از سوی پلیس یکی از دغدغه‌های مسئولان این نیرو بود؛ برخی از شهروندان معتقد بودند خدمات ارائه شده مناسب آنها نیست و حقوق شان مد نظر قرار نمی‌گیرد لذا انتظار داشتند هنگام مراجعه به مراکز انتظامی، کارهای آنها با سرعت عمل بیشتری انجام شود.

وی به برگزاری جلسات با مسئولان بازرسی ناجا و مرکز نظارت همگانی ناجا 197 در خصوص خدمات رسانی بهتر به شهروندان در اواخر سال گذشته اشاره کرد و افزود: در این جلسات، دغدغه های مردم در کلیه حوزه های پلیسی و نیز شکایات، انتقادات و پیشنهادات احصاء، رصد و اولویت بندی شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: در حوزه انتظامی که طرح به اجرا در آمد، بیشترین بحث در خصوص زمان رسیدگی و نوع برخورد در کلانتری ها مطرح شد؛ چهار موضوع دغدغه شهروندان که زیرشاخه های متفاوت دارد، مورد بررسی قرار گرفت و اعلام کردیم در این بحث اقدامات خدماتی پلیس در ظرف زمان خاص ارائه شود.

ساجدی نیا خاطرنشان کرد: به کلیه کلانتری ها اعلام شد بیش از 95 درصد موضوعات مطروحه از سوی ارباب رجوع باید در کمتر از یک ساعت رسیدگی شود؛ به غیر از پرونده های قتل و تصادفات جرحی و فوتی که رسیدگی به آن بیش از دو الی سه ساعت زمان احتیاج دارد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه بحث برخوردی با ارباب رجوع، 13 مورد بیشترین شکایت را داشت که این موضوع احصاء و به مباحث قابل پیگیری افزوده شد.

ساجدی نیا به اجرای طرح فوریت‌های 197 اشاره کرد و افزود: با استقرار هشت ایستگاه در مقرهای انتظامی سطح شهر، تیم‌هایی متشکل از بازرس‌های خاص که دارای تجهیزات خودرویی و امکانات دیگر هستند، آماده خدمات رسانی به شهروندان است.

وی، سیستم ارتباطی این سامانه را همانند سیستم پلیس 110 عنوان و تصریح کرد: پس از تماس با 197، کاربر بلافاصله موضوع را از طریق مرکز بی سیم به ایستگاه اعلام و سپس تیم مزبور به همراه کارشناس در سرصحنه حضور پیدا می کند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: پس از موفقیت آمیز بودن، این طرح خردادماه 93 با حضور فرمانده نیروی انتظامی به صورت پایلوت در تهران اجرا شد که براساس میزان رضایتمندی شهروندان و نیز اثر گذار بودن آن در سایر نقاط کشور اجرایی خواهد شد .

ساجدی نیا اذعان داشت: در روزهای اول این طرح، روزانه 70 الی 74 شکایت مردمی وجود داشت که اکنون این میزان به یک دهم رسیده است که نشانگر موفقیت آمیز بودن طرح مذکور می باشد.

وی با اشاره به استقبال شهروندان تهرانی و نیز ابراز رضایتمندی آنها، اظهارداشت: در کنار شکایات، به انتقادات شهروندان نیز رسیدگی می شود؛ برای اولین بار میزان تقدیر و تشکر از کلانتری های پایتخت نسبت به شکایت های آن رشد قابل توجهی داشته که به منظور اطلاع از وضعیت کلانتری ها ، هر روز این موضوع رصد می شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از تحت پوشش قرار گرفتن سایر فعالیت پلیس های تخصصی نظیر پلیس راهنمایی و رانندگی، آگاهی، اداره اماکن و گذرنامه با فوریت های 197 در آینده نزدیک خبرداد و گفت: خدمات رسانی مضاعف به شهروندان و از بین بردن شبهات و شائبه های احتمالی در میان مردم از مهمترین اهداف راه اندازی این سامانه به شمار می آید.

وی با بیان اینکه شهروندان باید بدانند در چه ساعاتی به کلانتری‌ها بیایند و زمان رسیدگی به پرونده آنها چقدر طول می‌کشد به نصب بنرهایی با موضوع دستور العمل حقوق شهروندی و همچنین صفحات مانیتورینگ در کلانتری ها اشاره کرد و افزود: در کارت های ورودی ارباب رجوع نیز موضوعات حقوق شهروندی عنوان و مردم در صورت مشاهده سهل انگاری و یا شکایت می توانند با این سامانه تماس گرفته و تیم های مزبور در اسرع وقت مراجعه و به آن رسیدگی می کنند.

وی با بیان اینکه با راه ‌اندازی این مرکز، شهروندان پاسخگویی پلیس را مشاهده کرده و از حقوق خود دفاع می‌کنند، افزود: با نظارت های مردمی صورت گرفته سره از ناسره مشخص و عملکرد کارکنان به صورت دقیق رصد و در بوته نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

ساجدی نیا در ادامه از حقوق شهروندی به عنوان خط مقدم وظایف ناجا نام برد و تصریح کرد: این مبحث، یکی از موضوعاتی می باشد که نیروی انتظامی همواره به دنبال آن بوده و طی سالهای اخیر پلیس در راستای خدمت رسانی به مردم و رعایت این حقوق، گام های خوبی برداشته است.

فرمانده انتظامی پایتخت به انعقاد تفاهم نامه میان پلیس تهران و نیز کرسی امور قضایی و حقوق شهروندی دانشگاه شهید بهشتی در ابتدای امسال اشاره کرد و افزود: دوره های آموزش حقوق شهروندی در مرحله اول برای روسای کلانتری، پایگاه های اطلاعاتی، پلیس آگاهی، مواد مخدر و نیز مسئولان بازداشتگاه‌ها و تا پایان امسال برای مدیران میانی و دیگر رده ها برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: حقوق شهروندی از منظر فقه اسلامی و قانون اساسی جمهوری اسلامی که سرلوحه کار پلیس می باشد، از سرفصل‌های دوره‌های آموزشی به شمار می آید.

ساجدی نیا در خاتمه گفت: پلیس به دنبال بازگرداندن حقوق شهروندان از طریق خدمات فوریت‌های پلیس 110 و نیز مرکز نظارت همگانی 197 است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha