• دوشنبه / ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۴:۱۴
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 93052714126
  • خبرنگار : 71431

رئیس سازمان مدیریت بحران به ایسنا خبر داد

پیگیری مستقیم رئیس جمهور و هیات دولت از زلزله ایلام

پیگیری مستقیم رئیس جمهور و هیات دولت از زلزله ایلام

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از پیگیری مستقیم رئیس جمهور و اعضای دولت از جزئیات زلزله ایلام خبر داد و گفت:‌ تا کنون این زلزله 200 مجروح بر جای گذاشته است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از پیگیری مستقیم رئیس جمهور و اعضای دولت از جزئیات زلزله ایلام خبر داد و گفت:‌ تا کنون این زلزله 200 مجروح بر جای گذاشته است.

اسماعیل نجار در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این باره گفت: آخرین ارزیابی‌های ما از زلزله حاکی از این است که در مجموع به 70 درصد از ساختمان‌های شهری مورموری بین 10 تا 80 درصد خسارت وارد شده و میزان خسارت در امور زیربنایی نیز به همین شدت است.

وی با بیان اینکه 80 درصد از ساختمان‌های روستایی نیز 10 تا 80 درصد خسارت دیده‌اند،‌ گفت: پس از وقوع حادثه اولین گام و اولویت و برای ما امدادرسانی به مجروحان و اسکان اضطراری حادثه دیدگان است که مسئولیت این موضوع را بر عهده هلال احمر قرار دادیم و آنان کار اسکان اضطراری و رسیدگی به مصدومان را به کمک عوامل اورژانس و دیگر عوامل امدادی آغاز کردند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه پس از این اقدامات دستگاه‌های ذیربط نظیر بنیاد مسکن، سازمان مدیریت بحران و ... کار برآورد خسارات را آغاز خواهند کرد، گفت: پس از برآورد خسارات اعتبارات برای آن پیش بینی شده و در اختیار بنیاد مسکن قرار می‌گیرد و در بخشهایی هم که خسارات به تاسیسات زیربنایی و راه‌ها وارد شده است، بودجه در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار خواهد گرفت.

نجار با بیان اینکه در بحث امدادرسانی خوشبختانه با توجه به لرزه‌های کوچک شب گذشته هشدارهایی به شهروندان داده شده بود، اطلاع رسانی به موقع تا حد زیادی از میزان خسارت این زلزله کم کرد و خوشبختانه تلفاتی نداشتیم.

مجروح شدن 200 نفر در زلزله

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه تا به این لحظه برابر آخرین آمار 200 نفر در این زلزله مجروح شده‌اند گفت: از این تعداد تنها چهار نفر در بیمارستان بستری‌اند و مابقی به شکل سرپایی درمان شده‌اند.

نجار از پیگیری مستقیم رئیس جمهور و عوامل دولت از این زلزله خبر داد و گفت: رئیس جمهور گزارش‌هایی را در این خصوص از سازمان مدیریت بحران درخواست کرده و ما آمار را در اختیار نهاد ریاست جمهوری قرار داده‌ایم.

به گفته وی، از دقایق پس از وقوع زلزله تعدادی از کارشناسان و مسئولان سازمان مدیریت بحران، بنیاد مسکن و ... به محل حادثه اعزام شده‌اند.

وی اضافه کرد: تا کنون رقم قطعی خسارات ناشی از این حادثه ارزیابی نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha