• جمعه / ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 93052411998
  • منبع : نمایندگی لرستان

انتقاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از مداخلات سیاسی در امور دانشگاه

انتقاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از مداخلات سیاسی در امور دانشگاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان خرده فرهنگ‌های نابالغ و دخالت‌های منفعت طلبانه سیاسیون در امور اجرایی دانشگاه را آفت مدیریت در حوزه سلامت استان دانست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان خرده فرهنگ‌های نابالغ و دخالت‌های منفعت طلبانه سیاسیون در امور اجرایی دانشگاه را آفت مدیریت در حوزه سلامت استان دانست.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه لرستان، دکتر ساکی در نشست بررسی روند اجرای برنامه تحول نظام سلامت در لرستان که با حضور کار‌شناسان ناظر وزارت بهداشت در سالن شماره یک جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد با اشاره به اهمیت و ضرورت خود انتقادی و نقش سازنده آن در اصلاح روند امور، تصریح کرد: اولین منتقد سیستم باید خود ما باشیم تا عیب‎مان را برطرف کنیم و با خود انتقادی و نظارت مستمر است که عمق آسیب‌ها روشن می‌شود و افق اصلاح به روی ما گشوده می‌شود.

وی با ابراز گلایه‌مندی از مداخلات غیرکار‌شناسی سیاسی در امور دانشگاه اظهارکرد: متأسفانه خرده فرهنگ‌های نابالغ و مداخلات منفعت‎طلبانه سیاسیون که حرف اول را در لرستان می‌زند، کار کردن در این استان با محرومیت‌های مزمن را سخت می‌کند و این روند منجر به فرصت‎سوزی در استان می‌شود، به‎ویژه در این برهه که دولت تدبیر و امید خدمت به مردم را وجهه همت خویش قرار داده و باید از این فرصت تاریخی و عنایات دولت در جهت پیشرفت استان به‎ویژه در عرصه سلامت ‌نهایت استفاده را برد.

همچنین در این نشست دکتر ولی‌زاده سرپرست گروه نظارتی وزارت بهداشت که چهار روز در استان حضور داشت تا بر روند اجرای برنامه تحول نظام سلامت در لرستان نظارت کند، نتایج حاصل از بازدید و بازرسی خود را ارائه کرد که وجود برخی اشکالات در بسته حمایتی ارتقاء ویزیت، تغییر در روند اجرای بسته ترویج زایمان طبیعی، فقدان توفیقی واضح در بسته مقیمی پزشکان متخصص، راضی‎کننده نبودن بسته ماندگاری پزشکان و در مجموع مطلوب نبودن رضایتمندی به‎عنوان خروجی نهایی برنامه تحول در لرستان را نقاط ضعف دانشگاه در اجرای برنامه برشمرد.

وی بهتر شدن زمان تعیین تکلیف بیماران بستری در بیمارستان، رفع پدیده شوم زیرمیزی و دریافت وجوه غیر قانونی از بیماران و همچنین ساماندهی مطلوب تأمین دارو و تجهیزات پزشکی موردنیاز بیماران بستری را از نقاط قوت دانشگاه دانست و اقدامات مسئولان دانشگاه در این استان را قابل تحسین عنوان کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha