طرح استیضاح وزیر علوم وتحقیقات وفناوری که به امضای 51 نماینده مجلس رسیده بود، توسط یک عضو هیات رئیسه مجلس اعلام وصول شد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، در طرح استیضاح وزیر علوم که حسین سبحانینیا، عضو هیات رییسه مجلس آن را قرائت کرد، آمده است: همان گونه که مستحضرید دانشگاههای کشور محل تربیت نیروی انسانی متخصص، متعهد و دانشمند و کانون اصلی تولید علم و دانش در کشور هستند و به واسطهی همین ارزش و اهمیت است که حضرت امام (ره) دانشگاه را کارخانه انسان سازی و ضامن استقلال کشور دانستند.
رهبری معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) اسلامی شدن دانشگاه را خواستار شدند و تولید علم و تسریع در دانشاندوزی را از اولویتهای ایران اسلامی برشمردند با عنایت به شرایط ویژه کشور و ضرورت عبور عزتمدارانه از مقابل جنگ تحمیلی اقتصادی، نظام سلطه به رهبری آمریکا، لزوم آرامش و دقت نظر در پرهیز از ایجاد تنش و افراط در محیطهای علمی صد چندان است.
با عنایت به شیوهی مدیریت جناب آقای دکتر فرجی دانا وزیر علوم و فناوری خلاف مصالح کشور و انتخاب رویهای است که مانع رشد تولید علم شده است طرح استیضاح با استناد به اصل 89 قانون اساسی، خواهان استیضاح وزیر محترم علوم به علت عدم پایبندی ایشان به رویههای قانونی، مصالح کشور و مشی اعتدال و وعدههای داده شده در زمان رای اعتماد به مجلس و به تبع آن ایجاد و فراهمسازی بستر و ترویج افراطی گری در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی هستیم.
عدم پذیرش و سرگردانی پذیرفته شدگان قانونی بورسیههای تحصییلات تکمیلی و متاسفانه ارائه مجوز پذیرش افراد رد صلاحیت شده در این دورهها علی رغم تاکید مراجع ذی صلاح و قانونی کشور و بازگرداندن برخی اساتید اخراج شده توسط هیاتهای رسیدگی به تخلفات یا مراجع ذیربط دانشگاهها، اعزام گروههای سیاسی بعضا دارای سوابق تند روی در قالب کارشناسان، ارزیابی عملکرد روسای دانشگاهها که زمینهی ایجاد تنش را در دانشگاهها نموده و تغییرشیوه انتخاب روسای دانشگاهها بر خلاف رویههای جاری شورای عالی انقلاب فرهنگی و خلاف دستور صریح ریاست جمهوری، منصوب کردن عناصر دارای سابقهی مشخص در فتنه 88 در مسئولیتهای مهم ستادی، وزارتخانه و عزل اشخاص عالم متعهد و مدیر از برخی دانشگاهها و نصب افراد دارای سوابق تند وافراطی به ویژه در مدیریتهای میانی دانشگاهها، عدم مواجهه درست با تحرکات سیاسی، ضد انقلاب و ضد نظام و برخی عناصر فعال در دانشگاهها و میدان دادن به برخی نشریات دارای رویکرد ضد دینی و گرایشات شدیدا قومی و تجزیه طلبانه و یا الحادی در محیطهای دانشگاهی و احیای برخی تشکلهای افراطی و آشوب طلب.
انتهای پیام
نظرات