• سه‌شنبه / ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 93052110430
  • خبرنگار : 71457

کری تشکیل هر چه سریعتر دولت وحدت ملی در عراق را خواستار شد

کری تشکیل هر چه سریعتر دولت وحدت ملی در عراق را خواستار شد

وزیر خارجه آمریکا امروز (سه‌شنبه) با بیان این که رهبران عراقی باید اعتماد مردم را مجددا جلب کنند، تشکیل دولت وحدت ملی در عراق را خواستار شد.

وزیر خارجه آمریکا امروز (سه‌شنبه) با بیان این که رهبران عراقی باید اعتماد مردم را مجددا جلب کنند، تشکیل دولت وحدت ملی در عراق را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی،‌ جان کری‌،‌ وزیر خارجه آمریکا در سخنانی در شهر سیدنی استرالیا گفت: رهبران عراقی باید با برداشتن گام‌هایی که نشانگر عزم و اراده قوی آن‌ها باشد، اعتماد مردم را مجددا جلب کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا‌، حیدر العبادی، ‌نخست وزیر مکلف عراق را ترغیب کرد تا هرچه سریعتر دولت وحدت ملی تشکیل دهد. وی گفت: آمریکا آماده است تا از دولت جدید عراق که در آن تمامی طرف‌ها مشارکت داشته باشند، حمایت کند، به ویژه این حمایت می‌تواند در زمینه مبارزه با افراد مسلح داعش باشد.

کری با بیان این که واشنگتن نیروهای آمریکایی دیگری را به عراق اعزام نخواهد کرد، گفت: باید عراقی‌ها به نمایندگی از کشورشان وارد این درگیری‌ها شوند.

جان کری این سخنان را در کنفرانس خبری مشترک با جولی بیشاپ، وزیر امور خارجه استرالیا، چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا و دیوید جانستون، وزیر دفاع استرالیا پس از نشست سالانه رایزنی وزرای آمریکا - استرالیا (AUSMIN) در سیدنی مطرح کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین ابراز امیدواری کرد که جامعه جهانی راه حلی برای همکاری روسیه و اوکراین با هدف حل اختلافات سیاسی بیابند، اما با این حال احتمال اعمال تحریم‌های بیشتر را رد نکرد.

وی تاکید کرد که برای حل این بحران اوکراین بسیار خوش‌بین است و امید دارد که پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین بتواند همکاری مناسبی با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود داشته باشد تا بدین ترتیب ارسال کمکهای فوری به مناطق ناآرام شرق اوکراین هموار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha