• سه‌شنبه / ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۰:۲۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 93052110386
  • خبرنگار : 71402

پنتاگون کارآمدی حملات آمریکا در عراق را "اندک" خواند

پنتاگون کارآمدی حملات آمریکا در عراق را "اندک" خواند

طراح ارشد جنگ پنتاگون گفت که تاثیر اقدام نظامی آمریکا در شمال عراق با گذشت چهار روز همچنان محدود است و شبه‌نظامیان داعش همچنان قادر به ترساندن غیرنظامیان عراقی و تسخیر مناطق هستند.

طراح ارشد جنگ پنتاگون گفت که تاثیر اقدام نظامی آمریکا در شمال عراق با گذشت چهار روز همچنان محدود است و شبه‌نظامیان داعش همچنان قادر به ترساندن غیرنظامیان عراقی و تسخیر مناطق هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ژنرال "ویلیام می‌ویل"، مدیر عملیات‌ها و یا "جی-3" برای ستاد مشترک ارتش آمریکا در جمع خبرنگاران گفت: به هیچ عنوان نمی‌خواهم بگویم که عملیات‌های آمریکا بسیار کارآمد بوده است و یا ما توانسته‌ایم سرعت پیشرفت داعش را کم کنیم.

وی افزود: آن‌ها بسیار خوب سازماندهی شده‌اند و به خوبی مجهزند. عملیات‌های آن‌ها بسیار برنامه ریزی شده است و تاکنون نشان داده‌اند که می‌توانند همزمان به چند محور حمله کنند و این قابل توجه است. طبق گزارش پنتاگون از زمانی که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در هفتم اوت مجوز حملات هوایی به عراق را صادر کرد، هواپیماهای نیروی هوایی و دریایی آمریکا 14 بار مناطق شمالی این کشور را بمباران کرده‌اند که شامل بمباران مواضع داعش، خودروهای زرهی و کاروان وسایل جنگی می‌شود.

طراح عملیات‌های پنتاگون با اشاره به اینکه این عملیات‌ها تاکنون اثرات اندکی داشته است، گفت: گمان می‌کنم در آن مناطقی که ما عملیات‌هایمان در آن متمرکز است، حملاتمان اثرات کوتاه مدت داشته است و ممکن است که برخی تصمیمات جدی اتخاذ کنیم تا عملیات‌هایمان را به سمت اربیل در شرق عراق پیش ببریم. با این حال بعید است که این عملیات‌ها بر توانایی کلی داعش و یا عملیات‌های آن‌ها در مناطق دیگر عراق و سوریه تاثیر بگذارد.

این مقام ارشد پنتاگون درباره اینکه آیا وزارت دفاع آمریکا در نظر دارد تا سربازان بیشتری را به عراق اعزام کند، صحبتی نکرد. اوباما با اعزام نیروهای زمینی به عراق مخالف است اما کارشناسان بر این باورند که نیروهای زمینی از جمله اعزام نیروهای مشاور برای پیشمرگان کرد و یگان‌های اطلاعاتی مثمر ثمر خواهد بود.

ژنرال ویلیام میویل تاکید کرد: ما طرحی مبنی بر افزایش کمپین هوایی کنونی نداریم و طرح ما تنها فعالیت‌های دفاع از خود است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha