• دوشنبه / ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۴:۴۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 93052009996

گفت‌وگوی تلفنی مسعود بارزانی با وزیر خارجه انگلیس

رئیس اقلیم کردستان عراق در یک گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد: اقلیم کردستان از مرحله دفاع خارج شده و وارد مرحله حمله به گروه‌های مسلحی شده که سعی در نابودی و بر هم زدن ثبات منطقه دارند.

رئیس اقلیم کردستان عراق در یک گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد: اقلیم کردستان از مرحله دفاع خارج شده و وارد مرحله حمله به گروه‌های مسلحی شده که سعی در نابودی و بر هم زدن ثبات منطقه دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت المسله، فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس در این گفت‌وگوی تلفنی با مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق از حمایت کشورش از اقلیم کردستان خبر داد.

وی پایداری و مقاومت مردم کردستان و همچنین حمایت کردستان از آوارگان و مهاجران را ستود.

مسعود بارزانی اظهار کرد: کردستان با یک سازمان تروریستی نمی‌جنگد بلکه در حال مبارزه با دولت تروریستی کاملا مسلح است، دولتی که برای منطقه و تمام جهان خطری جدی محسوب می‌شود که تمام جامعه بین‌الملل باید برای ریشه کن کردن این دولت تروریستی تمام تلاش خود را کند.

در خصوص روند سیاسی در عراق، وزیر خارجه انگلیس اظهار کرد: مردم کردستان یک طرف میانه رو هستند به همین خاطر وجود مردم کردستان در این روند سیاسی ضروری است.

بارزانی تاکید کرد: ما همواره منتظر تصمیم ائتلاف اتحاد ملی عراق هستیم و امیدواریم که یک نامزد جدید انتخاب شود و با شیوه‌های جدید خود برنامه‌های نویی را برای دولت به همراه داشته باشد و اشتباهات دولت سابق را جبران کند.

از سوی دیگر، مسعود بارزانی با سعدون دلیمی، جانشین وزیر دفاع عراق بر اهمیت همکاری مشترک خود برای مقابله با داعش به توافق رسیدند.

بارزانی از هیات همراه دلیمی استقبال کرد و در نشست خود که با حضور چندین فرمانده نظامی و سیاسی اقلیم کردستان برگزار شد با وی در خصوص اوضاع امنیتی منطقه و تصمیمات اتخاذ شده برای مقابله با تروریست‌ها گفت‌وگو کرد.

سعدون دلیمی با بیان اینکه اقلیم کردستان و اربیل مکان امن و باثبات در عراق محسوب می‌شود، موضع اقلیم کردستان مقابل تروریست‌ها را قهرمانانه خواند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha