• دوشنبه / ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۰:۳۰
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 93052009682
  • خبرنگار : 71474

معاون وزیر راه در گفت‌وگو با ایسنا:

طراحی و ساخت هواپیمای سقوط کرده اوکراینی بود!

طراحی و ساخت هواپیمای سقوط کرده اوکراینی بود!

معاون مدیریت بحران وزیر راه اعلام کرد: با پیدا شدن جعبه‌های سیاه هواپیمای سقوط کرده هسا، پروسه‌ بررسی و شناسایی اطلاعات آن آغاز شده که طبق قوانین می‌تواند حتی چند ماهی نیز ادامه پیدا کند.

معاون مدیریت بحران وزیر راه اعلام کرد: با پیدا شدن جعبه‌های سیاه هواپیمای سقوط کرده هسا، پروسه‌ بررسی و شناسایی اطلاعات آن آغاز شده که طبق قوانین می‌تواند حتی چند ماهی نیز ادامه پیدا کند.

احمد مجیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که طبق قانون، تمام کشور‌هایی که در سقوط هواپیما دخیل هستند اجازه حضور در کارگروه بررسی جعبه سیاه را دارند، اظهار کرد: کشور سازنده، تحویل‌گیرنده، پرواز‌ کننده و کشوری که اتباع آن در هواپیما بوده‌اند، می‌توانند رسما درخواست حضور در کارگروه بررسی جعبه سیاه را ارائه کنند.

وی افزود: طبق قوانین، این کشور‌ها تا 10 روز مهلت دارند برای حضور در این کارگروه اعلام آمادگی کنند و خود را برسانند.

معاون مدیریت بحران وزیر راه با بیان این‌که هواپیمای سقوط کرده طراحی و ساخته شده از سوی اوکراینی‌هاست، گفت: از دیروز مکاتبات با اوکراینی‌ها برای نحوه‌ بررسی جعبه سیاه آغاز شده و به زودی مشخص خواهد شد که آیا طرف خارجی در این بررسی حضور خواهد داشت یا خیر.

تا 400 روز مقت داریم علت سانحه را اعلام کنیم

مجیدی تاکید کرد: البته امکان بازخوانی اطلاعات مغناطیسی جعبه سیاه در ایران وجود دارد و ما در این زمینه محدودیتی نداریم اما اگر طرف خارجی سازنده هواپیما درخواستی برای حضور در کارگروه بررسی جعبه سیاه داشته باشد قانونا باید تا زمان ورود آنها صبر کنیم.

وی درباره‌ زمان قطعی پایان بررسی‌ها و مشخص‌ شدن دلیل سقوط دیروز نیز اظهار کرد: طبق قانون کمیسیون حق دارد تا 400 روز اطلاعات و حواشی موجود در رابطه با سقوط را بررسی کند البته ما هرگز اجازه طولانی‌ شدن پروسه بررسی را نخواهیم داد و سعی می‌کنیم در اولین فرصت نتایج کار ارائه شود.

کمک از شاهدان عینی برای تعیین علت سقوط

معاون مدیریت بحران وزیر راه با بیان این‌که می‌توان در شناسایی دلایل سقوط از کمک شاهدان عینی نیز کمک گرفت، گفت: از لحظه سقوط کارگروه شاهدان عینی تشکیل شده است و تمامی افرادی که صحنه سقوط را دیده یا درباره آن اطلاعات موثقی دارند، گزارشات خود را به کارگروه تحویل داده‌اند تا درباره‌ آن بررسی‌های لازم صورت گیرد.

مجیدی افزود: کنده‌ شدن بال هواپیما، آتش گرفتن موتورها و عدم کنترل خلبان از جمله مواردی بوده که شاهدان عینی در رابطه با آن سخن گفته‌اند اما باز هم به صراحت تاکید می‌کنم تا زمانی که بررسی‌های کارشناسی تکمیل نشود هیچ یک از این مسائل قابل تایید نبوده و نیست.

وی خاطر نشان کرد: کارگروه‌های مختلف دیگری در صحنه سقوط فعال شده و در حال حاضر کار می‌کنند؛ برای مثال یکی از کارگروه‌ها مسئولیت بازسازی هواپیما را دارد که با قرار‌ دادن قطعات موجود در کنار هم مشخص کند کدام قطعات در لحظه سقوط با مشکل مواجه شده‌اند.

به گفته مجیدی کارگروه‌های بررسی علت سانحه هوایی روز گذشته با تمام توان خود در حال کار و بررسی هستند و تلاش خواهیم کرد در اولین فرصت نتایج این بررسی‌ها را ارائه کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha