• سه‌شنبه / ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ / ۰۹:۵۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 93051406173

"در حال حاضر هیچ طرحی درباره غزه روی میز شورای امنیت نیست"

"در حال حاضر هیچ طرحی درباره غزه روی میز شورای امنیت نیست"

رئیس دوره‌ای شورای امنیت و نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل اعلام کرد: در حال حاضر هیچ بسته پیشنهادی در خصوص اوضاع غزه روی میز شورای امنیت نیست.

رئیس دوره‌ای شورای امنیت و نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل اعلام کرد: در حال حاضر هیچ بسته پیشنهادی در خصوص اوضاع غزه روی میز شورای امنیت نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت روزنامه مصری الیوم السابع، مارک لیال گرانت، رئیس دوره‌ای شورای امنیت در کنفرانس مطبوعاتی در مقر سازمان ملل اعلام کرد: موضع گروه‌ عربی در نیویورک در خصوص اوضاع غزه تاکنون نامشخص است و شورای امنیت در انتظار اطلاع از موضع گروه عربی از طریق اردن به عنوان تنها کشور عرب عضو شورای امنیت است.

رئیس دوره‌ای شورای امنیت در ادامه اظهار کرد: موضع کشورهای عربی تا به این لحظه برای ما مشخص نیست. نمی‌دانیم آیا آنها به شورای امنیت خواهند آمد یا مساله غزه را به مجمع عمومی سازمان ملل می‌برند؟ ما همواره منتظر موضع‌گیری گروه عربی از طریق اردن هستیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص عدم صدور قطعنامه‌ای از سوی شورای امنیت که حملات رژیم صهیونیستی را محکوم و جنگ در غزه را متوقف کند، افزود: این مساله به اعضای شورای امنیت مربوط می‌شود، ما نشست‌ها و گفتگوهای مختلفی در خصوص غزه برگزار کردیم که در آن بیانیه‌هایی نیز صادر شد اما اگر طرح دیگری وجود داشت باید تا کنون اجرایی می‌شد.

وی افزود: از جانب خود به وظیفه اصلی‌مان عمل خواهیم کرد اما در حال حاصر هیچ طرح مهمی در خصوص غزه مطرح نشده است اما مذاکراتی درباره غزه در کشورهای دیگر در جریان است و طرف‌های دیگری در این خصوص تلاش می‌کنند اما این تلاش‌ها در نیویورک نبوده است.

وی در خصوص اقدام شورای امنیت در خصوص ارجاع پرونده نقض قوانین بین‌المللی به دادگاه کیفری که رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب آن شده، اعلام کرد: تاکنون در این خصوص نشستی در داخل شورا برگزار نشده و در حال حاضر کمیته تحقیق وابسته به شورای حقوق بشر در ژنو در حال بررسی جنایات سر زده از سوی اسرائیل در غزه است.

رئیس شورای امنیت نسبت به اوضاع عراق و تحولات اخیر آن به شدت ابراز نگرانی کرد و افزود: انگلیس درصدد اجرا و تدوین چندین پیش‌نویس قطعنامه‌ درباره گروه تروریستی داعش در عراق است.

وی در پایان گفت: من اینجا به عنوان نماینده دائم کشورم در سازمان ملل صحبت می‌کنم. ما و دیگر اعضای شورای امنیت در حال بررسی این پیش‌نویس قطعنامه هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha