• دوشنبه / ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۲:۵۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 93051305750
  • منبع : نمایندگی مرکزی

آصفری: پتانسیل‌های جهاد دانشگاهی باید مورد توجه قرار گیرد

در آستانه سی و چهارمین سالگرد تأسیس جهاد دانشگاهی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان از مجموعه جهاد دانشگاهی استان مرکزی بازدید کرد.

در آستانه سی و چهارمین سالگرد تأسیس جهاد دانشگاهی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان از مجموعه جهاد دانشگاهی استان مرکزی بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی، محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس در دیدار با مدیران و کارکنان جهاد دانشگاهی این نهاد را مایه خیر و برکت در عرصه‌های علمی، فرهنگی، پزشکی، دینی دانست و اظهار کرد: حضور جهاد دانشگاهی در عرصه‌های مختلف زمینه‌های ارتباط با دانشگاه و صنعت، کشاورزی، اقتصاد، فرهنگ و دین را فراهم آورده است.

وی یکی از اقدامات بسیار ارزشمند و ماندگار جمهوری اسلامی را تأسیس جهاد دانشگاهی دانست و افزود: جهاد دانشگاهی می‌تواند به عنوان الگویی برای کشورهای در حال توسعه و حتی کشورهای توسعه‌یافته قلمداد شود.

آصفری ضمن تأکید بر شعار سال، یکی از راهکارهای دور زدن تحریم‌ها را توجه به پتانسیل نهادهایی همچون جهاد دانشگاهی عنوان کرد و گفت: تولید علم یک بخش است و استفاده از علم و کاربردی شدن آن بخش دیگری است که جهاد دانشگاهی، جهادگونه در این مسیر گام برمی‌دارد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان خاطرنشان کرد: اگر امروز در ابعاد مختلف علمی حرفی برای گفتن داریم به دلیل اهمیت دادن به تولید علم است.

آصفری، ضمن تبریک 16 مردادماه، سالروز جهاد دانشگاهی، هدف از تشکیل و تأسیس جهاد دانشگاهی را توسعه ابعاد علمی دانشگاه‌ها دانست و توضیح داد: با پیروزی انقلاب اسلامی دانشگاه‌های ما بیشتر در ابعاد نظری فعالیت داشتند و نخبگان دانشگاه‌ها به این باور رسیدند که دانشگاه‌ها باید یک سیر جهادگونه را جهت توسعه علمی در ابعاد مختلف در کشور داشته باشند و با تأسیس جهاد دانشگاهی در کنار ابعاد نظری، اقدامات عملی به رشد و تعالی در ابعاد مختلف فیزیک و متافیزیک نیز دست یابد که این اتفاق افتاد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اقدامات جهاد دانشگاهی در امر پژوهش را بسیار ارزشمند دانسته و ضمن تأکید بر معرفی این مجموعه به مدیران استان، تصریح کرد: نیم درصد از اعتبارات همه دستگاه‌ها به امر پژوهش اختصاص دارد که با توجه به توانمندی‌های پژوهشی این مجموعه می‌توان این اعتبار را به این مجموعه وارد کرد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان خواستار مساعدت وزارت بهداشت و درمان به مؤسساتی که در حوزه ناباروری زوجین دارای برنامه هستند شد و گفت: اگر وزارت متبوع در این حوزه برنامه‌ای ندارد مؤسسات و تشکیلات دارای برنامه در این زمینه را مساعدت کند تا خانواده‌ها با قیمت مناسب‌تری چراغ خانه خود را با تولد فرزند روشن کنند و آینده خوبی را برای خانواده رقم بزنند.

آصفری خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنیم دولت در لایحه بودجه 94 با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش جمعیت، اعتباراتی برای مجموعه جهاد دانشگاهی در نظر بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha