• یکشنبه / ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۵:۱۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 93051205201
  • منبع : نمایندگی سمنان

آغاز عملیات اجرایی دو پروژه آبرسانی در گرمسار و ایوانکی

آغاز عملیات اجرایی دو پروژه آبرسانی در گرمسار و ایوانکی

ایسنا/سمنان صبح امروز(یکشنبه 12 مردادماه) با حضور وزیر نیرو، استاندار سمنان، نماینده‌ی مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان اجرایی عملیات اجرایی 2 پروژه آبرسانی در گرمسار آغاز شد.

صبح امروز(یکشنبه 12 مردادماه) با حضور وزیر نیرو، استاندار سمنان، نماینده‌ی مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان اجرایی عملیات اجرایی 2 پروژه آبرسانی در گرمسار آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی سمنان، کلنگ پروژه‌ی احداث خط لوله انتقال آب «سیمین‌دشت» به تصفیه‌خانه گرمسار به زمین زده شد. با بهره‌برداری از این پروژه آب شرب و بخش صنعت گرمسار به میزان 21.06 میلیون مترمکعب در سال تأمین می‌شود.

هم‌چنین تهیه و اجرای خط لوله فولادی به قطر 800 میلی‌متر و به طول 40 کیلومتر از بند انحرافی «سیمین‌دشت» تا تصفیه‌خانه‌ی گرمسار به ظرفیت 830 لیتر در ثانیه، احداث 2 واحد مخزن 2000 مترمکعبی فشارشکن و یک واحد مخزن 1000 مترمکعبی، تهیه و نصب راه‌اندازی 2 واحد نیرگاه برق آبی به ظرفیت 1/1 و 3/1 مگاوات در مسیر خط لوله از جمله مشخصات فنی این پروژه است.

به گزارش ایسنا، وجود دو نیروگاه کوچک برق آبی سبب کاهش 35 درصدی هزینه‌ی پروژه و استفاده از آب صنعت در این پروژه نیز سبب کاهش 20 درصدی مبلغ تمام شده پروژه و در مجموع سبب کاهش 55 درصدی هزینه‌ها در این بخش شده است.

به‌گفته‌ی مسئولان، هزینه‌ی اولیه‌ی سرمایه‌گذاری در این پروژه 1400 میلیارد ریال برآورد شده و این پروژه شامل 24 ماه دوره‌ی احداث و 20 سال بهره‌برداری است.

براساس این گزارش، هم‌چنین در این سفر پروژه‌ی احداث 37 کیلومتر خط لوله انتقال آب از تصفیه‌خانه‌ی گرمسار تا تصفیه‌خانه‌ی شهر ایوانکی با حضور وزیر نیرو کلید خورد.

این پروژه نیز که با ظرفیت انتقال 3 میلیون مترمکعب آب احداث می‌شود علاوه‌بر تأمین آب شرب مردم بخش ایوانکی، آب مورد نیاز صنایع این شهر را نیز تأمین می‌کند.

به‌گفته‌ی مسئولان، برای اجرای این پروژه نیز بالغ بر 30 میلیار تومان اعتبار نیاز است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha