• شنبه / ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 93051104521

یک جامعه شناس: جداسازی، راهکار ترویج عفاف و حجاب در ادارات نیست

یک جامعه شناس: جداسازی، راهکار ترویج عفاف و حجاب در ادارات نیست

یک جامعه شناس معتقد است:‌ مصوبه اخیر شهرداری تهران درباره نحوه بکارگیری زنان در ادارات، تمایز جنسی تلقی می‌شود و این کار نه به نفع نظام است نه اقتصاد و نه از لحاظ روانی مناسب است.

یک جامعه شناس معتقد است:‌ مصوبه اخیر شهرداری تهران درباره نحوه بکارگیری زنان در ادارات، تمایز جنسی تلقی می‌شود و این کار نه به نفع نظام است نه اقتصاد و نه از لحاظ روانی مناسب است.

دکتر امان الله قرایی مقدم، استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: حکومت اسلامی، شرایطی را به وجود آورده است که برای زنان در بین کشورهای جهان عالی است و نظیر ندارد و این امتیازاتی که در نظام جمهوری اسلامی به زنان داده شده، از دستاوردهای بزرگ و مهم انقلاب اسلامی است و کسی نمی‌تواند آنها را بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه امروزه بهترین کارکنان در کشور خانم‌ها هستند، به اظهارات اخیر شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: اینکه بگوییم «غیرت دینی داریم» و طبق آن، تفکیک را انجام داده‌ایم، مناسب حکومت اسلامی نیست.

وی گفت: در تمام کشور، در شالیزارهای جنوب و مزارع خراسان و کردستان و ...، زنان دوشادوش مردان کار می‌کنند. همانطور که در تاریخ نیز زنان ایرانی، قدر و منزلت بالایی داشتند. حال طرح این مسائل در قرن 21 ام، جای سوال دارد.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه این تصمیم، جنبه‌های سیاسی هم دارد، ادامه داد: اما جامعه شناسی فارغ از این مسائل، می‌گوید این کار برای جامعه مضر است. زنان و مردان ما افتخار می‌کنند که در نظام اسلامی به آنها امتیازاتی داده شده است.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی برای رعایت عفت و پاکی در بین زنان و مردان، ادامه داد: راهکار تکریم و ترویج عفاف و حجاب در ادارات، جداسازی زنان و مردان نیست.

به گزارش ایسنا چندی پیش بخشنامه‌ای محرمانه از سوی شورای معاونین شهرداری تهران در سطح علنی شورای شهر اعلام و رسانه‌ای شد که طبق آن گفته شده بود نباید از زنان در سمت‌هایی مانند منشی و تایپیست برای مدیران آقا استفاده کرد و نیز تا حد ممکن، باید محل استقرار خانمها و آقایان مورد بازنگری قرار داد. پس از آن شهردار تهران در سخنانی تاکید کرد جداسازی محل کار خانمها و آقایان در راستای «غیرت دینی» بوده است تا در دراز مدت برای خانمها مشکلی ایجاد نشود.

نامه وزارت کار به شهرداری تهران و خلاف کنوانسیون‌های بین المللی خواندن این تصمیم و بیانیه شهرداری تهران خطاب به وزارت کار و ملعبه بیگانگان دانستن وزارت کار و نیز اخطار مجلس به وزیر کار، از دیگر حواشی این بخشنامه در روزهای اخیر بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha