• جمعه / ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 93051003846

وزیر اقتصاد اعلام کرد

حذف 10 میلیون یارانه‌بگیر و فهرست جدید

حذف 10 میلیون یارانه‌بگیر و فهرست جدید

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با شناسایی ۱۰ میلیون نفر از افراد پردرآمد جامعه، به زودی فهرست جدید یارانه‌بگیران اعلام می شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با شناسایی ۱۰ میلیون نفر از افراد پردرآمد جامعه، به زودی فهرست جدید یارانه‌بگیران اعلام می شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) علی طیب نیا در چهارمین نشست فرصت تاریخی انقلاب(فتا) در اصفهان گفت: این افراد پردرآمد شناسایی شده اند و به زودی و آرام آرام از فهرست یارانه‌بگیران حذف می شوند.

وی با اشاره به اینکه عدالت نیست به همه افراد کشور یارانه تعلق گیرد، تصریح‌کرد: دولت برای اجرای عدالت یکی از بسته های حمایتی همچون بیمه همگانی و حمایت از تولید داخلی را تدوین و اجرا کرد.

کاهش 75 درصدی تورم

وزیر امور اقتصادی و دارایی از کاهش 75 درصدی تورم خبر داد و گفت: در طول یک سال تورم نقطه به نقطه کشور از 45 درصد به زیر 15 درصد رسید.

طیب‌نیا افزود: با افزایش صادارت غیر نفتی و توجه به صنایع خرد پیش‌بینی می‌شود کشور تا دو سال آینده از رکود خارج شود.

وی درباره با نرخ سود بانک‌ها اظهار کرد: رقابت نادرستی میان بانک‌ها بر سر سود بانکی بودکه در نهایت سقف سود به 22 درصد رسید.

وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه هم اکنون ثبات و آرامش در بازار کشور حاکم است، گفت: کارشناسان اقتصادی معتقدند هم اکنون قیمت‌ها در بازار سرمایه به کف رسیده و دولت با ارائه اوراق مشارکت بدون ضامن در بورس این وضعیت را بهبود می بخشد.

9 هزار میلیارد تومان حاصل اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها

وزیر اقتصاد گفت: در پی اجرای گام دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها 9 هزار میلیارد تومان درسه بخش اقشارکم درآمد، بهداشت عمومی و تولید اختصاص یافت.

وی با اشاره به این که این بودجه حاصل درآمد از افزایش قیمت حامل های انرژی مرحله دوم هدفمندی یارانه ها بود، اظهار کرد: درآمد حاصل از افزایش حامل ها در مرحله نخست اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها 27 هزار میلیارد تومان بود.

وزیر اقتصاد بابیان اینکه دولت سال گذشته 2800 میلیارد تومان از محل فروش سهام برخی شرکت های دولتی به دست آورده بود، افزود: این رقم هم در اختیار وزارت بهداشت قرارگرفت تا بتواند هزینه های درمانی بیمارستان ها را کاهش دهد.

طیب‌نیا به مشکلات اصفهان نیز اشاره کرد و گفت: قطار سریع‌السیر اصفهان و طرح احیای زاینده رود از اولویت های دولت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۰ ۱۲:۲۳

خوب اين افراد حذف بشن يارانه افزايش مي يابد و يا فقط؟؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۰ ۱۲:۳۲

اولا يارانه 45500 سال 89 با 45500 امروز برابر نيست . دوما دولت اگر بخواهد يارانه را قطع کند بايد تمامي افزايش قيمت ها که در برخي موارد به چند صد درصد هم رسيده به قيمت هاي قبل از يارانه ها برگردد.

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۰ ۱۳:۰۲

آخرش مي ترسم يه عده افراد نيازمند حذف شوند و ثروتمنداني که با راهکهارهاي مختلف ثروت خود را پنهان کرده اند نيازمند تلقي شوند.

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۰ ۱۷:۳۶

با سلام خدمت وزير محترم دولت تدبير و اميد ايا شما از وضعيت زندگي مردم سيستان اطلاع داريد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ براي تمام مردم دنيا مرز با کشور همسايه زمينه رونق اقتصادي و نعمت است ولي متاسفانه براي مردم زابل که بيشترين شهيد را دادند، نکبت تعريف شده . اينجا خط مقدم است چون به محض مهاجرت افراد وهابيون با بهايي اندک منزل او را خريداي ميکنند. به داد مردم سيستان برسيد قبل از اينکه دير بشه مدير محترم سايت دست بوس شما هستم نظرم را به جايي برسان

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۰ ۲۰:۱۴

دوباره ايجاد نگراني! !!!

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۰ ۲۱:۰۸

چرا نميرين سراغ يک ميليون نفري که درآمدهاي بالا دارند و ريالي ماليات نميدهند ، يا نميرين سراغ اونهايي که به راحتي وامهاي کلان از نظام بانکي سراسر مسئله ميگيرند ، چرا فقط زورتان به مردم عادي ميرسه

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۰ ۲۲:۴۴

ديگه اين يارانه‌ها را شورش را در آوردند. اگر عرضه اش را داريد قطع کنيد تمام.نمي توانيد بگذاريد احمدي نژاد بيايد و درستش کند.با تشکر

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۱ ۰۱:۰۵

بنام خدا بايد عدالت برقرار شود ممنون از دولت محترم

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۱ ۰۸:۰۹

سلام فرزند من در تاريخ 31/1/93 بدنيا آمده است و هنوز يارانه اش واريز نشده است . با پيگيري مشخص شد نام او به آمار خانوار ما اضافه شده ولي پليس +10 گفت فرمانداري (شاهرود) گفته فعلا واريز نخواهد شد . لطفا پيگيري نمائيد