• جمعه / ۳ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۵:۵۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 93050301417
  • منبع : نمایندگی ایلام

/روز قدس؛ هشداری بزرگ به اسرائیل/

صدرالدین شریعتی:دنیای استکبار نامرد است

صدرالدین شریعتی:دنیای استکبار نامرد است

صدرالدین شریعتی گفت: : تجربه ثابت کرده که دنیای استکبار نامرد است و به تعهداتش پایبند نیست و هر کاری هم بکنیم راضی نمی‌شود و سر بزنگاه زیر قولش می‌زند چون تعهد و انسانیت ندارد و همه چیز را در منافع ملی خود می‌بیند.

صدرالدین شریعتی گفت: : تجربه ثابت کرده که دنیای استکبار نامرد است و به تعهداتش پایبند نیست و هر کاری هم بکنیم راضی نمی‌شود و سر بزنگاه زیر قولش می‌زند چون تعهد و انسانیت ندارد و همه چیز را در منافع ملی خود می‌بیند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،منطقه ایلام،حجت‌الاسلام‌والمسلمین«سید صدرالدین شریعتی» در اجتماع پرشور تظاهر کنندگان روز قدس در مصلای شهر ایلام ، ضمن قدردانی از رشادت‌های مردم ایلام در دوران دفاع مقدس و تحمل سختی‌های آن دوران و گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهدای استان ،اظهار کرد: از آغاز نهضت یعنی 15 خرداد 49 تا 22 بهمن سال 1357 و از 22 بهمن 57 تاکنون ، همانند دوران پیامبر در مدینه یک مثلث شوم علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی توطئه کرده است که رکن اول این مثلث استکبار جهانی به رهبری آمریکا و رکن دوم آن صهیونیزم بین‌الملل به خصوص جنایتکاران اسراییل است که کشور فلسطین را ناجوانمردانه غصب کرده‌اند.

این پژوهشگر رکن سوم مثلث توطئه علیه ایران اسلامی را منافقین دانست و ادامه داد:این رکن با ظاهر دینی در باطن با اسلام دشمنی داشت و با دشمنان اسلام و استکبار همنوا شد و با کودتا و برنامه‌ریزی‌های دیگر سعی در براندازی نظام چه در داخل و خارج و چه در بیرون و درون نظام داشت که نمونه آن فتنه 88 بود که می‌خواستند بساط جمهوری اسلامی را جمع کنند و تمام مقدسات را بر باد دهند و با روز قدس که مبتکر آن امام راحل است نیز در قالب شعار "نه غزه نه لبنان" مبارزه کردند و با آتش زدن مساجد و تخریب اموال عمومی و شکستن حرمت عاشورا برنامه‌های خود را جلو بردند که مقاومت مردم نقشه‌های آنان را نقش بر آب کرد.

مدرس حوزه و دانشگاه در ادامه از مردم ، ولایت‌فقیه و دین مقدس اسلام به عنوان عوامل عزت آفرین و پیروزی ملت ایران نام برد و در تبیین عامل مردم گفت:الگوی مردم ایران در دفاع از اسلام حضرت عباس بن علی (ع) است که با ولایتمداری از اسلام و ایران و تمامیت ارضی و فرهنگ دینی و ولایت فقیه دفاع کردند و در جنگ شجاعت و مقاومت و در تحریم‌ها صبوری به خرج داده‌اند که همه اینها از عشق به ولایت سرچشمه می‌گیرد.

شریعتی در مورد جایگاه ولایت به عنوان عامل دیگر عزت ایران اسلامی، اظهار کرد:خدواند به برکت وجود امام راحل برای ملت ما اصلی از مبانی مکتب تشیع و مکتب ولایت تحت عنوان ولایت فقیه تدوین کرد که بر اساس آن ولی فقیه رهبری شئونات سیاسی ، فرهنگی و اجرایی کشور را بر عهده دارد و این اصل مترقی تاکنون مایه توفیق برای ایران اسلامی در همه‌ی بحران‌ها بوده و امام عظیم‌الشان هم با آگاهی و اشراف بر موضوع، فرمودند: « پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد.»

این پژوهشگر ادامه داد: خدواند بعد از ارتحال امام به خبرگان ملت فکری عطا کرد تا شخصیتی شجاع ، مدبر ، متقی و مجتهدی جامع‌الشرایط که خود جانباز انقلاب است را به رهبری برگزینند که هم از نسل زهرا و هم جهان شناس و زمان‌شناس است و از سال 1368 تاکنون تمام مشکلات را با تدبیر حل کرده و پاسداری آگاه برای ایران اسلامی است و توانست در دوران اصلاحات و مجلس ششم به خوبی از ارزش‌ها دفاع کند.

این مدرس حوزه در مورد اصل اسلام به عنوان سومین عامل عزت‌آفرینی ملت ایران، گفت: ایران با حقیقت اسلام یعنی فرهنگ عاشورا هر روز یک گام به جلو دارد و با تکیه بر فقه پویای جعفری همواره موفق بوده است.

شریعتی با اشاره به آیه‌ای از سوره مجادله گفت : باید برای ادامه راه اول تقوا پیشه کنیم و نباید به خواسته‌های استکبار توجه کنیم که آنها چه می‌خواهند، بلکه باید تابع قرآن و آنچه حضرت حق نازل کرده است باشیم و از نقشه‌های دشمن نهراسیم و با توکل بر خدا راه خود را ادامه دهیم که خداوند برای ما کافی است.

وی تصریح کرد: عده‌ای که همواره با امام اختلاف داشتند بالاخره راه خود را با انقلاب امام جدا کردند و خدواند هم آنها را ذلیل کرد و این وعده خدا است که هر کس پیام من را برساند موفق خواهد شد و خداوند شکست ناپذیر است.

سخنران ویژه روز جهانی قدس در ایلام ، ادامه داد: امروز مشکل ما مشکلات فرهنگی است و رهبری هم در این زمینه نگران هستند . حالا برخی می‌گویند نمی‌شود مردم را به زور بهشت بهشت ببریم ، این درست، اما نباید راه جهنم هم برای آنها هموار کنیم ، بلکه باید زمینه سعادت دنیوی و اخروی آنها را فراهم کنیم.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه فرهنگ ما ویژه است و جنگ امروز آمریکا با ما فرهنگی است و تمام تلاش آنها این است که با اعتقادات ما مبارزه کنند و روابط انسانی ما را خدشه‌دار کنند، ادامه داد: نمی‌توان بی‌تفاوت از کنار این مسائل گذشت وباید قدر داشته‌های فرهنگی را دانست.

وی الگوی حماس ، جهاد اسلامی و سایر جریان‌های اسلامی را انقلاب اسلامی و آموزه‌های امام«ره» دانست و گفت : الگوی حزب‌الله و مردم غزه نیز این آموزه‌های مترقی اسلامی است که امام آنها را احیاء کرد.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: تجربه ثابت کرده که دنیای استکبار نامرد است و به تعهداتش پایبند نیست و هر کاری هم بکنیم استکبار راضی نمی‌شود و سر بزنگاه زیر قولش می‌زند چون تعهد و انسانیت ندارد و همه چیز را در منافع ملی خود می‌بیند و فکر نکنیم اگر برخورد خاصی کنیم با ما کنار می‌آیند همانطور که اوباما گفته است: « اگر توانایی داشته باشیم پیچ و مهره‌های صنعت هسته‌ای ایران را نابود می‌کنیم.»

این مدرس حوزه با بیان اینکه تنها کسی که مواضعش شفاف و بدون ابهام است مقام معطم رهبری است ، تصریح کرد: همه باید گوش به فرمانش باشیم چرا که حکم ایشان در حکم خدا و رسول خدا است و هم اکنون از مسائل فرهنگی و از حذف نیروهای مومن و انقلابی ناراضی‌اند و باید کاری کرد که ایشان و خانواده معزز شهدا و رزمندگان راضی شوند و اگر عزت می‌خواهیم باید از خدا بخواهیم و این مهم با همراهی با مردم امتحان پس داده ممکن می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha