• چهارشنبه / ۱ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۵:۳۸
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 93050100624
  • منبع : نمایندگی البرز

نظارت بر مهدکودک‌ها با جدیت بیشتری پیگیری شود

نظارت بر مهدکودک‌ها با جدیت بیشتری پیگیری شود

ایسنا/البرز یک فوق‌تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان گفت: پایه شخصیت اجتماعی افراد در مهد کودک‌ها شکل می‌گیرد.

یک فوق‌تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان گفت: پایه شخصیت اجتماعی افراد در مهد کودک‌ها شکل می‌گیرد.

دکتر مهرنوش صمدی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهارکرد: بسیاری از مادران و پدران با شنیدن اسم مهدکودک و تصور می‌کنند مهدکودک جایی است که می‌توانند فرزندشان را برای چند ساعت به افرادی بسپارند و خودشان به کارشان برسند اما این تصور درستی نیست؛ چراکه مهد کودک تنها مکانی برای نگهداری چند ساعته فرزندان نیست بلکه پایگاهی برای آموزش و اجتماعی شدن آنها محسوب می‌شود.

وی افزود: کودکانی که به مهد کودک می‌روند با افراد و گروه همسالان بیشتری به نسبت کودکانی که به مهد کودک فرستاده نمی‌شوند ارتباط دارند که همین امر زمینه اجتماعی شدن آنها را فراهم می‌کند.

منزوی خاطرنشان کرد: کودکانی که به مهد کودک می‌روند به نسبت سایر کودکان آموزش‌پذیری بالاتری دارند، فعالیت‌های گروهی را بهتر درک می‌کنند و آمادگی بیشتری برای ورود به مدرسه پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: بهتراست کودکان تا دوسالگی در کنار اعضای خانواده خود بزرگ شوند تا احساس امنیت روانی اولیه و وابستگی و پیوندهای عاطفی آنها با سایر اعضای خانواده به شکل صحیحی شکل بگیرد.

عضو انجمن روانشناسی بالینی کشور تصریح کرد: در مهدکودک برنامه کودکان از نظم و انضباط خاصی برخوردار می‌شود، برنامه خواب و خوراک آنها به طور منظم شده و همچنین آموزش بسیاری از مطالب که ممکن است مادر، درخانه به صورت پراکنده یا به طور غیرعلمی به فرزندش بیاموزد، در مهدکودک به صورت منظم و روش‌مند در جمع و به صورت گروهی آموخته می‌شود.

وی یادآورشد: باید توجه داشت پرکردن اوقات کودکان در مهد کودک همانقدر که می‌تواند باعث تقویت نظام شناختی و اجتماعی آنان شود اگر به صورت اصولی و برپایه روش‌های علمی نباشد مضر و آسیب زننده است.

این استاد دانشگاه گفت: با توجه به این که خاطرات، حوادث و آموزش‌های دوران کودکی در ذهن افراد باقی می‌ماند و به ندرت فراموش می‌شود باید توجه داشت که مربیانی که وظیفه آموزش کودکان امروزمان را به عهده دارند می‌بایست افرادی متخصص، صبور و با اخلاق باشند.

وی ابراز کرد: وقوع حوادث تلخ در دوران کودکی به ندرت از ذهن افراد پاک می‌شود وحتی گاه به کابوس‌هایی در دوران بزرگسالی آنها تبدیل شده و بدون شک بر شخصیت آنها تاثیر می‌گذارد.

صمدی ادامه داد: وقوع حادثه کودک آزاری در یکی از مهد کودک‌های کشور نشان دهنده عدم نظارت بهزیستی برکیفیت عملکرد برخی از مهد کودک‌ها است.

وی در پایان گفت: برای این که در آینده شاهد وقوع حوادثی از این نوع نباشیم بهزیستی باید با برنامه‌ریزی دقیق و اندیشیدن تمهیدات جدی نظارت خود بر فعالیت‌های مهد کودک‌ها را افزایش دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha