• چهارشنبه / ۱ مرداد ۱۳۹۳ / ۰۱:۲۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 93050100006
  • خبرنگار : 71402

آلمان، فرانسه و ایتالیا شعارهای یهودستیزانه را محکوم کردند

وزرای امور خارجه آلمان، فرانسه و ایتالیا افزایش موج تظاهرات‌های یهودستیزانه و خشونت‌طلبانه را بر سر درگیری‌های غزه محکوم کردند و گفتند که هر کاری لازم باشد برای مبارزه با آن انجام می‌دهند.

وزرای امور خارجه آلمان، فرانسه و ایتالیا افزایش موج تظاهرات‌های یهودستیزانه و خشونت‌طلبانه را بر سر درگیری‌های غزه محکوم کردند و گفتند که هر کاری لازم باشد برای مبارزه با آن انجام می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر امور خارجه آلمان به همراه لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه و نیز فدریکا موگرینی، وزیر امور خارجه ایتالیا در بیانیه مشترکی از بروکسل اعلام کردند: اظهارات ضد یهودی و خصومت علیه یهودیان و حمله به عقاید و مردم یهودی هیچ جایگاهی در جوامع ما ندارد.

در این بیانیه آمده است: ما به حق آزادی بیان معترضان و حق برگزاری تجمع احترام می‌گذاریم و هر اقدامی لازم باشد برای مبارزه با یهودی‌ستیزی، نژادپرستی و بیگانه‌هراسی انجام می‌دهیم.

ممنوعیت شعارهای ضد یهودی حامیان غزه در برلین

مقام‌های برلین اعلام کردند که سر دادن شعارهای ضد یهودیان در تظاهرات‌های حامی غزه در آلمان ممنوع شده است.

از زمان آغاز حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، تظاهرات‌ حامیان فلسطین در سراسر این کشور افزایش یافته است و در جریان این تظاهرات‌ها شعارهایی بر ضد رژیم صهیونیستی سر داده می‌شود، اما با ادامه اعتراضات، گروه‌های حامی یهودیان انزجار خود را از افزایش یهودی‌ستیزی اعلام کرده‌اند.

به گزارش سایت اینترنتی النشرة، نوار غزه از بامداد روز هشت ژوئیه در معرض عملیات نظامی گسترده ارتش صهیونیستی قرار دارد که در نتیجه آن تاکنون 585 تن شهید و 3650 تن مجروح شد‌ه‌اند. علاوه بر این، خسار‌ت‌های زیادی نیز به منازل فلسطینیان وارد آمده و بیش از 15 خانواده فلسطینی قربانی کشتارهای دسته‌جمعی ارتش صهیونیستی شده‌اند.

در همین حال، سخنگوی پلیس آلمان امروز اعلام کرد: معترضان دیگر نمی‌توانند از شعارهایی که پیشتر بکار می‌بردند، استفاده کنند. گروه‌های حامی یهودیان و بسیاری از افراد دیگر درخواست کرده‌اند تا افرادی که چنین شعارهایی می‌دهند، تحت پیگرد قرار بگیرند. پلیس در حال بررسی این موضوع است.

از سوی دیگر وزارت اقتصاد دولت توافقی فلسطین میزان خسارت‌های وارد شده به نوار غزه را در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی حدود سه میلیارد دلار ارزیابی کرد. محمد مصطفی، معاون نخست‌وزیر و وزیر اقتصاد دولت توافقی فلسطین اظهار کرد: برای کاهش میزان خسارت‌های وارد شده به غزه نیازمند همکاری و کمک نهادهای دولتی و نهادهای خصوصی هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha