• چهارشنبه / ۲۵ تیر ۱۳۹۳ / ۱۶:۲۸
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 93042515226
  • منبع : نمایندگی خوزستان

"رسول" در یک قدمی چوبه دار

"رسول" در یک قدمی چوبه دار

ایسنا/خوزستان با پایان مهلت جمع‌آوری و پرداخت مبلغ دیه درخواستی از سوی خانواده مقتول، بار دیگر رسول حلومی، متهم به قتل 23 ساله در یک قدمی چوبه دار قرار گرفته است.

با پایان مهلت جمع‌آوری و پرداخت مبلغ دیه درخواستی از سوی خانواده مقتول، بار دیگر رسول حلومی، متهم به قتل 23 ساله در یک قدمی چوبه دار قرار گرفته است.

رسول که شهریور ماه 89 در یک درگیری بین دو خانواده بر سر دعوای دو کودک با پرتاب یک میله به سوی نسیم مالکی 10 ساله موجب قتل وی و بنا بر حکم دادگاه به قصاص نفس محکوم شد. پس از آن و با تایید حکم، شورای حل اختلاف و بزرگان و ریش‌سفیدان در صدد جلب رضایت خانواده مقتول برآمدند و در نهایت، اولیای دم اعلام کردند که در ازای کلیه املاک خانواده حلومی در خرمشهر به علاوه مبلغ 350 میلیون تومان، حاضر به صرف نظر از قصاص رسول حلومی خواهند بود.

هر چند زمین‌های کشاورزی و منزل مسکونی خانواده حلومی به نام پدر مقتول شد ولی از میزان 350 میلیون تومان دیه تعیین شده، خانواده رسول تنها موفق به تهیه 50 میلیون تومان شدند و این در حالی است که فردا، 26 تیر ماه آخرین مهلت پرداخت دیه به خانواده مقتول و نجات رسول از چوبه دار است.

حسین حلومی، برادر این محکوم به قصاص در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) –منطقه خوزستان- اظهار کرد: امروز (25 تیر ماه) از شورای حل اختلاف با ما تماس گرفتند و گفتند که مهلت تمام شده است و باید فکری کنیم.

وی افزود: از آنها خواستم که از خانواده مقتول برای ما مهلت 2 یا 3 ماهه دیگری بگیرند تا شاید موفق به تهیه این پول شویم ولی گفتند که خانواده مقتول دیگر مهلت نمی‌دهند و کاری از دست آنها ساخته نیست.

حلومی گفت: به ما گفته‌اند که تا پایان ماه رمضان اعدام انجام نمی‌شود ولی بعد از آن حکم‌ها اجرا خواهد شد.

به این ترتیب، بار دیگر رسول حلومی در آستانه اعدام قرار گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha