• دوشنبه / ۲۳ تیر ۱۳۹۳ / ۱۴:۵۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 93042313652
  • خبرنگار : 90089

یک عضو کمیسیون صنایع پیشنهاد داد،

مجلس و دولت مکان تولید قطب سوم خودروسازی را بررسی کنند

مجلس و دولت مکان تولید قطب سوم خودروسازی را بررسی کنند

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: فقدان استراتژی صنعتی و نبود طرح آمایش سرزمین دو چالش اساسی بخش صنعت کشور است که موجب هدررفت سرمایه‌ها و افزایش هزینه‌های تولید به ویژه در صنعت خودروسازی شده است.

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: فقدان استراتژی صنعتی و نبود طرح آمایش سرزمین دو چالش اساسی بخش صنعت کشور است که موجب هدررفت سرمایه‌ها و افزایش هزینه‌های تولید به ویژه در صنعت خودروسازی شده است.

حسین گروسی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: در راه‌اندازی قطب سوم خودروسازی در چابهار باید به سه موضوع کیفیت، قیمت تمام شده و فن‌آوری‌های روز توجه اساسی شود چرا که هزینه‌های تولید به شدت بالاست و امکان خطا در سرمایه‌گذاری وجود ندارد.

نماینده مردم شهریار افزود: برای راه‌اندازی سومین شرکت بزرگ خودروسازی در چابهار باید بررسی‌های دقیق کارشناسی مبتنی بر طرح آمایش سرزمین انجام شود. تجربه شهرک‌های صنعتی نشان می‌دهد که در حالی که هزاران شهرک صنعتی راه‌اندازی شد ولی نیروی متخصص به این شهرک‌ها نرفت.

یک عضو کمیسیون صنایع تأکید کرد: در راه‌اندازی قطب سوم تولید خودرو در چابهار باید به این مسائل توجه جدی کرد همان طور که کشتی‌سازی را به تهران نمی‌آوریم خودروسازی در چابهار نیز جای بررسی و تأمل بیشتری دارد. وزارت صنعت، معدن و تجارت باید در قالب طرح آمایش سرزمین و استراتژی توسعه صنعتی بستر سرمایه‌گذاری‌های سنگین در مناطق مختلف کشور را به گونه‌ای فراهم کند که موجب هدررفت سرمایه‌های کشور نشود.

گروسی با بیان این‌که چالش‌های بخش صنعت کشور در دیدار با رئیس جمهور به رئیس جمهور به روحانی منتقل شد گفت: امیدوارم دولت تدبیر به خرج دهد و سرمایه‌گذاری در مناطق مختلف کشور را بر اساس مطالعات و کارشناسی‌های دقیق انجام دهد تا سایت‌های زیان‌ده تولید خودرو موجب افزایش بیشتر قیمت تمام شده تولیدات داخلی نشود.

اگر مسئولان تصمیم به راه‌اندازی قطب سوم خودروسازی در چابهار گرفته‌اند نباید ایران خودرو و سایپا را از حمایت‌های خود محروم کنند.

وی پیشنهاد داد: بهتر است کارگروهی متشکل از کارشناسان دولت و مجلس از حیث قیمت تمام شده و کیفیت تولید و البته نقش نیروی انسانی در کاهش هزینه‌ها طرح راه اندازی قطب سوم خودروسازی را از همه ابعاد مورد بررسی قرار دهد.

گروسی شرکتهای کرمان‌خودرو و زاگرس‌خودرو را از جمله شرکت‌های خودروسازی دانست که ابتدا به بهانه واردات قطعات به واردکنندگان بزرگ خودرو مبدل شده‌اند، گفت: در ابتدای فعالیت این دو شرکت قرار بود که فقط قطعه وارد شود ولی بعدا این دو شرکت تبدیل به واردکنندگان خودرو شدند اگر چنین وضعیتی در راه‌اندازی قطب سوم مورد توجه نباشد قطعا مشکلات موجود صنعت خودروسازی و ‌قیمت تمام شده خودروهای داخلی همچنان باقی خواهد ماند.

نماینده مردم شهریار خواستار تقویت دو قطب فعلی خودروسازی کشور شد و افزود: اگر مسئولان تصمیم به راه‌اندازی قطب سوم خودروسازی در چابهار گرفته‌اند نباید ایران خودرو و سایپا را از حمایت‌های خود محروم کنند. این دو خودروساز بزرگ کشور باید به نحوی حمایت شوند که با افزایش کیفیت تولیداتشان بتوانند سایت‌های زیان‌ده داخلی و خارجی خود را سودده کنند و توان رقابت در بازارهای جهانی را پیدا کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha