• یکشنبه / ۸ تیر ۱۳۹۳ / ۰۸:۵۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 93040804319
  • خبرنگار : 71489

مدیرمسئول روزنامه ایران:

رویکرد صِرف به اخبار و حواشی سیاسی، اعتماد مخاطب به رسانه را کاهش می‌دهد

رویکرد صِرف به اخبار و حواشی سیاسی، اعتماد مخاطب به رسانه را کاهش می‌دهد

مدیرمسئول روزنامه ایران با اشاره به توجه رسانه‌های کشور به برخی مسائل و حواشی سیاسی اظهار کرد:‌ این رویکرد رسانه‌ها موجب کاهش اعتماد فعالان رسانه و مخاطبان به این رسانه‌ها می‌شود.

مدیرمسئول روزنامه ایران با اشاره به توجه رسانه‌های کشور به برخی مسائل و حواشی سیاسی اظهار کرد:‌ این رویکرد رسانه‌ها موجب کاهش اعتماد فعالان رسانه و مخاطبان به این رسانه‌ها می‌شود.

محمدتقی روغنی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به تمایل برخی رسانه‌های کشور به انعکاس اخبار حوزه سیاسی کشور خاطرنشان کرد: دلیل عمده توجه رسانه‌ها به مسائل و حواشی سیاسی در کشور، ماهیت و نگاه عمده فعالان عرصه رسانه است.

این فعال رسانه‌ای با بیان اینکه "حواشی و اخبار سیاسی در جامعه ما بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد"، افزود: در جامعه ما حتی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و... نیز حواشی سیاسی بیشتر از اصل خبر بروز و ظهور پیدا می‌کند.

وی با اشاره به استقبال نکردن برخی رسانه‌ها از عملکرد دولت در حوزه‌هایی به جز حوزه سیاسی، گفت: گاه برخی اتفاقات مهم اقتصادی یا اجتماعی از جمله تحولات و رشد اقتصادی و همچنین تفاهم‌نامه اخیر سه وزیر در مورد تولید ریل ملی به دلایل سیاسی انعکاس و بازتاب مطلوبی پیدا نمی‌کند و در کل می‌توان گفت که عملکردهایی از این دست خیلی مورد توجه برخی رسانه‌های کشور قرار نمی‌گیرد.

مدیرمسئول روزنامه‌ ایران در عین حال خاطرنشان کرد: این مسأله در حالی است که چنانچه در جایی اتفاق ناخوشایند یا نامطلوبی رخ دهد، بیشتر رسانه‌ها به این موضوع‌ها توجه خواهند کرد.

وی ادامه داد: من بر این باورم که با وجود توجه رسانه‌های کشور به مسائل حاشیه‌ای و سیاسی،‌ جامعه ما جامعه‌ای سیاست‌زده نیست؛ چراکه مردم ما بیشتر علاقه‌مندند اطلاعاتشان در حوزه مسائل و تحولات اقتصادی و آنچه به مسائل روزانه‌شان مربوط است، افزایش یابد نه مسائل حاشیه‌ای و سیاسی.

روغنی‌ها با اشاره به پیامدهای نامطلوب رویکرد رسانه‌ها در عدم انعکاس مسائل ملی و با اهمیت حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی، اظهار کرد: کاهش اعتماد افراد رسانه‌ای کشور به اینگونه رسانه‌ها یکی از عمده‌ترین پیامدهای حاصل از این موضوع است.

این فعال رسانه‌ای اضافه کرد: علاوه بر این، رویکرد این رسانه‌ها موجب می‌شود که در میان مردم و مخاطبان آن‌ها نیز نوعی بی‌اعتمادی حاصل شود و بیشترین آسیب بواسطه از دست دادن اعتماد مخاطبان به خود رسانه‌ها بازگردد.

وی به نقش دولت در برطرف کردن این مشکلات در رسانه‌های کشور اشاره کرد و گفت: اینکه دولت بخواهد شرایط رسانه‌ای کشور را کنترل کند، نه در اختیار دولت است و نه کار شایسته‌ای است. برای برطرف کردن مشکلات مربوط به رسانه‌ها، خود رسانه‌ها باید به تحولات نگاه منطقی، عمیق و همراه با در نظر گرفتن منافع ملی داشته باشند.

روغنی‌ها در پایان تصریح کرد: دولت می‌تواند در کنار خود رسانه‌ها با استفاده از ابزارهایی که در اختیار دارد و رسانه‌های همراه خود، آنچه را که انجام می‌دهد و آنچه را که به عنوان خط مشی انتخاب کرده است، روشن‌تر،‌ روان‌تر و منطقی‌تر به دست مخاطبان خود برساند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha