• چهارشنبه / ۴ تیر ۱۳۹۳ / ۰۹:۰۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 93040402253
  • خبرنگار : 71129

وزیران دفاع عربستان و انگلیس درباره بحران عراق گفت‌وگو کردند

وزیران دفاع عربستان و انگلیس درباره بحران عراق گفت‌وگو کردند

وزرای دفاع انگلیس و عربستان آخرین تحولات و ناآرامی‌ها در عراق را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وزرای دفاع انگلیس و عربستان آخرین تحولات و ناآرامی‌ها در عراق را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از صدای روسیه، فیلیپ هاموند، وزیر دفاع انگلیس در جده در اولین روز سفر خود به کشورهای حوزه خلیج فارس با شاهزاده سلمان بن عبدالعزیز، وزیر دفاع عربستان دیدار و گفت‌وگو کرد و محور مذاکرات این دو تحولات و ناآرامی‌ها در عراق بود.

وزیر دفاع انگلیس قرار است به امارات، قطر و کویت نیز برود تا در مورد بحران‌ها و ناآرامی‌ها در منطقه با مقامات مسئول در این سه کشور نیز گفت‌وگو کند.

وزرای دفاع عربستان و انگلیس در دیدار خود همچنین همکاری بین دو کشور و راه‌های تقویت این همکاری‌ها را به اضافه تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی مورد گفت‌وگو قرار دادند.

یکی از دیپلمات‌ها در عربستان گفت: سفر فیلیپ هاموند به منطقه برای بررسی ضرورت‌هایی برای یافتن راه‌حل سیاسی جهت از میان برداشتن و پایان دادن به بحران عراق صورت گرفته است.

هاموند پیش از این دیدار با همتای سعودی خود نگرانی خود را درباره عراق و اقدامات تروریست‌های داعش در این کشور ابراز داشت.

وی افزود: لندن به شدت نگران تحولات اخیر در عراق و اقدامات داعش است. اگرچه انگلیس قصد ندارد تا به مداخله نظامی در عراق بپردازد اما به تعهداتش در یافتن یک راه‌حل سیاسی بلند مدت ادامه می‌دهد.

وزیر دفاع انگلیس ادامه داد: ما به تعهدات خود به ایجاد امنیت در کشورهای حوزه خلیج فارس ادامه می‌دهیم و خواهان تضمین دادن به دوستان و متحدانمان هستیم که هرآنچه از دستمان برمی‌آید برای حمایت از آن‌ها انجام می‌دهیم تا ثبات و دموکراسی در عراق برقرار شود و از تلفات انسانی اجتناب می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha