قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: ساختار مدیریت ایمنی در سازمان هواپیمایی کشوری باید مستقر شود و نگاه سنتی به آن کنار گذاشته شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی محمد نوریان در اولین همایش ایمنی در حمل و نقل هوایی کشور با بیان اینکه سلامتی و امنیت دو نعمت بزرگ الهی هستند، تاکید کرد: در حمل و نقل هوایی که یکی از اصلیترین عرصههای اقتصادی کشور به حساب میآید قطعا باید امنیت به عنوان یکی از اولویتهای این حوزه مدنظر قرار گیرد. همان طور که در کنوانسیونهای بین المللی هواپیمایی همواره هر جلسه بر مبنای ایمنی شکل گرفته است.
وی اضافه کرد: کنوانسیونهایی مانند ایکائو و یاتا تماما بر لزوم بالا بردن امنیت پرواز تاکید داشته و ایمنی در رأس اهداف استراتژیک آنها تعریف شده است.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی درباره برنامه های دولت یازدهم دراین حوزه اظهار کرد: طی ماههای گذشته جلسات خوبی در رابطه با ایمنی پرواز برگزار شده که باید به تدوین یک برنامه ملی در کشور و همچنین استقرار سیستم مدیریتی منجر شود.
نوریان افزود: مهمترین وظیفه سازمان هواپیمایی کشور باید این باشد که ساختار مدیریت ایمنی را استقرار داده و نگاه سنتی به آن را کنار زد.
وی با بیان اینکه اهداف این حوزه باید پیشگیرانه تعریف شوند، اظهار کرد: در حوزه ایمنی هوایی باید یک نظارت راهبردی مستمر حاکم و این نظارت با هدف ارتقا تکمیل شود. در کنار آن کمیته ملی ایمنی حمل و نقل نیز باید در دستور کار قرار گیرد تا با مشارکت دولت و سایر دستگاهها ایمنی در این حوزه به وجود آید.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی از لزوم طراحی ساختاری برای ارائه تمامی گزارشات از وقایع خطرناک گفت و اظهار کرد: در کشور ما چیزی به نام گزارشهای داوطلبانه هرگز جا نیفتاده و بسیاری از حوادث و وقایعی که به یک سانحه منجر نشده اما می تواند در آینده خطرناک باشند مسکوت می مانند از این رو باید طوری برنامه ریزی کرد تمامی این مشکلات که در وهله اول جزیی هستند اما می توانند در نهایت خطرناک شوند جلوگیری شود.
نوریان خاطر نشان کرد: صنعت هوایی نیاز به نظر کارشناسی و استفاده از تجربه اساتید و دانشجویان این حوزه دارد از این رو باید درهای این صنعت به روی آنها باز شود و با حمایت و استفاده از تجارب همه جانبه در این حوزه ایمنی صنعت هوایی کشور تامین شود.
انتهای پیام
نظرات