• سه‌شنبه / ۳ تیر ۱۳۹۳ / ۰۹:۴۸
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 93040301583

هشدار سازمان ملل به رژیم صهیونیستی درباره وقوع انتفاضه سوم در فلسطین

هشدار سازمان ملل به رژیم صهیونیستی درباره وقوع انتفاضه سوم در فلسطین

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی، در نشست شورای امنیت نسبت به وقوع انتفاضه سوم فلسطینی هشدار داد.

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی، در نشست شورای امنیت نسبت به وقوع انتفاضه سوم فلسطینی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، جفری فلتمن، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی رژیم صهیونیستی را در خصوص جستجوی سه جوان اسرائیلی که گمان می‌کند توسط فلسطینی‌ها ربوده شده به خویشتن‌داری دعوت کرد و از این رژیم خواست به مجازات‌های دسته‌جمعی فلسطینیان در کرانه باختری دست نزند.

دیپلمات‌های حاضر در نشست پشت درهای بسته به نقل از فلتمن اعلام کردند: وضعیت در کرانه باختری بسیار بد است و من می‌ترسم که کار به انتفاضه سوم بکشد.

در جلسه علنی شورای امنیت فلتمن گفت: ما از دستگیری بیش از 350 فلسطینی، تعداد زیاد زخمی شدگان و همچنین کشته شدن چهار فلسطینی که در میان آن‌ها افراد کمتر از بیست سال بودند، به شدت نگران هستیم.

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی افزود: افزایش حملات نیروهای اسرائیل به فلسطینی‌ها در نوار غزه و کشتن تعداد زیادی از آنها موجب افزایش نگرانی‌ها شده است.

فلتمن، رژیم صهیونیستی را به "خویشتن‌داری در عملیات امنیتی" دعوت کرد و از آن خواست از مجازات افراد به دلیل انجام اقداماتی که از روی عمد نبوده، دست بردارد.

انتفاضه اول فلسطین در سال 1987 میلادی در چادر آوارگان در غزه آغاز شد و در 13 سپتامبر سال 1993 میلادی با آشتی تاریخی میان یاسر عرفات رهبر فقید تشکیلات خودگردان فلسطین و اسحاق رابین نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی در کاخ سفید پایان یافت و انتفاضه دوم نیز سپتامبر سال 2000 میلادی آغاز و در سال 2005 میلادی پایان گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha