• دوشنبه / ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۰:۲۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 93031909502
  • خبرنگار : 71132

رییس کمیسیون صنایع:

دلیلی برای گران شدن خودرو وجود ندارد

دلیلی برای گران شدن خودرو وجود ندارد

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزایش تیراژ تولید خودرو و ورود خودروسازان خارجی به کشور را از جمله عواملی دانست که می‌تواند منجر به کاهش قیمت خودرو شود.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزایش تیراژ تولید خودرو و ورود خودروسازان خارجی به کشور را از جمله عواملی دانست که می‌تواند منجر به کاهش قیمت خودرو شود.

رضا رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: من دلیل خاصی برای گران شدن قیمت خودرو نمی‌بینم اما قیمت خودرو می‌تواند کاهش یابد.

وی افزود: ارزبری خودروها یکی از عوامل گران شدن آنها بود. هر خودرویی به نسبت میزان وابستگی به ارز در زمانی که قیمت ارز سه برابر شد با افزایش قیمت مواجه شد اما این امیدواری وجود دارد که تحریم‌ها قدری کاهش یابد و این هزینه‌ها نیز کمتر شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه در حال حاضر هزینه‌های مالی خودروسازان 13 درصد قیمت خودرو را در بر می‌گیرد، یادآور شد: این میزان بسیار زیاد است و در دنیا نیز چنین روالی وجود ندارد. می‌توان با سهام و فروش اموال مازاد یا به گونه‌ای دیگر این هزینه بالا را جبران کرد. هر قدر این 13 درصد را کاهش دهیم از قیمت خودرو نیز کاسته خواهد شد.

رحمانی با بیان اینکه افزایش تیراژ خودروها به کاهش قیمت آنها می‌انجامد، افزود: زمانی تیراژ خودروها به 40 درصد رسیده بود. در این شرایط هزینه‌های کلی روی قیمت تمام شده سرشکن می‌شود این در حالی است که وقتی تولید دو یا سه برابر شود ثابت بودن یکسری هزینه‌های زیرساختی باعث می‌شود این هزینه‌ها در قیمت خودرو سرشکن شود و این امر به کاهش قیمت می‌انجامد.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان همچنین گفت که انعقاد قراردادهای مشترک با خودروسازان خارجی، ارتباطات جدید، رقابت و ورود خودروهای جدید به بازار می‌تواند خودروسازان را تحت فشار قرار دهد و در نتیجه قیمت خودرو را کاهش دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha