• یکشنبه / ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۰:۳۵
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 93031808756

رییس سازمان بورس خبر داد

افتتاح مرکز میانی امضای دیجیتال در بازار سرمایه/حذف کاغذ در کلیه تعاملات

افتتاح مرکز میانی امضای دیجیتال در بازار سرمایه/حذف کاغذ در کلیه تعاملات

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از افتتاح مرکز میانی امضای دیجیتال توسط معاون اول رییس جمهور خبر داد و گفت: قرار است در نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه مرکز میانی امضای دیجیتال افتتاح شود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از افتتاح مرکز میانی امضای دیجیتال توسط معاون اول رییس جمهور خبر داد و گفت: قرار است در نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه مرکز میانی امضای دیجیتال افتتاح شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر عالی صالح آبادی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در مراسم افتتاح هشتمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه به عنوان بزرگترین نمایشگاه صنعت مالی و سرمایه‌گذاری ‌در خاورمیانه گفت‌:‌ حضور مقامات ارشد اقتصادی در این رویداد حاکی از اهمیت دولت به بازار سرمایه در صنعت مالی است.

وی با بیان این‌که ابعاد نمایشگاه امسال نسبت به سال‌های گذشته توسعه یافته است افزود:‌دراین نمایشگاه 351 شرکت داخلی و 9 شرکت خارجی از کشورهای سوئیس، آلمان، انگلیس، ترکیه، ایتالیا، کره جنوبی، قبرس، یونان وعمان حضور دارند که استقبال پر شور و گسترده‌ای در نمایشگاه امسال روی داده است.

صالح‌آبادی با بیان این‌که فضای نمایشگاه 20 هزار متر مربع است که نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است ادامه داد:‌دراین نمایشگاه بانک‌ها، بیمه‌ها، نهادهای مالی، شرکت های کارگزاری، شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس و سایر نهادهای فعال بازار سرمایه حضور دارند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان این‌که این نمایشگاه بزگترین نمایشگاه صنعت مالی در خاورمیانه است عنوان کرد:‌این نمایشگاه یک نمایشگاه صنعت مالی بوده و متخص بازار سرمایه نیست و اولین سال است که با این ابعاد درحال برگزاری است که نشان دهنده ارتقای بازار مالی در کشور است.

وی در ادامه اهداف اصلی از برگزاری نمایشگاه مورد توجه قرار داد و گفت: معرفی آخرین دستاوردهای صنعت مالی به عموم مردم و سرمایه‌گذاران، ارتباط و تعامل دو سویه بین ارکان صنعت مالی و مردم و گسترش فرهنگ پاسخگویی از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

صالح آبادی یادآور شد: در این دوره نمایشگاه دوره‌های مختلف آموزشی و کارگاه‌های آموزشی تدارک دیده شده تا سرمایه‌گذاران از این دوره‌ها استفاده کرده و مردم با فرهنگ سهامداری آشنا شوند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه از افتتاح مرکز میانی امضای دیجیتال خبر داد و گفت: قرار است در این دوره نمایشگاه مرکز میانی امضای دیجیتال افتتاح شود. این اولین مرکز میانی است که مجوز آن توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شده و یکی از اهداف آن این است که سرمایه‌گذاران از اقصی نقاط جهان به بازار سرمایه دسترسی داشته باشند.

وی یادآور شد: با افتتاح این مرکز کاغذ در کلیه تعاملات حذف شده و امضای دیجیتال این امکان را برای سرمایه‌گذاران فراهم می کند تا معاملات خود را به صورت امن انجام دهند و نیازی به مبادله کاغذ بین ذینفعان بازار سرمایه نباشد.

به گفته صالح‌آبادی ، این مرکز می تواند کمک کند تا به سمت تجارت الکترونیک در کشور حرکت کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha