• دوشنبه / ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 93031206195
  • خبرنگار : 71419

ایرج مظفری: تیم ملی والیبال را زیر فشار نگذارید/ باید از شجاعت کواچ تقدیر کرد

ایرج مظفری: تیم ملی والیبال را زیر فشار نگذارید/ باید از شجاعت کواچ تقدیر کرد

کاپیتان سابق تیم ملی والیبال ایران در ارزیابی از عملکرد فنی ملی پوشان ایران برابر ایتالیا گفت: باید از شجاعت کواچ در میدان دادن به جوانان تقدیر کنم و از همه می خواهم که در این شرایط، باخت را خیلی بزرگ نکنند و تیم ملی والیبال را زیر فشار نگذارند.

کاپیتان سابق تیم ملی والیبال ایران در ارزیابی از عملکرد فنی ملی پوشان ایران برابر ایتالیا گفت: باید از شجاعت کواچ در میدان دادن به جوانان تقدیر کنم و از همه می خواهم که در این شرایط، باخت را خیلی بزرگ نکنند و تیم ملی والیبال را زیر فشار نگذارند.

ایرج مظفری در ارزیابی از عملکرد فنی تیم ملی والیبال ایران برابر ایتالیا در گفت گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: مسائل فنی و روانی و حاشیه ای زیادی در نتیجه بازی های ایران برابر ایتالیا موثر بود. جا دارد از افکار کواچ تقدیر کنم. کواچ واقعا شجاع است. او به ترکیب اصلی تیم ملی دست زد و بازیکنان جوان را به کار گرفت. البته تا حدی هم تصمیم گیری های او به دستیارانش بر می گردد. فکر می کنم دستیاران او تا حدی سلیقه ای عمل می‌کنند. بازیکنانی چون حامد رضایی، حسین آبادی ، معنوی نژاد و احسن شیرکوند و فرهاد سال افزون می‌توانستند در بین ملی پوشان ایران باشند. با این حال از دیدگاه و روش کواچ باید تقدیر کرد که در اولین بازی هایش همراه تیم ملی از ترکیب جوانی بهره می برد. عبادی‌پور، علیزاده و فائزی نخستین تجربه های خود را در تیم ملی پشت سر گذاشتند. این موضوع نشان می دهد که کواچ برای المپیک برنامه ریزی کرده است.

وی افزود: نمی دانم چرا همه کارشناسان فقط از سرویس و دریافت صحبت می کنند. اما کسی از دفاع کناری حرف نمی زد. نقاط ضعف تیم ملی مقابل ایتالیا همان بود که زمان ولاسکو هم وجود داشت. دفاع کناری ما علاقه مند نیست که به دفاع میانی کمک کند. مگر سعید معروف و مهدی مهدوی چقدر دفاع کردند. حالا این موضوع در بازی اول بهتر بود اما در بازی دوم کاملا به چشم آمد. متاسفانه بازیکن در سطح تیم ملی ما در مقابل ایتالیا سرویس دوم نزد.

مظفری همچنین گفت: سرویس دوم باید کنترل شده و تاکتیکی ارسال شود. باید جای خاص بزنند. بعد از وقت استراحت و امتیاز 24 بر 24 این موضوع رعایت نمی شود. در امتیاز حساس موسوی آن چنان اوت می زند که خودش هم ناراحت می شود. شهرام محمودی هم همین اشتباه را کرد. این مواردی است که باید از چند سال قبل روی آن کار می شد. باید بازیکنان ایران به یادآورند که باید در لحظات حساس چکار کنند. کواچ گفت وقتی ساده امتیاز می دهیم به سختی امتیاز می گیریم. اگر همین موارد ساده رعایت شود دیگر راحت امتیاز نمی دهیم.

سرمربی سابق تیم ملی والیبال نوجوانان تاکید کرد: چند بازیکن خوب دیگر هم در ایران داریم که جا داشت در تیم ملی باشند تا چیدمان تیم ملی به المپیک نزدیک شود. نبود زرینی و ظریف قطعا در کار تیمی تاثیر گذار است. هر دوی آن ها بازیکنان بزرگی هستند. وقتی حمزه زرینی نیست پایپ تیم ایران حذف می شود. اگر حمزه در دریافت قدری مشکل داشت در عوض خوب حمله می کرد. اگر فاصله لیبروها با ظریف زیاد است به دلیل آن است که فقط او بوده است. اگر امروز جای خالی حمزه محسوس است نشان می دهد که باید در گذشته به جوانتر ها و جایگزین هایش بیشتر میدان می دادیم.

ایرج مظفری خاطرنشان کرد: در ست اول، ایتالیا یک پاس سرعتی داد. اما از ست دوم شروع به کار سرعتی کردند. گاهی سرویس های تکنیکی برای یک تیم تعیین کننده است که حریف از آن خیلی خوب سود می برد. ایتالیا با برنامه کار می کرد و این موضوع کاملا مشخص بود. از سوی دیگر زایتسف خارق العاده کار می کرد. دیگر واقعا ایتالیا به دورانی که مقتدر بود برگشته است. خیلی وقت بود که ایتالیا تیم های خوبی نداشت. اما آنها سال ها سرمایه گذاری کردند تا امروز به اهداف بالاتری رسیدند. زایتسف در ایتالیا حرف نداشت. او و کوار از ارتفاع بالا و سرعت دست زیاد و پرش در جای بالا سود می بردند. به نظرم زایتسف بهترین بازیکن دنیا است. با این حال فکر می کنم که در ایران عملکرد تیم ایتالیا افت کند. اگر تماشاگران روی او فشار آورند کاملا ایتالیا افت می کند.

مظفری افزود: جا دارد از موسوی و تعصب و غیرتش تشکر کنم. او در کنار شهرام محمودی در تیم ملی می درخشد. بار تیم این روزها روی دوش موسوی است. او از بهترین های جهان است. می خواهم توصیه ای هم به عبادی پور کنم. او در حمله و سرویس عالی است اما علاقه ای به دفاع ندارد. او در دریافت به ویژه در منطقه شش باید لب خط قرار بگیرد. دریافت کننده های ما جا به جایی ندارند و ثابت هستند. نباید در این سطح بازیکنان ما ثابت باشند.

وی با اشاره به نتایج سایر رقابت های لیگ جهانی تاکید کرد: چه کسی فکر می کرد برزیل سه بازی از چهار بازی اول خود را ببازد. این تیم هم دنبال المپیک است. الان ریکاوری ذهنی قبل از بازی با برزیل خیلی مهم است. حتی اگر دو بازی مقابل برزیل را هم ببازیم اصلا مهم نیست. نباید تیم ملی ایران را با ایتالیا مقایسه کنیم. شما ببینید برزیل تا کنون چند امتیاز گرفته است. گروه ایران بسیار سخت است. شاید ولاسکو هم وقتی گروه بندی را دید ایران را گذاشت و رفت! تمام حرف من این است که در جریان این مسابقات هدف خود را گم نکنیم. فشار را از روی تیم ملی برداریم. هدف ما المپیک است. امیدوار هستیم که از مجموع چهار بازی با برزیل حداقل یک برد کسب کنیم. پیروزی بر برزیل در دسترس است.

ایرج مظفری در ادامه چند پیشنهاد داد و گفت: از گزارشگر شبکه 3 که مربی من بوده و برایش احترام قائلم خواهش می کنم وقتی دوربین و میکروفون روی نیمکت ایران می رود سکوت کند که بفهمیم کواچ چه می گوید. در ست دوم به نظرم تعویض های کواچ عجولانه بود. شیرازه تیم بعد از تعویض های او برهم ریخته بود. در والیبال مدرن این کار هیچ جایی ندارد که کل تیم را بیرون بکشیم. نمی‌دانم پاسور و بلند زن و قطر پاسور را بیرون کشید که چه اتفاقی بیفتد. با این کار کواچ کاملا تسلیم شد. بهتر بود مثلا میرزاجانپور یا غفور را از ابتدا به میدان می فرستاد. باید حسین معدنی به عنوان دستیار، کواچ را بهتر راهنمایی می کرد. نیمکت تیم ملی نباید اجازه دهد فاجعه ای به نام چهار تعویض در ست دوم انجام شود. این نوع تعویض ها موج مثبتی به بازیکنان حریف می دهد. من خودم وقتی با آرژانتین بازی داشتیم حریف تا امتیاز 15 دو تایم گرفت. ما روحیه گرفتیم و فهمیدیم حریف شکست را پذیرفته است.

کاپیتان سابق تیم ملی با دفاع از کواچ گفت: نمی خواهم بی جهت از کواچ دفاع کنم. اگر بتوانیم در مجموع لیگ جهانی تنها دو بازی در تهران را پیروز شویم هم خوب است. از همه رسانه ها می خواهم زیاد بازی های تیم ملی را بزرگ نکنند. ولاسکو 5 برد و 5 باخت داشت اما المپیک نرفت. برنامه فدراسیون این است که قهرمان بازی های آسیایی شویم و به المپیک برویم. اگر برنامه بلند مدت داریم نباید به این باخت ها توجه کنیم. خوشحالم که همه متوجه شدند که ایتالیا و کوبا سال قبل جوانگرایی کرده بودند و حالا نتیجه اش را می بینند. نباید فقط لیگ جهانی مهم باشد. باید به همه بازیکنان جوان فرصت بدهیم. اگر فقط نتیجه بخواهیم امثال فائزی چه زمانی می توانند بازی کنند و تجربه خود را بالا ببرند؟

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha