• یکشنبه / ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۶:۱۶
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 93031105733
  • خبرنگار : 71244

مدیر کل گمرک دوغارون خبرداد:

کشف بزرگترین محموله پیش‌ساز موادمخدر در تایباد

کشف بزرگترین محموله پیش‌ساز موادمخدر در تایباد

مدیرکل گمرک دوغارون از کشف بزرگترین محموله پیش ساز مواد مخدر در منطقه مرزی تایباد خبر داد.

مدیرکل گمرک دوغارون از کشف بزرگترین محموله پیش ساز مواد مخدر در منطقه مرزی تایباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس«اجتماعی» ایسنا، امید جهانخواه در بازدید سفرای گروه مینی دوبلین از مرزهای شرقی کشور با اشاره به میزان کشفیات صورت گرفته در گمرک دوغارون افزود: کشف 18 تن "انهیدریداستیک" به عنوان پیش‌ساز مواد صنعتی بوده است. این محموله در سال گذشته کشف شد و به عنوان کالای ترانزیتی از مبدا چین قرار بود وارد افغانستان شود که در این گمرک کشف شد.

وی با اشاره به وجود دو قلاده سگ‌های موادیاب در این گمرک ادامه داد: با وجود این دو قلاده سگ کمبودی از نظر وجود سگ‌های موادیاب نداریم و پیش‌بینی‌های لازم در این رابطه توسط مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته صورت گرفته است.

وی با اشاره به کشف هفت کیلو تریاک جاسازی شده در جداره پتو، 9 کیلو در باک کامیون، 140 کیلوگرم داخل گالن و جعبه بغل کامیون و غیره در چهار پنج سال اخیر، کشف 18 تن انهیدریداستیک را بزرگترین محموله پیشساز مواد مخدر کشف شده عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، در ادامه این بازدید سفرای گروه مینی دوبلین به سمت سرویس بازرسی XRay هدایت شدند.

جهانخواه در توضیح دستگاه‌ XRay موجود در گمرک دوغارون، گفت: از این دستگاه به منظور بازرسی کامیون‌هایی که قصد خروج از کشور را دارند استفاده و با اسکن از آن‌ها مورد کنترل قرار می‌گیرند.

مدیرکل گمرک دوغارون با اشاره به تردد روزانه به طور متوسط 700 تا 800 دستگاه کامیون از این گمرک گفت: با توجه به کمبود دستگاه اسکن به صورت مدیریت ریسک کامیون‌های عبوری مورد کنترل قرار می‌گیرند.

جهانخواه با تاکید بر کنترل بیشتر کامیون‌ها خواستار خریداری یک دستگاه اسکن جداگانه مخصوص کامیون‌های ورودی شد.

وی در پاسخی در مورد قاچاق کالا، سوخت و انسان از طریق این گمرک افزود: از طریق دستگاه یاد شده علاوه بر کشف مواد و پیش‌سازها می‌توانیم کالاهای قاچاق را نیز کشف کنیم. اما تاکنون موردی در مورد قاچاق انسان نداشتیم چرا که این امر مربوط به نیروی انتظامی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha