• دوشنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 93022918319
  • منبع : نمایندگی قزوین

نایب رییس کمیسیون اصل 90:

با بررسی پرونده بابک زنجانی روزنه‌های تخلف شناسایی می‌شود

با بررسی پرونده بابک زنجانی روزنه‌های تخلف شناسایی می‌شود

نایب رییس کمیسیون اصل 90 در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همزمان با حمایت از تیم هسته‌ای باید حساس باشیم، تاکید کرد: آب سنگین اراک خطوط قرمز نمایندگان ملت محسوب می‌شود.

نایب رییس کمیسیون اصل 90 در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همزمان با حمایت از تیم هسته‌ای باید حساس باشیم، تاکید کرد: آب سنگین اراک خطوط قرمز نمایندگان ملت محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قزوین، داوود محمدی عصر روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در رابطه با مذاکرات 1+5 همه نمایندگان دغدغه دارند تا به حقوق هسته‌ای ایران که در سایه تلاش شهیدان هسته‌ای و اندیشمندان به وجود آمده خدشه‌ای وارد نشود و در عین حال که از تیم هسته‌ای حمایت می‌کنیم باید حساس نیز باشیم.

وی تاکید کرد: آمریکا قابل اعتماد نیست و نمایندگان نگران بودند در صورت عمل نکردن غرب به وعده‌های خود یک سال طول خواهد کشید تا در بخش هسته‌ای به وضعیت سابق برگردیم و وزیر امور خارجه با حضور در مجلس این اطمینان را دادند که برگشتن به وضع سابق در بخش هسته‌ای بیش از یک ساعت زمان نمی‌برد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انرژی هسته‌ای و تعطیلی کردن آب سنگین اراک خطوط قرمز نمایندگان ملت محسوب می‌شود و در مذاکرات گزینه‌های روی میز ایران و غرب مشخص شده است که دنیا باید نظاره گر تفاوت گزینه باشد.

وی ادامه داد: گزینه‌های روی میز ایران انسان دوستی، سنت نبوی و صلح طلبی است و این در حالی است که تهدید، تحریم، جنگ و کشتار گزینه‌های روی میز غرب است.

محمدی خاطرنشان کرد: به طرف مقابل ایران در مذاکرات خوش بین نیستم باید وحدت را در داخل کشور حفظ کرد و در عین حال نقد کردن و تذکرات اشکالی ندارد.

وی اعلام کرد: با بررسی پرونده بابک زنجانی در کمیسیون اصل ۹۰ قصد داریم خلل و فرج‌های سیستم‌ها را شناسایی و آن‌ها را اصلاح کنیم تا روزنه‌هایی برای ارتکاب متخلف و ناهنجاری وجود نداشته باشد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: برای افزایش بودجه استان در دو سال گذشته جلسات متعددی با کمیسیون‌ها برنامه و بودجه مجلس و معاونین رئیس جمهور در دولت‌های دهم و یازدهم برگزار شد که در سال ۹۱ مقرر شد بودجه استان ارتقا پیدا کند و این امر در سال جاری با افزایش بودجه از ۱۲۵ به ۱۶۸ میلیارد تومان ارتقا پیدا کرد.

وی گفت: در استان قزوین ۱۴ میلیارد مترمعکب ذخایر آبی وجود دارد که سالانه دو و نیم میلیارد مترمکعب از آن برداشت می‌شود و در سال‌های نه چندان دور با افت شدید ذخایر زیرزمینی مواجه خواهیم بود.

محمدی اظهار کرد: در حال حاضر سطح آب‌های زیرزمینی استان ۱۸ تا ۲۵ متر افت کرده است و در دشت بوئین زهرا شاهد پیشرفت شوره زار هستیم.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در سال ۸۲ در سفر به قزوین از دشت قزوین به عنوان یک نعمت خدادادی یاد کردند که باید در حفظ آن کوشا بود ولی در چند سال اخیر برخی از مسئولین آن را‌ رها کردند و در حال حاضر شاهد نشست در بخش هایی از این دشت هستیم.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: دشت قزوین ارتزاق ۳۰۰ هزار نفر را تامین می‌کند و برای حفظ این دشت ۳ راهکار وجود دارد که نخستین و مهم‌ترین راهکار اصلاح الگوی مصرف آب در کشاورزی و تغییر روش آبیاری از غرقابی به تحت فشار، قطره‌ای و بارانی است.

وی دریافت حق سهم قزوین از سد طالقان را یکی از راهکار‌ها برشمرد و افزود: احداث سد بر روی الموت رود و شاهرود راهکار بعدی است که این راهکار دیربازده بوده ولی موثر خواهد که مسئولین از ۱۰ سال گذشته باید مقدمات آن را اجرا می‌کردند.

به گفته‌ی محمدی در مجموع از الموت رود و شاهرود ۸۸۰ میلیون مترمکعب آب به دریا می‌ریزد که اگر ۴۰۰ میلیون مترمکعب از آن را برای مصارف کشاورزی استان هدایت کنیم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در راه‌های روستایی استان با گله‌مندی مردم مواجه هستیم، تشریح کرد: با توجه به اینکه در سال جاری پروژه‌های عمرانی با کمتر از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی اعتبار اختصاص پیدا نمی‌کرد توانستیم در مجلس برای راه ‌های الموت – تنکابن و الموت- رودسر به ترتیب ۸ و نیم و ۲و نیم میلیارد تومان ردیف بودجه اعتباری اختصاص دهیم.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: برای راه الموت – تنکابن علاوه بر این ردیف بودجه از محل فروش سهام فولاد خوزستان نیز بایستی ۴۵۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یابد که تاکنون ۶۰ میلیارد تومان آن محقق شده است، همچنین ۲۵۰ میلیارد تومان نیز برای پروژه الموت- رودسر نیز از محل فروش سهام نیروگاه سلطانیه تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: در پروژه الموت – تنکابن راه قزوین به مازندران ۱۸۰ کلیومتر کوتاه‌تر خواهد شد و سالانه ۱۰۰ میلیون لیتر در بنزین صرفه جویی خواهد کرد که طی یک دوره چهارساله هزینه پروژه بازگشت می‌شود.

محمدی اضافه کرد: در پروژه الموت - رودسر نیز راه قزوین به گیلان۱۵۰ کیلومتر کوتاه می‌شود که این دو پروژه علاوه بر صرفه جویی در هزینه‌ها با دسترسی سریع‌تر به استان‌های مازندران و گیلان در پدافند غیرعامل نقش بسزایی خواهند داشت.

وی گفت: در استان 5000 کیلومتر راه روستایی وجود دارد که 2500 کیلومتر این راه‌های خاکی و بقیه آسفالته هستند که نیاز به بازسازی و مرمت آسفالت دارد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: از وزارت راه و شهرسازی برای استان ۲۰ هزار تن قیر درخواست کردیم که این میزان قیر ۴۰۰ راه خاکی روستایی را آسفالته خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: تکمیل خطوط ریلی قزوین – رشت با سرعت کم در حال پیشرفت است که طبق نامه‌نگاری‌های انجام شده که در سال ۹۴ به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدی با اشاره به اینکه قطارشهری قزوین- هشتگرد نیز در صورت تصویب به صورت فاینانس اجرا خواهد شد، اضافه کرد: خطوط ریلی شرق به غرب استان قزوین ضعبف است که در برنامه داریم با خط آهن قزوین- قم که علاوه بر اینکه برای کشور ضروری است توجیهه اقتصادی نیز خواهد داشت.

اجرای طرح بندر خشک با برقراری خطوط هوایی ممکن خواهد بود

وی گفت: استان قزوین فاقد خط هوایی است که اگر خط هوایی برقرار شود طرح بندر خشک یا منطقه ویژه اقتصادی نیز عملیاتی می‌شود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در بخش کشاورزی مشکلات فراوانی در استان وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به کمبود آب کشاورزی، خسارات باغات و مزارع در اثر سرمازدگی و آفت مگس زیتون اشاره کرد که برای برخی از مشکلات کمبود آب ناگزیر به احداث برخی از سد‌های کوچک هستیم که احداث سدهای باراجین، بهجت آباد و بورمانک در حال پیگیری هستند.

وی تصریح کرد: در تلاش هستیم برای تامین آب کشت بهاره و پاییزه ۲ میلیون مترمکعب آب از سد طالقان دریافت کنیم و در حال حاضر بر اساس قانون ۲۸۷ میلیون مترمکعب از سد طالقان سهم استان قزوین است که در سال گذشته ۲۴۰ میلیون مترمکعب آن اختصاص پیدا کرد و در سال جاری تاکنون نیز ۹۰ میلیون مکترمکعب محقق شده است.

محمدی یادآور شد: ایران دو برابر کشورهای چین و هند انرژی مصرف می‌کند که این زنگ خطری برای آیندگان می‌باشد و مردم باید شیوه مصرف خود را اصلاح کنند که این امر نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

مشکلات کارگزان فرنخ، مه نخ و نازنخ برطرف می‌شود

وی اظهار کرد: در جهت رفع مشکلات کارگران استان و پیشگیری از بروز مشکل در برخی از واحد‌های صنعتی اقدامتی صورت گرفته است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: کارگران کارخانجات فرنخ، نازنخ و مه نخ که در ۱۵ سال گذشته با بحران روبه رو بوده است طی جلسه با تامین اجتماعی استان و معاون وزیر کار و تلاش کردیم در بودجه سال جاری مبلغی برای این واحدهای صنعتی در نظر گرفته شود و با هماهنگی تامین اجتماعی نیز پرداخت مطالبات آنان بلامانع شد.

به گفته‌ی وی در آستانه نوروز ۹۳ اعلام شد که برخی از واحدهای استان با مشکل روبه‌رو هستند که با تعطیل شدن این واحد‌ها ۶ هزار نفر بیکار خواهد شد که در این راستا توانستیم مشکلات آنان را نیز به مسئولین انتقال دهیم.

محمدی با اعلام اینکه ساماندهی امامزاده حسین (ع) در سال اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: قزوین در بخش فرهنگ نیاز به مکان‌های فرهنگی دارد و در این راستا با تعامل بخش خصوصی مقرر شده است تا سالن‌های سینما و تئا‌تر در استان احداث شود.

وی خاطرنشان کرد: در بخش بهداشت و درمان توسعه فضاهای درمانی در شهرهای الوند و محمدیه را در حال پیگیری هستیم.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: در بخش فرهنگ و اقتصاد رشد قابل توجهی نداشتیم و با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب بار‌ها واژه‌هایی نظیر تهاجم و شبیخون فرهنگی را عنوان کردند و مسئولین نسبت به آن بی‌توجه بودند و در سال جاری اقتصاد و فرهنگ را به عنوان راهبرد سال مطرح کردند که دستگاه‌های اجرایی باید به عنوان یک تکلیف این راهبرد را اجرایی کنند.

باغستان‌های سنتی قزوین در آستانه ثبت ملی

وی با اعلام اینکه باغستان‌های سنتی قزوین در آستانه ثبت ملی قرار دارد، خاطرنشان کرد: در بخش گردشگری اقدامات مناسبی صورت گرفته ولی باید بیش از گذشته به این بخش توجه کرد و آثار و جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی استان را برای مردم استان و ایران معرفی کنیم چراکه گاهی مشاهده می‌شود هم استانی‌ها از وجود برخی از آثار تاریخی بی‌اطلاع هستند.

محمدی در پایان اظهار کرد: با توجه به اینکه سالانه ۱۲۵ میلیون نفر از راهای مواصلاتی استان عبور می‌کنند می‌توان در سال ۳۰ میلیون گردشگر را جذب کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۲-۲۹ ۱۷:۰۹

باسلام جناب آقاي محمدي فرودگاه قزوين کي مسافربري خواهدشد؟ با توجه به مصاحبه جنابعالي خط هوايي قزوين کي راه اندازي خواهد شد؟ با تشکر