• یکشنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۰۹:۲۱
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 93021408903
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

هیچ چیز جای نوشتن را در یادگیری نمی‌گیرد

هیچ چیز جای نوشتن را در یادگیری نمی‌گیرد

محققان در تحقیقات اخیر خود دریافتند نوشتن یادداشت با دست در قیاس با تایپ کردن آن،‌ به درک عمیق‌تر مطلب منجر می‌شود.

محققان در تحقیقات اخیر خود دریافتند نوشتن یادداشت با دست در قیاس با تایپ کردن آن،‌ به درک عمیق‌تر مطلب منجر می‌شود.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا محققان علوم روانشناسی دانشگاه پرینستون آمریکا پس از بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدند که روش‌های قدیمی یادداشت برداری، مفیدترین روش برای یادگیری است.

در آزمایش محققان، دانش‌آموزان پرینستون آمریکا فیلمی را مشاهده و سپس متن سخنرانی را پیاده کردند. با وجود این‌که تعداد کلمات نوشته شده 100 تا 150کلمه کمتر از کلمات تایپ شده بود دانش آموزانی که از مطالب یادداشت برداشتند و قبل از امتحان قادر به تکرار مطالب بودند نسبت به کسانی که مطالب را تایپ کرده بودند در امتحان موفق‌تر بودند.

این افراد توانسته بودند با تعداد کلمات کمتر، مفهوم واضح تری از موضوع را بیان کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha