• دوشنبه / ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۰:۲۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 93020805050
  • خبرنگار : 71457

براساس نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌؛

84 درصد عراقی‌ها در انتخابات پارلمانی شرکت می‌کنند

84 درصد عراقی‌ها در انتخابات پارلمانی شرکت می‌کنند

براساس نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها در عراق مشخص شد که 84 درصد از عراقی‌ها در انتخابات پارلمانی این کشور مشارکت می‌کنند.

براساس نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها در عراق مشخص شد که 84 درصد از عراقی‌ها در انتخابات پارلمانی این کشور مشارکت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه الوطن کویت، علی الدجیلی، دبیر سازمان عراقی "تموز" در کنفرانسی خبری اعلام کرد که این سازمان با مشارکت مرکز بررسی و تحقیقات "معلومة" نتایج نظرسنجی خود را که در خصوص مشارکت مردم در انتخابات پالمانی در 15 استان انجام شده اعلام می‌کند.

وی تصریح کرد که در این نظرسنجی 2632 شهروند از استان‌های متعدد و با درجات علمی و فرهنگی مختلف مشارکت داشتند.

علی صاحب، مدیر برنامه‌های مرکز معلومه نیز نتایج این نظرسنجی را تحلیل و تصریح کرد که 84 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند در انتخابات مشارکت خواهند کرد و تنها 16 درصد دیگر اعلام کردند در این انتخابات شرکت نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: براساس نتایج این نظرسنجی مشخص شد که بیشتر شرکت‌کنندگان در انتخابات در استان بغداد هستند و پس از آن استان بصره با مشارکت 3 / 8 و موصل با شرکت 6 / 7 در رده‌های دوم و سوم قرار دارند و کمترین میزان شرکت‌کنندگان نیز از استان میسان با 6 / 4 درصد هستند.

نتایج این نظرسنجی نشان داد بیشتر کسانی که در انتخابات مشارکت خواهند کرد بر این باورند که کارت ارائه شده به رای دهندگان باعث خواهد شد که میزان تقلب در انتخابات کاهش بیابد.

علاوه بر این بیشتر شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی بر این باور بودند که برنامه‌های انتخاباتی ائتلاف‌ها واقعی نیست.

علی صاحب گفت: بیش از 80% از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقدند احزاب از اموال عمومی برای تبلیغات انتخاباتی خود استفاده می‌کند.

5 / 31 درصد نیز بر این باور بودند انتخاب نامزدها براساس گرایش‌های طایفه‌ای بوده و 3 / 17 درصد دیگر اظهار کردند که انتخاب نامزدها براساس مسائل دینی و 8 / 6 درصد اعلام کردند که انتخاب کاندیدها براساس قومیت و نژادی خواهد بود.

یک روز پس از آنکه مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق از مردم این کشور خواست تا از طریق صندوق‌های رای دست به "انقلاب سفید" بزنند، فراکسیون آزادگان شاخه سیاسی جریان صدر اعلام کرد که علی دوای، استاندار کنونی میسان نامزد فراکسیون آزادگان برای تصدی پست نخست‌وزیری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha