• یکشنبه / ۲۴ فروردین ۱۳۹۳ / ۰۹:۳۷
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 93012408233
  • خبرنگار : 71456

کودکان نوپا را به خرید ببرید

خرید کردن مثل نقاشی برای مغز کودک مفید است

خرید کردن مثل نقاشی برای مغز کودک مفید است

بردن کودکان نوپا به فروشگاه‌ها و مراکز خرید مهارت‌های اجتماعی آن‌ها را افزایش می‌دهد.

بردن کودکان نوپا به فروشگاه‌ها و مراکز خرید مهارت‌های اجتماعی آن‌ها را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، کودکان ممکن است در فروشگاه‌ها بازی کنند اما فرآیند خرید در واقع، برای مغزهای آن‌ها مفید است. تعامل بین کودک و والد در هنگام خرید، به رشد مهارت‌های اجتماعی کودکان کمک می‌کند و خوشحالی آن‌ها را حتی چنانچه کودک علائم اندکی از این حس را بروز دهد، افزایش می‌دهد.

بر اساس مطالعه مشترک دانشمندان دانشگاه آکسفورد و دانشگاه اوپن انگلستان، خریدرفتن درست مانند نقاشی یا فعالیت‌های طراحی برای رشد کودک مهم است. محققان همچنین بر این باورند خرید بیشتر از مطالعه و تماشای تلویزیون برای مهارت‌های اجتماعی کودکان مفید است.

دانشمندان این نتایج را پس از بررسی نتایج همه‌پرسی اقتصادی در آلمان به دست آوردند. این همه‌پرسی عادات روزانه 800 پدر و مادر را با کودکان دو تا سه ساله‌شان بررسی کرد و سطوح شادی بیشتری را در میان کودکانی که در فعالیت‌هایی مانند هنرها، صنایع دستی و خرید دخیل بودند، گزارش کرد.

پروفسور «پاول آناند» و دکتر «لارنس روپ» بر این باورند کودکانی که در معرض درمان با مراکز خرید کودکان قرار دارند، خوشحالی بیشتر و مهارت‌های روزانه بهتری را از خود بروز می‌دهند. به گفته آن‌ها، خرید، فرآیند مهمی است زیرا شامل تغییر مغازه‌هاست که این موضوع مهارت‌های اجتماعی و حرکتی کودک را ارتقا می‌دهد.

کتابخوانی و داستانگویی میزان خوشحالی بالایی را ناشی می‌شود اما مطالعه یا تماشای تلویزیون به صورت تنها دارای اثر منفی بر رشد کودک است.

پروفسور آناند معتقد است در طول خرید، کودکان از تحریک بصری برخوردار می‌شوند، از منزل بیرون می‌آیند و در محیط جدیدی قرار می‌گیرد. آن‌ها در میان دیگر خانواده‌ها قرار می‌گیرند، جایی که مهارت‌های اجتماعی به میان می‌آیند و کودکان شانس فعالیت جسمی را در مراکز خرید پیدا می‌کنند.

محققان هم‌اکنون به دنبال آزمایش فرضیاتشان روی کودکان با سنین بالاتر برای بررسی این موضوع هستند که چه فعالیت‌هایی در میان گروه‌های سنی بر فرآیند رشد اثر می‌گذارد.

جزئیات این مطالعه در نشست سالانه «انجمن اقتصاد سلطنتی» ارائه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha