• چهارشنبه / ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ / ۱۰:۱۵
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 93012006043
  • خبرنگار : 71078

/اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی/

نقش اساسی زنان خانه‌دار در بهبود اقتصاد خانواده

نقش اساسی زنان خانه‌دار در بهبود اقتصاد خانواده

دبیرکل جامعه فاطمیون گفت: گرچه زنان خانه‌دار درآمدی کسب نمی‌کنند، اما ارزش تلاش‌های آنان با ارائه خدمات رایگان به خانواده در منزل نیز به خوبی شناخته نشده است. این در حالی است که زنان خانه‌دار در پیشبرد اقتصاد خانواده نقش اساسی دارند و با صرف صحیح بودجه خانواده می‌توانند کمک زیادی به اقتصاد خانواده داشته باشند.

دبیرکل جامعه فاطمیون گفت: گرچه زنان خانه‌دار درآمدی کسب نمی‌کنند، اما ارزش تلاش‌های آنان با ارائه خدمات رایگان به خانواده در منزل نیز به خوبی شناخته نشده است. این در حالی است که زنان خانه‌دار در پیشبرد اقتصاد خانواده نقش اساسی دارند و با صرف صحیح بودجه خانواده می‌توانند کمک زیادی به اقتصاد خانواده داشته باشند.

طاهره رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس «زنان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری عمده‌ترین مشکلات جامعه ایران در زمینه‌های اقتصاد و فرهنگ است. این دو موضوع رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند و فقر اقتصادی موجب فقر فرهنگی می‌شود. البته این بدان معنا نیست که افراد فقیر لزوما از نظر فرهنگی در سطح پایینی قرار دارند؛ بلکه فقر اقتصادی باعث کاهش امکان دسترسی افراد به محصولات فرهنگی می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت مدیریت جهادی در زمینه اقتصاد و فرهنگ، اظهار کرد: به علت برخی سوء مدیریت‌ها، منابع اقتصادی و فرهنگی به هدر می‌روند. بنابراین برای ساماندهی به این وضعیت، نیازمند تلاش مضاعف و به عبارتی دیگر مدیریت جهادی هستیم.

این فعال حوزه زنان با اشاره به نقش زنان شاغل در تحقق شعار سال جاری، اظهار کرد: زنان نقش مهمی در کاهش مشکلات اقتصادی جامعه دارند و هر چقدر که آنان با مسائل اجتماعی آشنایی بیشتری داشته باشند، بهتر می‌توانند در جهت حل مسائل موجود تلاش کنند. از سوی دیگر زنان شاغل بیشتر قدر پول را می‌دانند و برای هزینه آن با دیگران مشورت می‌کنند. همین امر موجب می‌شود که درآمد خود را به صورت منطقی‌تر خرج کنند. این در حالی است که در صورت برخوردار نبودن از فرهنگ صحیح صرف درآمد، ممکن است خانواده و جامعه دچار مشکل شوند.

مردان به شدت از زنان تاثیر می‌پذیرند

وی افزود: در حدیث کساء، اهل بیت به واسطه حضرت فاطمه (س) معرفی می‌شوند. این امر نشان‌دهنده نقش محوری زنان در خانواده است. زنان نقش زیادی در رفتار مردان و فرزندان خود دارند. درواقع زنان شخصیت کودکان و تا حدودی شوهران خود را شکل می‌دهند؛ چرا که مردان به شدت از زنان تاثیر می‌پذیرند. در این شرایط زنان می‌توانند فرهنگ مصرف بهینه و شیوه صحیح صرف بودجه خانواده را به سایر اعضا آموزش دهند.

تجمل‌گرایی و ولخرجی با اقتصاد مقاومتی منافات دارد

دبیرکل جامعه فاطمیون با بیان اینکه متاسفانه شاهد تجمل‌گرایی، ولخرجی، چشم و هم چشمی و اشرافی‌گری در برخی خانواده‌ها هستیم، اظهار کرد: این رفتارها با اقتصاد مقاومتی منافات دارد. این در حالی است که بسیاری از زنان و حتی مردان به استفاده از وسایل برند یا مارک‌دار افتخار می‌کنند. این در حالیست که شیوه اندیشه و رفتار اهمیت دارد.

رحیمی در پایان تاکید کرد: انسان‌ها می‌توانند از مد استفاده کنند، اما نباید تابع آن باشند و در شرایط کنونی لازم است افراد به جهاد اقتصادی بپردازند و از تجمل‌گرایی و مدگرایی بیهوده خودداری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha