• سه‌شنبه / ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 92122717824
  • خبرنگار : 71431

آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و انتظامی در چهارشنبه‌سوری

آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و انتظامی در چهارشنبه‌سوری

هنوز مراسم شب چهارشنبه آخرسال آغاز نشده و شهروندان روز آرامتری نسبت به روزهای مشابه سال‌های گذشته را تجربه می‌کنند، با این وجود دستگاه‌های امدادی و انتظامی در آماده‌باش کامل هستند.

هنوز مراسم شب چهارشنبه آخرسال آغاز نشده و شهروندان روز آرامتری نسبت به روزهای مشابه سال‌های گذشته را تجربه می‌کنند، با این وجود دستگاه‌های امدادی و انتظامی در آماده‌باش کامل هستند.

به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دستگاه‌های امدادی و انتظامی به ویژه آتش‌نشانی، اورژانس و پلیس در آماده‌باش کامل هستند وبا افزایش شمار نیروهای خود امنیت و امینی این شب را بر عهده گرفته‌اند.

سید‌رضا خوشزاد - مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در این‌باره به ایسنا گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در جلسه‌ای که با معاونان و مدیران آتش‌نشانی برگزار شد، بیش از 5000 تن از نیروهای عملیاتی آتش‌نشانی در قالب تیم‌های موتورسوار، پیاده، آتش‌نشان داوطلب و ... پوشش ایمنی مراسم شب چهارشنبه آخر سال را بر عهده بگیرند.

وی با بیان اینکه این افراد در قالب 1600 تیم عملیاتی فعالیت خواهند کرد، گفت: آتش‌نشانان از ساعت 17 شب چهارشنبه‌سوری در 123 نقطه پایتخت مستقر خواهند شد.

حسن عباسی - مدیر روابط عمومی اورژانس تهران نیز در گفت‌وگو با ایسنا از استقرار آمبولانس‌های این مرکز در 100 نقطه حادثه خیز پایتخت خبر داد و در تشریح جزئیات تمهیدات اورژانس تهران برای پوشش حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال به ایسنا گفت: مرکز اورژانس تهران برای پوشش حداکثری حوادث احتمالی چهارشنبه سوری اقدام به استقرار تیم‌های پزشکی در 100 نقطه شهر تهران کرده است.

وی با بیان اینکه این استقرار به منظور امددرسانی سریعتر در نقاطی که احتمال حادثه وجود دارد انجام شده است گفت: علاوه بر این، پایگاه‌های سیار و ثابت این مرکز نیز در حالت آماده باش قرار دارند.

به گفته وی، استقرار آمبولانس‌ها در 100 نقطه پایتخت از ساعت 17 شروع و تا پایان مراسم چهارشنبه سوری پایان خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، سردار حسین ساجدی نیا - رییس پلیس پایتخت نیز با اشاره تمهیدات پلیس در چهارشنبه‌سوری اظهارکرد: ماموران پلیس در این روز در نقاط حادثه خیز مستقر خواهند شد.

وی افزود: با توجه به رویکرد چند سال گذشته در بحث چهارشنبه آخر سال، کاهش قابل توجه حوادث این روز و مصدومان آن را شاهد بودیم که امیدواریم این وضعیت ادامه داشته باشد.

نیروی انتظامی نیز در آستانه چهارشنبه‌سوری اطلاعیه‌ای صادر کرد و از تمامی والدین خواست با طرح و بیان مسئله برای فرزندان خود، به جای بهره مندی از ترقه و سایر ابزاری که با سنت‌های ایرانیان هیچ سنخیتی ندارد، بستر شادی را بدون تعرض به حقوق دیگران، فراهم آورند.

در این اطلاعیه آمده است: " در سال های اخیر، کاهش خسارت و صدمات جانی و مالی ناشی از حوادث چهارشنبه آخر سال، نویدبخش افزایش همدلی و همراهی صمیمانه تمامی اقشار جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان با نیروی انتظامی و توجه به آموزش های ارائه شده از سوی ناجا ،سازمان های همکار و رسانه ها بوده است.

از آنجا که اهتمام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایرن، بر تأمین امنیت فرد فرد جامعه است، به منظور پیشگیری از بروز حوادث دلخراش و یا ناامنی (حتی برای یکی از هموطنان)، بدین وسیله ضمن هشدار به فروشندگان مواد محترقه و تمامی کسانی که ممکن است درصدد ایجاد ناامنی برای احدی از هموطنانمان باشند، همچون گذشته از تمامی والدین استدعا داریم با طرح و بیان مسئله برای فرزندان خود، به جای بهره مندی از ترقه و سایر ابزاری که با سنت‌های ایرانیان هیچ سنخیتی ندارد، بستر شادی را بدون تعرض به حقوق دیگران، فراهم آورند.

تخلیه هیجانات کودکان، نوجوانان و جوانان، در سایه نظارت خانواده ها و آگاهی آنان از حقوق خود و دیگران می تواند نویدبخش، استقبالی زیبا از بهار باشد.

بی‌نظمی، قانون شکنی و ایجاد مزاحمت برای دیگران در هیچ آئین و فرهنگی پذیرفته نیست و پلیس 110 آماده دریافت گزارشات مردمی است.

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، اقدامات فرهنگی و همکاری های آموزشی تمامی رسانه ها و نهادهای دولتی و خصوصی را ارج نهاده و امید آن دارد که در سایه مشارکتی ملی، روزهایی شاد و بی‌حادثه برای تمامی هم میهنانمان،به ارمغان آید. انشاء الله."

به گزارش ایسنا، آخرین چهارشنبه‌سوری سال در حالی سپری ‌می‌شود که تنها دو روز تا تحویل سال نو باقی‌مانده و تاکنون موردی از حادثه جدی برای شهروندان در پایتخت و استان‌های دیگر به رسانه‌ها مخابره نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha