• جمعه / ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 92122315147

صرفه‌جویی بیش از 100 میلیارد تومانی در پروژه آزادراه پل زال – اندیمشک

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت گفت: آزادراه پل زال – اندیمشک سالانه بیش از صد میلیارد تومان صرفه جویی اقتصادی برای کشور همراه دارد.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت گفت: آزادراه پل زال – اندیمشک سالانه بیش از صد میلیارد تومان صرفه جویی اقتصادی برای کشور همراه دارد.

به گزارش خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسن احمدی نوری در مراسم افتتاح و بهره برداری آزادراه پل زال – اندیمشک با بیان این‌که آزادراه پل زال – اندیمشک برای تکمیل شبکه آزادراهی تهران به بندر امام احداث شده اظهار کرد: عملیات جدی پروژه در سال 90 آغاز شد و با تزریق منابع به این پروژه در سال جاری پیشرفت آن تسریع یافته و امروز شاهد بهره برداری از این پروژه بزرگ ملی هستیم.

وی با بیان این‌که این آزادراه به صورت چهار خطه بوده گفت: 30 درصد از هزینه پروژه صرف احداث پل‌های بزرگ در آن شده و مدت قرارداد 40 ماهه است و دوران بهره برداری و آن توسط بخش خصوصی است.

احمدی نوری افزود: پیش‌بینی می‌کنیم بازگشت سرمایه به سرمایه‌گذار اصلی این پروژه که بخش خصوصی است ظرف 24 سال و نیم آینده صورت می‌گیرد.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت با بیان این‌که امروزه حمل ونقل به عنوان یکی از شاخصه‌های توسعه یافتگی نقش مهمی در تکامل جوامع بشری داشته گفت: توسعه شبکه آزادراهی در کشور نیز به جهت ایجاد امکان ارتباط سریع و پرظرفیت مابین مراکز صنعتی و تولیدی با نقاط جذب و مصرف محصولات و همچنین پایانه‌های صادراتی از اولویت‌های توسعه بلندمدت کشور است که در اسناد مختلف از جمله طرح پایه آمایش استان‌ها به عنوان یکی از اهداف اصلی برنامه‌های توسعه استانی و ملی مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

وی بیان کرد: با بهره برداری از این آزادراه و تکمیل قسمت‌های باقیمانده بین اراک و خرم‌آباد و اندیمشک تا اهواز علاوه بر کاهش قابل ملاحظه در طول 970 کیلومتری محور مذکور، زمان سفر و مصرف سوخت و استهلاک وسایل نقلیه و تقلیل خطرات جاده‌ای تاثیر بسزایی در ایجاد ارتباط مناسب و بهره برداری از ظرفیت کامل بندر امام که بزرگترین بندر ایران در شمال خلیج فارس است دارد.

احمدی نوری با اشاره به تاثیرات اقتصادی این پروژه گفت:‌ استان خوزستان از استان‌های ویژه کشور به لحاظ واقع شدن در منطقه نفت خیز جنوب غربی کشور و بهره مندی از منابع مهم و پرظرفیت مانند بندر امام خمینی (ره) محسوب می‌شود و از این رو گسترش شبکه آزادراهی در این استان از اولویت‌های ویژه‌ای برخوردار بوده و علاوه بر تاثیر مستقیم بر کاهش هزینه‌های استفاده‌کنندگان تاثیرات قابل ملاحظه‌ای نیز بر اقتصاد منطقه دارد.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت با اشاره به تاثیرات احداث این آزادراه در شبکه حمل و نقل گفت: با احداث این آزادراه کوتاه‌ترین مسیر زمینی بین خلیج فارس و دریای خزر (کریدور شمال - جنوب) و کوتاه‌ترین مسیر زمینی بندر امام و کشورهای سواحل غربی و شرقی دریای خزر ایجاد می‌شود.

وی سرعت متوسط حرکت دراین آزادراه را 110 کیلومتر در ساعت عنوان کرد و گفت: مدت اولیه قرارداد 40 ماه و مدت اجرای عملیات 35 ماه بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha