• جمعه / ۲ اسفند ۱۳۹۲ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 92120200462
  • خبرنگار : 71467

رییس امور آمار معاونت توسعه در گفت‌و‌گو با ایسنا خبر داد

استخدام پذیرفته‌شدگان آزمون‌های استخدامی متوقف نشده است

استخدام پذیرفته‌شدگان آزمون‌های استخدامی متوقف نشده است

تعیین تکلیف آزمون‌های استخدامی برگزار شده و پذیرفته شدگان آن در سال‌های اخیر منوط به وجود اطمینان کافی نسبت به تامین اعتبار لازم برای جذب نیرو و انطباق برگزاری آزمون با قوانین است.

تعیین تکلیف آزمون‌های استخدامی برگزار شده و پذیرفته شدگان آن در سال‌های اخیر منوط به وجود اطمینان کافی نسبت به تامین اعتبار لازم برای جذب نیرو و انطباق برگزاری آزمون با قوانین است.

علی جمالی قمی رییس امور آمار، برنامه ریزی و تامین نیروی انسانی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مورد تعیین تکلیف پذیرفته شدگان در آزمون‌های استخدامی در یکی دو سال گذشته اظهار کرد: بخش عمده‌ای از این آزمون‌ها مربوط به مصوبه‌ی مهرآفرینی است که در ابتدا توسط هیات تطبیق مجلس و در نهایت توسط هیات وزیران لغو شد.

وی با اشاره به آزمون‌های استخدامی که از محل مصوبه‌ی مهرآفرین انجام شده است، افزود: مصوبه‌ی هیات وزیران در مورد تعدادی که این آزمون‌های استخدامی شرکت کرده و پذیرفته شده‌اند تاکید می‌کند که در صورتی که این آزمون‌ها در زمان معتبر‌بودن مصوبه و با رعایت قوانین و مقررات برگزار شده و معاونت توسعه منابع انسانی صحیح‌بودن این آزمون‌ها را تشخیص دهد آنگاه تعیین تکلیف خواهند شد.

رییس امور آمار، برنامه ریزی و تامین نیروی انسانی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور با اشاره به دو مسله قابل اهمیت در مورد استخدام پذیرفته شدگان آزمون‌های استخدامی افزود:آزمون‌های استخدامی برگزار شده باید با رعایت ماده 44 قانون مدیریت خدمات کشوری و برگزاری آزمون‌ها از طریق نشر عمومی و آگهی انجام شده باشد.

وی با تاکید بر اینکه از دیگر موارد مورد تاکید در آزمون‌های استخدامی پیش بینی اعتبار لازم برای جذب نیرو است بیان کرد: این در حالی است که در زمانی که این آزمون‌های استخدامی برگزار شد در برخی موارد محاسبات لازم در مورد منابع آن انجام نشده و هیچ موافقتی نیز در ارتباط با تامین اعتبار لازم برای جدب نیرو از مراجع ذی‌صلاح وجود نداشته است.

وی با اشاره به مکاتبات معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی با دستگاه‌های برگزار کننده آزمون های استخدامی در زمان اعتبار مصوبه مربوطه توضیح داد: ما به این دستگاه ها اعلام کردیم که چنانچه این آزمون‌های استخدامی با رعایت فرآیند برگزاری انجام شده باشد و مدارک مثبت مبنی بر وجود اعتبار لازم برای جذب نیرو از طریق آزمون برگزار شده را به معاونت توسعه اعلام کنند تا این معاونت وضعیت این آزمون‌ها تعیین تکلیف کند.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر برخی از دستگاه‌ها به دنبال تعیین تکلیف آزمون‌استخدامی برگزار شده هستند، گفت: اگر مشخص شود که آزمون‌ها به درستی برگزار شده و مدارک خود را به‌طور کامل اعلام کنند آنگاه مدارک لازم را برای تعیین تکلیف افرادی که در آزمون مربوطه شرکت کرده‌اند انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه اکنون فرآیند‌های استخدامی قطع نشده است، توضیح داد: کسانی که در آزمون‌ها شرکت‌ کرده‌اند اگر ما مطمئن شویم که اقدامات انجام شده به روال قانونی بوده و آزمون از طریق آگهی و به‌طور سراسری انجام شده هم چنین اعتبارات لازم برای آن وجود داشته است، آنگاه استخدام‌ها با تعیین تکلیف معاونت منابع انسانی انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha