• دوشنبه / ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ / ۱۳:۲۳
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 92111409821
  • خبرنگار : 71431

توضیحات مدیریت بحران درباره برف سنگین شمال کشور

قدمی: برف گیلان و مازندران تاکنون کشته و مجروح نداشته است

قدمی: برف گیلان و مازندران تاکنون کشته و مجروح نداشته است

در پی بارش برف سهمگین در بخش‌هایی از دو استان گیلان و مازندران رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ضمن ارائه توضیحاتی از اقدامات مدیریت بحران گفت: تا به حال گزارشی از کشته و مجروح شدن افراد مخابره نشده است.

در پی بارش برف سهمگین در بخش‌هایی از دو استان گیلان و مازندران رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ضمن ارائه توضیحاتی از اقدامات مدیریت بحران گفت: تا به حال گزارشی از کشته و مجروح شدن افراد مخابره نشده است.

مهندس حسن قدمی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این باره گفت: بارش برف در بخش‌هایی از گیلان و مازندران که از تالش در گیلان آغاز شده و تا قائمشهر در مازندران رسیده ، سنگین گزارش شده و تا مسافت زیادی را نیز شامل شده است.

وی با اشاره به هماهنگی‌ها و جلسات برگزار شده در این باره افزود: همه مدیران دستگاه‌های امدادی در آماده‌باش هستند و از استان‌های معین نیز برای اعزام نیرو و کمک درخواست شده است که از استان‌های گیلان، البرز، قزوین و گلستان نسبت به انتقال تجهیزات اقدام شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه با شهرداری تهران نیز مکاتبات و هماهنگی‌هایی شده است، گفت: با توجه به قطعی برق، آب و گاز در منطقه متاسفانه مشکلاتی برای ساکنان پیش آمده بود که به دنبال رفع آن هستیم.

قدمی با بیان اینکه امیدواریم مشکلات به وجود آمده به سرعت مرتفع شود، خاطرنشان کرد: تعدادی از نانوایی‌ها در شهرهای مختلف غیرفعال شده بودند که با ارسال ژنراتور از مرکز استان کار پخت و پز نان در این نانوایی‌ها آغاز شد.

برف و کولاک شمال کشور

وی با بیان اینکه عمده محورهای اصلی بازگشایی شده و محور رامسر به تنکابن نیز بازگشایی خواهد شد، افزود: البته راه‌ها پر از برف است چرا که بارش برف همچنان ادامه دارد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از شهروندان خواست تا حد امکان از انجام سفرها غیرضروری در این مناطق خودداری کنند.

سکونت یک میلیون و 200 هزار تن در منطقه

قدمی درباره جمعیت تحت اثر از این حادثه نیز به ایسنا، گفت: طبق گزارش استانداری در کل منطقه حدود یک میلیون و 200 هزار تن سکونت دارند.

وی در عین حال افزود: البته نباید از خیر و برکت این نزولات نیز غافل شویم چرا که با توجه به وضعیت خشکسالی که در منطقه وجود داشت این یک اتفاق مثبت است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره برخی انتقادات مبنی بر بی‌توجهی به هشدارها و پیش‌بینی‌های اولیه از وقوع این حادثه افزود: در این خصوص آمادگی داشته و در آماده‌باش بودیم و اخطاریه‌هایی نیز صادر کردیم که نخستین اخطاریه در تاریخ هشت بهمن ماه ارسال شد اما فکر نمی‌کردیم که حجم بارش‌ها تا این حد بالا باشد.

وی درباره مساله کمبود تجهیزات و ماشین آلات در منطقه برای بازگشایی معابر نیز گفت: در این زمینه مشکل وجود دارد اما وقتی با چنین حادثه‌ای مواجه می‌شویم قطعا امکانات کفاف نمی‌دهد.

اعلام زمان وصل مجدد برق، آب و گاز

قدمی از وصل جریان برق، آب و گاز این مناطق تا فردا خبر داد و گفت: برابر گزارش‌هایی که به دست من رسیده و قول‌هایی که داده شده مشکل قطعی برق، آب و گاز تا فردا در عمده نقاط این مناطق مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha