• دوشنبه / ۱۱ آذر ۱۳۹۲ / ۰۹:۳۳
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 92091107420
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران

قدیمی‌های این خیابان باید بمانند

قدیمی‌های این خیابان باید بمانند

تا روز درختکاری هنوز چند ماهی مانده مانده اما بد نیست به بهانه این گزارش، پیشنهادی هم برای آن روز مطرح کنیم؛ پیشنهادی که اگر دیده شود و مقبول افتد، روز آغاز به کار آن همین امروز است.

تا روز درختکاری هنوز چند ماهی مانده مانده اما بد نیست به بهانه این گزارش، پیشنهادی هم برای آن روز مطرح کنیم؛ پیشنهادی که اگر دیده شود و مقبول افتد، روز آغاز به کار آن همین امروز است.

به گزارش ایسنا، «تابناک» در ادامه نوشت: پس از آنکه قطع چنارهای کهنسال خیابان ولیعصر(عج)، طولانی‌ترین خیابان خاورمیانه بار دیگر در ماه‌های گذشته مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت و هیاهویی به راه انداخت، حالا چند روزی است که زیر چشم ناظر رهگذران، اتفاقات مبارکی در حال رقم خوردن است.

چند روزی است که محدوده میانی خیابان تاریخی ولیعصر تهران، حد فاصل مناطق شدیدا آلوده شهر که بسیاری از درختانش با دود خودروها مرده یا در حال مرگند، میهمان کارگرانی شده که هرچند با بی‌سلیقگی تمام، ولی در حال حفر چاله‌هایی در جوهای آب دو طرف خیابان هستند.

در برخی قسمت‌ها مثل محدوده نزدیک به چهار راه ولیعصر (تقاطع این خیابان با خیابان انقلاب)، نهال‌های جوان کنار چنارهای باقیمانده غرس شده‌اند و علاوه بر آن، عده‌ای مشغول نرده کشی هستند تا ازدحام جمعیت عبوری در این خیابان موجبات بروز بی‌نظمی و البته آسیب به این نهال‌ها را فراهم نیاورد.

البته این اقدام چندان هم مرتب آغاز نشده و به پیش نمی‌رود و از این رو چنگی به دل نمی‌زند؛ به این صورت که برخی درختان مدت‌هاست کاشته شده‌اند اما برخی جاهای دیگر خیابان هنوز حتی حفر چاله برای کاشت درختان انجام نشده و علاوه بر آن، هنوز ایراداتی که از نوسازی پیاده رو و کانال‌های آب این خیابان به وجود آمده، پابرجاست؛ من جمله کف سیمانی جوی آب که مانع سیراب شدن ریشه‌های درختان می‌شود.

فارغ از این ایرادات قابل رفع که امید می‌رود در گام‌های بعدی اصلاح شوند، توجه شهرداری به احیای سبزترین خیابان کشور، به ویژه در روزگاری که آلودگی هوا امان شهروندان را بریده است، گامی مثبت است که جای تشکر دارد ولی شاید بد نیست که به مناسبت برداشته شدن این گام، پیشنهادی هم برای روز درختکاری مطرح نماییم:

از امروز تا 15 اسفند، بیش از سه ماه زمان باقیمانده است و با توجه به نابسامانی شدید وضعیت مقابله با آلودگی هوا که بیشتر به رها شدن مساله شباهت دارد تا اقدامی ولو با سرعت کم، شاید بد نیست که همه و همه دست به دست هم دهیم و بهترین روز درختکاری را تدارک ببینیم؛ روزی که در آن شهروندان بتوانند به خیابان‌های شهر آمده و نهال‌های تدارک دیده شده را بکارند.

چنینی اقدامی از چند منظر می‌تواند حائز اهمیت باشد؛ از این بابت که می‌تواند ریه‌های شهرهایمان را تقویت کند؛ می‌تواند فرهنگ پاسداری از محیط زیست را تقویت کند؛ می‌تواند روز درختکاری را از غرص چند درخت که اغلب در حاشیه‌ها رخ می‌دهد، به نهضت درختکاری در شهرها تبدیل کرده و نگهداری از درختان را هم کاری مردمی کند؛ می‌تواند بسیار محاسن دیگر به همراه داشته باشد اگر از امروز دست به کار شده و برای روز درختکاری تدارک ببینیم!

کافی است نهادهای مرتبط مثل شهرداری‌ها، محیط زیست و غیره دست در دست یکدیگر گذاشته و برای نیمه‌های آخرین ماه سال نهال تدارک ببینند و در این فاصله، امثال صداوسیما و دیگر رسانه‌ها پا به میدان بگذارند؛ تنها در این صورت است که دیگر نه قطع درختی رخ داده و جنجال به همراه خواهد آورد و نه همه دست یکدیگر را نگاه کرده و منفعلانه منتظر خواهیم بود تا یکی کاری کرده و یا ابری ببارد!

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha