• یکشنبه / ۱۰ آذر ۱۳۹۲ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 92091007121

سخنرانی پایانی دو نامزد ریاست و رییس سابق اتاق بازگانی

رای حمایت به شافعی و قول خوانساری برای کمک به او

امروز پس از رای هیات نمایندگان به غلامحسین شافعی به عنوان رییس جدید اتاق، محمد نهاوندیان رییس سابق اتاق ایران، خوانساری دیگر کاندیدای انتخابات ریاست اتاق ایران و شافعی سخنرانی کردند.

امروز پس از رای هیات نمایندگان به غلامحسین شافعی به عنوان رییس جدید اتاق، محمد نهاوندیان رییس سابق اتاق ایران، خوانساری دیگر کاندیدای انتخابات ریاست اتاق ایران و شافعی سخنرانی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ابتدا نهاوندیان با بیان این‌که خدا را شکر که یک بار دیگر بخش خصوصی در یک فرآیند اخلاقی و سازنده برای انتخاب خدمتگذار خود در اتاق ایران مشارکت فعال داشتند، گفت: با قبول استعفای من امروز برای انتخاب رییس جدید مجددا انتخابات برگزار شده و با رای اکثریت غلامحسین شافعی که پیش از این نایب رییس بود به عنوان رییس اتاق ایران به کار خود ادامه می دهد.

وی با بیان این‌که در دو هفته‌ای که قرار بود جلسه انتخابات برگزار شود و همگان در جریان انتخابات مجدد قرار گرفتند فضای غالب در اتاق‌های شهرستان‌ها و رسانه‌ها بسیار اخلاقی بود، تصریح کرد: باید این الگو در اتاق و سایر نهادهای مدنی نهادینه شود زیرا اقدامات و اظهارات تخریبی به سرمایه اجتماعی کشور چیزی اضافه نمی‌کند.

به گفته نهاوندیان هر کسی یک سرمایه است و انسان‌ها باید مثل معادن طلا کشف شوند. من از این فضای مودب و اخلاقی تشکر می‌کنم.

رییس سابق اتاق ایران تصریح کرد: همچنین این موضوع که قبل از انجام رای گیری هر دو کاندیدا پافشاری کردند که هر کس انتخاب شود حمایت همه اعضای هیات نمایندگان را دارد نیز قابل تقدیر است.

نهاوندیان با بیان این‌که آخرین تقاضای من در این جلسه برگزاری رای حمایت از رییس منتخب است، گفت: حال که اکثریت متوجه شدند شافعی به عنوان رییس اتاق ایران است این رای را اکتشافی تلقی کرده و همه یکبار دیگر به رییس منتخب رای حمایت بدهیم.

به گزارش ایسنا، در این زمان اعضای هیات نمایندگان حاضر در جلسه به شافعی رای حمایت دادند.

نهاوندیان در پایان با تاکید بر این‌که اتاق جای رانت جویی نیست، گفت: اتاق به جامعه ایران نشان داده که اگرچه افراد در فعالیت‌های تجاری خود منافع خود و شرکت را در نظر می گیرند اما در اتاق ایران صرفا مصلحت جمعی را دنبال می کنند.

قول خوانساری برای کمک به شافعی

در ادامه این نشست مسعود خوانساری کاندیدای امروز انتخابات ریاست اتاق ایران در ابتدا با بیان این‌که ممنونم ازهر کسی که رای داد و هر کسی که به من رای نداد، خاطرنشان کرد: شافعی را به عنوان مدیری عارف و بزرگمنش می‌دانم و قول می دهم که با تمام توان به او کمک کنم.

وی ادامه داد: انتخابات امروز برد و باخت نبوده ما خود را عرضه کردیم و شما نیز تصمیم گرفتید تصمیمی که بسیار درست بود.

وی در پایان تاکید کرد: اتاق باید یک دست باشد تا بتوانیم این غافله را پیش ببریم.

امیدواری برای پاسخ به اعتمادها

در ادامه غلامحسین شافعی رییس جدید اتاق ایران نیز با بیان این‌که خدای متعال را شکرگزارم و بعد از آن تشکر و سپاس بی حد از همکارانم دارم بیان کرد: احساس من این است که از امروز یک یار و یاور صدیق به نام مهندس خوانساری را در کنارم دارم.

وی ادامه داد: ایشان با تواضع مخصوص به خود این محبت را به من ابراز کرده و قدردانی می کنم که وی در هفته قبل اخلاق مداری را رعایت کرده است.

شافعی با تاکید بر این‌که من مامور شما هستم و تقاضایی که دارم پشتیبانی از سوی شما است، گفت: ما نیاز به یک همدلی و همگانی برای استفاده از فرصت طلایی پیش آمده داریم. امیدوارم بتوانم جواب این اعتماد را بدهم قطعا تمام تلاش خود را می کنم.

رییس اتاق ایران در پایان گفت: خوانساری به جمع هسته اولیه فعالیت اتاق اضافه شده است.

به گزارش ایسنا، شافعی در مورد اظهارات پایانی خود مبنی بر این که خوانساری از این پس به عنوان در هسته اولیه اتاق قرار می‌گیرد در پاسخ به این سوال که آیا منظور وی این بوده است که خوانساری به جای وی نایب رییس اول می شود یا خیر؟ تصریح کرد: درباره این موضوع باید در انتخابات تصمیم گیری شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha