• شنبه / ۲ آذر ۱۳۹۲ / ۱۱:۲۲
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 92090200821
  • خبرنگار : 71431

سقوط بیل مکانیکی 40 تنی از ارتفاع 10 متری

سقوط بیل مکانیکی 40 تنی از ارتفاع 10 متری

یک بیل مکانیکی 40 تنی به عمق 10 متری یک زمین گودبرداری شده، سقوط کرد.

یک بیل مکانیکی 40 تنی به عمق 10 متری یک زمین گودبرداری شده، سقوط کرد.

سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه وقوع یک مورد حادثه سقوط بیل‌مکانیکی به عمق زمین گودبرداری شده در ساعت 16:49 دیروز به آتش‌نشانی پایتخت اطلاع داده شد، افزود: پس از آن ستاد فرماندهی، آتش‌نشانان ایستگاه 67 و گروه نجات یک را به محل حادثه واقع در خیابان ولیعصر(عج)، بالاتر از مهدیه تهران اعزام کرد.

وی محل این حادثه را یک قطعه زمین گودبرداری شده به مساحت 500 مترمربع و عمق 10 متر اعلام کرد و افزود: یک دستگاه بیل‌مکانیکی 40 تنی در لبه دیوار ضلع‌شرقی این محل قرار داشت که ناگهان به عمق 10 متری محل گودبرداری شده سقوط کرد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه راننده این بیل‌مکانیکی دچار آسیب نشد، ادامه‌داد: یکی از کارگران که در این زمین مشغول کار بود، دچار آسیب‌دیدگی شد که آتش‌نشانان پس از خروج، وی را به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند.

ملکی، سست بودن زمین و بارندگی‌های اخیر را علت وقوع این حادثه اعلام‌کرد و افزود: به افرادی که قصد کار با میل‌مکانیکی و ماشین‌آلات ساختمانی سنگین را دارند، توصیه می‌کنم که در روزها و فصول بارانی سال در صورت امکان پروژه خود را متوقف کرده و در شرایطی که امکان توقف وجود ندارد، در انجام آن تسریع کنند. چرا که استفاده از ماشین‌آلات سنگین در چنین محل‌هایی ریسک‌ خطر را افزایش می‌دهد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اضافه‌کرد: جنس خاک نیز اهمیت بسزایی در نحوه استقرار دستگاه‌ها دارد و باید در محل‌هایی که جنس خاک سست است، از دستگاه‌های ساختمانی سنگین استفاده نکرد یا این دستگاه‌ها در فاصله دورتر از محل گودبرداری قرار بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha