• چهارشنبه / ۲۹ آبان ۱۳۹۲ / ۱۶:۳۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 92082918357
  • منبع : نمایندگی سمنان

استاندار :

باید از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی استان سمنان در بخش‌های مختلف استفاده شود

باید از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی استان سمنان در بخش‌های مختلف استفاده شود

ایسنا/سمنان استاندار سمنان با اشاره به ظرفیت‌ها و فعالیت‌های خوب جهاد دانشگاهی استان سمنان در بخش‌های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی در ادامه از مهم‌ترین دغدغه‌های کنونی استان سمنان را اشتغال فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی برشمرد و افزود: جهاد دانشگاهی بستر خوبی برای برنامه‌ریزی در خصوص مهارت‌افزایی و ایجاد بسترهای اشتغال است.

استاندار سمنان با اشاره به ظرفیت‌ها و فعالیت‌های خوب جهاد دانشگاهی استان سمنان در بخش‌های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی در ادامه از مهم‌ترین دغدغه‌های کنونی استان سمنان را اشتغال فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی برشمرد و افزود: جهاد دانشگاهی بستر خوبی برای برنامه‌ریزی در خصوص مهارت‌افزایی و ایجاد بسترهای اشتغال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی سمنان، «محمد وکیلی» استاندار سمنان در دیدار با رییس جهاد دانشگاهی استان سمنان با بیان این‌که استان سمنان در بخش‌های مختلف رشد خوبی داشته است اما نباید مسیر توسعه را تبدیل به مسیر رشد کرد. باید همه‌ی فعالیت‌ها در راستای توسعه متوازن باشد که در این راستا باید با تحلیل‌های آماری دقیق انحراف از مسیر توسعه را جلوگیری و حرکت به سمت توسعه را شتاب بخشید.

وی ایجاد تفکر کارآفرینی، ترویج اشتغال‌های خانگی، ایجاد ارزش افزوده و تولید سرمایه‌ی دانش‌محور با آموزش‌های اشتغال‌محور و هدفمند به‌همراه نیازسنجی را از راهکارهای ایجاد اشتغال برشمرد.

استاندار سمنان با بیان این‌که باید از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی استان در بخش‌های مختلف استفاده کرد، افزود: در جلسات و شوراهای مختلف به مدیران تاکید می‌شود تا از ظرفیت‌های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی جهاد دانشگاهی استان استفاده کنند ما از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در استان سمنان حمایت می‌کنیم.

همچنین «حسن رهایی» رییس جهاد دانشگاهی استان سمنان نیز در این جلسه گزارشی از فعالیت‌های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی این نهاد در استان سمنان را ارائه کرد و افزود: طی یک سال اخیر موافقت ایجاد زمینه دو گروه پژوهشی بهره‌وری و توسعه‌ی کارآفرینی و برنامه‌ریزی گردشگری کویر در استان اخذ و نمایندگی بانک خون بند ناف و آزمایشگاه مصالح ساختمانی و مواد معدنی به‌عنوان آزمایشگاه همکار استاندارد در استان ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: قریب به 10 هزار نفر نیز در سطح استان از آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت جهاد دانشگاهی که با رویکرد توانمندسازی و اشتغال محور بوده است بهره‌مند شده‌اند و علاوه بر این مرکز آموزش عالی عملی کاربردی جهاد دانشگاهی استان نیز با ارتقاء سطح کمی و کیفی خود توانست به‌عنوان مرکز نمونه‌ی کشوری در سال 92 معرفی شده است. هم‌چنین در حوزه‌ی فرهنگی نیز فعالیت رسانه‌ای خبرگزاری ایسنا و خبرگزاری قرآنی ایکنا و برگزاری گفتمان‌های دینی و اجتماعی نیز از فعالیت‌های شاخص جهاد دانشگاهی در استان بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha