• دوشنبه / ۶ آبان ۱۳۹۲ / ۱۵:۵۸
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 92080603529
  • خبرنگار : 71411

بعید است زمانی برای رسیدگی به پرونده ستار بهشتی تعیین شده باشد

بعید است زمانی برای رسیدگی به پرونده ستار بهشتی تعیین شده باشد

... سخنگوی دستگاه قضایی گفت: مخالف طرح اعلام اموال مسئولان نیستم و حتی می‌گویم تا جایی که قانون اجازه می‌دهد باید دادگاه‌ها به صورت علنی برگزار شود و مردم از جزئیات آن باخبر باشند.

... سخنگوی دستگاه قضایی گفت: مخالف طرح اعلام اموال مسئولان نیستم و حتی می‌گویم تا جایی که قانون اجازه می‌دهد باید دادگاه‌ها به صورت علنی برگزار شود و مردم از جزئیات آن باخبر باشند.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محسنی‌اژه‌ای در ادامه نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آخرین جزئیات دستگیری مدیران ارشد گمرک چیست؟، اظهار کرد: افرادی در این رابطه بازداشت شده‌اند و پرونده سنگین است اما هنوز به دادگاه نرفته است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در مورد اینکه پرونده ترور دانشمندان هسته‌ای به کجا رسیده است؟، خاطرنشان کرد: این پرونده دارای دو قسم است که قبل‌تر تعدادی از این افراد دستگیر و حکم‌شان اجرا شد، اما افراد جدیدی که تعدادشان 39 نفر است هنوز پرونده‌شان به دادگاه نرفته و به دلیل رفع نقایص پرونده در دادسرا است.

سخنگوی دستگاه قضایی درباره طرح اعلام اموال مسئولان و اینکه آیا صحت دارد شما مخالف این طرح هستید؟، اظهار کرد: مخالف این نیستم که به اموال مسئولان رسیدگی شود حتی می‌گویم تا جایی که قانون اجازه می‌دهد دادگاه‌ها به صورت علنی برگزار شود تا مردم از جزئیات باخبر شوند، آنچه در حال حاضر در دست بررسی قرار دارد هنوز به نتیجه نرسیده اما از اینکه چیزی نوشته شود و ضمانت اجرایی نداشته باشد و به اطلاع مردم هم نرسد، بله من مخالف آن هستم.

وی ادامه داد: اما اینکه مطلبی نوشته و پیگیری شود و همچنین دارای مکانیزم باشد موافق آن هستم.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه با توجه به قانون جرایم رایانه‌ای، استفاده از فیلترشکن جرم محسوب می‌شود یا خیر؟ تصریح کرد: لازم نیست در هر موردی ما بگوییم قانون فلان مطلب را می‌گوید. ما قوانین عام داریم؛ اگر هر تصمیمی که یک مرجع دارای صلاحیت قضایی گرفت تا زمانی که آن تصمیم به قوت خودش باقی باشد اگر کسی خلاف آن عمل کند تحت تعقیب قرار می‌گیرد.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه روز گذشته در جلسه رای‌گیری وزرای پیشنهادی رییس‌جمهور به مجلس از سوی یکی از نمایندگان مجلس بحث رشوه 300 میلیون تومانی مطرح شد، منشا این اتهام کجاست و قوه قضاییه با اعلام عمومی این اتهام چگونه برخورد می‌کند؟ گفت: نماینده مجلس شورای اسلامی مطالبی را در مخالفت یا موافقت وزیر پیشنهادی مطرح می‌کند، اگر کسی احساس کند نسبت به او توهین شده می‌تواند شکایت کند و در صورت طرح شکایت به آن رسیدگی می‌شود.

وی در ادامه در پاسخ به سوال همین خبرنگار مبنی بر بیان آخرین جزئیات پرونده ستار بهشتی گفت: پرونده ستار بهشتی به دادگاه رفته و دادگاه از این پرونده نقص‌هایی را گرفته و پرونده را به دادسرا فرستاده است و دادسرا نقص‌ها را برطرف کرد و مجدد آن را به دادگاه فرستاد که بعید می‌دانم وقتی برای آن تعیین شده باشد.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در خصوص اینکه یکی از وزیرهای خانم دولت قبلی به عنوان مشاور دستگاه قضا انتخاب شده است، آیا با این انتخاب شاهد ارتقای جایگاه اداری زنان در قوه قضاییه خواهیم بود؟ خاطرنشان کرد: این انتخاب شاید مبنی بر ارتقای جایگاه اداری زن‌ها نباشد. این انتخاب در خصوص بحث سلامت است که بسیار حائز اهمیت و ضروری می‌باشد.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران در مورد آخرین جزئیات پرونده زمین‌خواری جواد لاریجانی، اظهار کرد: در این پرونده اتفاق جدیدی رخ نداده است.

ادامه دارد ...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha