• شنبه / ۴ آبان ۱۳۹۲ / ۱۰:۲۸
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 92080401409
  • خبرنگار : 71431

شهادت 14 مرزبان در درگیری با اشرار و گروهک‌های معاند/اشرار کشته‌هایشان را بردند

شهادت 14 مرزبان در درگیری با اشرار و گروهک‌های معاند/اشرار کشته‌هایشان را بردند

معاون سیاسی امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان از شهادت 14 مرزبان در پی درگیری با اشرار و گروهک‌های معاند در سراوان خبر داد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان از شهادت 14 مرزبان در پی درگیری با اشرار و گروهک‌های معاند در سراوان خبر داد.

رجب‌ علی شیخ‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در تشریح جزئیات این خبر گفت: عصر روزگذشته سوم آبان ماه در نقطه صفر مرزی بخش کوهک از شهرستان سراوان، درگیری‌ میان نیروهای مرزبانی با اشرار و گروهک‌های معاند صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در جریان این درگیری 14 تن از مرزبانان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، گفت: مهاجمان نیز که فضا را برای اقدامات خود ناامن دیده‌اند، پس از درگیری به خاک کشور مقابل عقب‌نشینی کرده‌اند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه آمار دقیقی از تعداد زخمی‌شدگان در میان نیروهای مرزبانی نیست، به ایسنا گفت: تاکنون اطلاعاتی از چگونگی تلفات و دیگر جزئیات افراد مقابل نیز به دست ما نرسیده است.

شیخ‌زاده گفت: در این درگیری اشرار با بر جای گذاشتن تلفات، به مرزهای پاکستان متواری شدند.

وی گفت: در برخی از اخبار شایعاتی مبنی بر مفقودی یا گروگان گرفته شدن مرزبانان به میان آمده بود که این مسئله صحت ندارد.

معاون سیاسی – امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان در مورد چرایی وقوع این حادثه نیز گفت: دولت پاکستان در منطقه بلوچستان این کشور، حضوری فعال ندارد و بر همین اساس این منطقه اشرار خیز است و بارها نیز این مسئله به دولت پاکستان اعلام شده است.

شیخ‌زاده ضمن انتقاد از عدم اشرافیت دولت پاکستان در این منطقه، گفت: امیدواریم وزارت امور خارجه کشورمان تذکر کتبی یا احضار سفیر پاکستان را در دستور کار خود قرار دهد.

اشرار کشته‌های خود را بردند

شیخ‌زاده همچنین در مورد میزان تلفات اشرار در درگیری مسلحانه با مرزبانان، گفت: این عملیات حوالی اذان مغرب روزگذشته رخ داد و اشرار تلفات خود را به داخل خاک پاکستان منتقل کرده و اطلاعات دقیقی از میزان تلفات آنان نداریم.

حجت الاسلام دهقان امام جمعه سراوان نیز ضمن محکوم‌کردن این حادثه تروریستی خواستار دستگیری و برخورد با عاملان این جنایت شد و به ایسنا گفت: شهادت عده‌ای از مرزبانان سراوان، قلب امام‌زمان (عج) و رهبر انقلاب را به درد آورد و بازهم دشمنی استکبار با نظام جمهوری اسلامی نمایان شد.

وی ضمن تسلیت این حادثه ناگوار به امام‌زمان (عج) و رهبر انقلاب، ملت شریف ایران‌ و هم استانی‌ها خواستار برخورد دولتمردان با عاملان این جنایت شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۸-۰۴ ۱۰:۴۴

زدند 14 سرباز وظيفه بيچاره رو شهيد کردند اونوقت تازه ميگيد مهاجمان فضا را براي اقدامات خود ناامن ديدند؟

avatar
۱۳۹۲-۰۸-۰۴ ۱۱:۲۸

اگر آه تو از جنس نياز است در باغ شهادت باز باز است

avatar
۱۳۹۲-۰۸-۰۴ ۱۱:۳۴

اين چه جور نگهباني از مرزهاست که گروهک‌ها راحت ميايند سربازامون را ميکشند و شما هيچ کاري نمي‌‌توانيد بکنيد؟ شما که از پس يک گروهک بر نمي‌آييد چطور ميخواهيد از پس دشمنان بزرگتر برآييد؟

avatar
۱۳۹۲-۰۸-۰۴ ۱۱:۴۰

متاسفم براي سکوت مسئولان نيروي انتظامي. مگر مسئوليت مرزها يا ناجا نيست؟ پس چرا سردار احمدي مقدم و سردار رادان ساکتند؟

avatar
۱۳۹۲-۰۸-۰۴ ۱۱:۵۵

چرا در اين مناطق از سربازان وظيفه استفاده ميشه؟ نيروي انتظامي بايستي پاسخگو باشه.

avatar
۱۳۹۲-۰۸-۰۴ ۱۲:۰۹

در اين مسأله شکي نيست که همه ما شيعيان آرزوي مرگي چون شهادت داريم وليکن شهادت مظلومانه اين جوانان در مناطق مرزي نشان‌دهنده بي‌تدبيري برخي افراد است که به اين راحتي هموطنان ما در کمين ضد انقلاب يا اشرار مسلح گرفتار آيند و ...

avatar
۱۳۹۲-۰۸-۰۴ ۱۲:۳۴

مشکل ما که امنيت مرزها نيست. مشکل اصلي بحث ساپورت خانم‌هاست!! فقط ميتونم بگم متاسفم. به خانواده‌هاي داغدار تسليت ميگم

avatar
۱۳۹۲-۰۸-۰۴ ۱۲:۳۶

چرا از امکانات امنيتي در رده بالا براي اين جوانان عزيز وطن که عموما از خانواده‌هاي طبقه پايين جامعه‌اند استفاده نمي‌کنيد؟ اين همه در مانورهاي پرخرج امکانات خود را به رخ مردم مي‌کشيد، پس کجاست؟ جواب خانواده‌هاي داغدار را چه خواهيد داد؟

avatar
۱۳۹۲-۰۸-۰۴ ۱۳:۰۲

براي همچين جاهايي بايد از نيروهاي زبده ارتش و سپاه استفاده شود، نه سربازهاي بنده خدايي که آموزش نديدند. روحشان شاد. خدا به خانواده‌هايشان صبر دهد. مسوولان بايد بابت شهادت اين سربازان بي‌گناه پاسخگو باشند. ما منتظر برخورد جدي نيروهاي مسلح هستيم.

avatar
۱۳۹۲-۰۸-۰۴ ۱۳:۲۰

برادر گرامي نيروي انتظامي اگه در مرز 14 شهيد نده تو شهر بايد شاهد صدها کشته باشيم بايد قدردان جان بر کفان نيروي انتظامي باشيم

avatar
۱۳۹۲-۰۸-۰۴ ۱۳:۳۴

واقعا واسه ناجا متاسفم که سرباز وظيفه رو بدون هيچ‌گونه آموزشي به مرز اعزام ميکنه و اينطوري شهيد ميشن ... هر چهارده نفر پرسنل وظيفه بودن، غافلگير شدن و اشرار هم هيچگونه تلفاتي نداشتن. اين وهابي‌ها هيچ اعتقادي به جنازه ندارن و اينکه ميگن تلفاتشون رو با خودشون بردن واقعا مسخره‌ست ...

avatar
۱۳۹۲-۰۸-۰۴ ۱۷:۵۷

پس آمريکا حق داره هواپيماي بدون سرنشين ميفرسته براي کشتن اشرار و تروريستها به داخل خاک پاکستان. لطفا نيروهاي مسلح برخورد جدي کنن و به اين اشرار رحم نکنن